Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Är det inte bättre att regga på DALnet där man inte behöver några addresser och kanalen behöver inte vara aktiv?

Dessutom kan man använda den svenska servern borg.se.eu.dal.net !

Fast jag kanske har fel. Mycket möjligt. Jaja.

Jag kan komma på ganska många anledningar till att inte ha en kanal på DALnet, all porreklam är en anledning. Jag röstar för Undernet eller EFnet.

Postad
Vilka är med då?

Det kan jag oxå vara, det verkar vara en kul grej.  :)

Har laddat ner den där mirc-saken men fattar verkligen inte ett dugg...

Postad

Försök att på ett pedagogiskt förklara hur man kommer till chatten:

Starta mIRC. Klicka på File (eller arkiv, om det nu finns på svenska), välj Options och i rutan till vänster väljer du connect. Då finns det en lista på höger sida där man kan välja olika servrar; välj då Random EU Undernet server och klicka på connect. Vänta.

När den har connectat kommer en ruta upp där man kan välja chatrum, men klicka bara på OK.

I statusfönstret (som då borde vara det enda man ser på skärmen) skriver man /j stvoyager och trycker enter. Klart!

Jag *hoppas* att det är så här det funkar...

Postad

Japp man ska väl skriva in sitt nick name oxå men annars var det rätt.

En annan sak man kan göra är att direkt i statusrutan (den stora vita rutan som dyker upp) skriva /server *servername*

*servername* är alltså namnet på servern, det står i detta forum i ett tidigare inlägg kan inte det utantill.

Vad vill folk spela för karaktär då???

:vulcan:

Postad
En annan sak man kan göra är att direkt i statusrutan (den stora vita rutan som dyker upp) skriva /server *servername*

Vad vill folk spela för karaktär då???

:vulcan:

Den där rutan har jag klantat bort, så det kom jag inte ihåg, men det är alldeles riktigt. :)

Får jag bestämma karaktär på lördag? *undrar*

Postad

Nu har jag äntligen fått igång mitt program! (Fast det töntar sig fortfarande en del..)

Ett tips till er som inte förstår er på mIRC o c:o, ladda ner Mozilla, det är en webläsare med 'inbyggd' irc. Ganska smart.

men är vi fortfarande kvar vid Undernet och #stvoyager (din ficklampa i rymden?)?

Postad

Japp det är undernet och stvoyager som gäller. Ifall ni har missat det så stänger forumet på fredag pga serverbyte, men vi säger lördag 22.00 på stvoyager på undernet. Sedan finns ju alltid (den tunna) websidan uppe, där står oxå server-info och vad som gäller. Adressen är

http://www.geocities/crayle/startrek

eller tryck här

Hur många är vi nu egentligen? 7 eller?

Postad

Det gick ju inte så bra i lördags...

Crayle och Lis@: Var ni kvar länge eller? Jag kom tillbaka vid halv elva, och då var det tomt...

Nytt försök någon annan dag kanske?

Postad

Jag kan inte nästa helg, eller helgen efter det, men någon annan dag skulle ju funka... Även om det inte blir jätteseriöst rollspel så vore det ju kul att chatta med lite folk :)

• Skapa nytt...