Jump to content

Star Trek fan filmer\serier

startrek92
 Share

Recommended Posts

Varifrån kommer det nu så många serier?!? Visst är det bra, men varför kan inte en del samarbeta istället för att göra eget projekt. Star Trek måste typ ha rekordet på inom fanserierna :D Här är nu en lista på de jag har hittat

Star Trek Phase 2\New voyagers

Star Trek Continues

Star Trek: Odyssey

Star Trek: Phoenix

Star Trek: The Helena Chronicles

Star Trek: Renegades

Star Trek Yorktown time to heal

Star Trek: Of Gods and Men

Star Trek:Hidden Frontier

Star Trek:Encarta

Star Trek Exeter

Star Trek: Axanar

Star Trek: Starship Farragut

Star Trek Federation one

Star Trek: Dark Armada

Det som också förvånar mig är att många av dessa har verkligen försökt göra allt rätt med klädsel och berättelse och är inte typiska hemmaproduktioner.

Vilka har ni sett? Vad tyckte ni? Personligen har jag bara sett Star Trek continues och Phase 2 några delar. De två rekommenderar jag. Vet någon förresten mer om Star Trek phase 2 och Star Trek continues relationer? Jag fick som svar från Phase 2 håll: Att de kommer inte bra överens, jag undrar vad orsakerna är.

Det verkar faktiskt vara ganska vanligt med samarbete mellan fanproduktionerna:

• Vic Mignogna är mest känd som Captain Kirk från Star Trek Continues, men har också jobbat med produktionen av Starship Farragut och Star Trek: Phase II (där han också spelat en andorian och en klingon), och han spelar en cardassier i Star Trek: Renegades.
  • Ken Thomson, som gör det mesta av jobbet på den 3D-animerade serien Starship Saladin har också nyligen bidragit till Starship Farragut, Star Trek: Eagle och Star Trek: Antyllus.
  • Star Trek: Phase II lånar ut flera av sina kulisser till Star Trek: Axanar. Alec Peeters, huvudmannen bakom Axanar, har gjort ett gästframträdande som Garth i Star Trek: Phase II, och Phase II:s James Cawley är en kostymeringskonsult på Axanar.
  • April Chamberlain spelar Ensign Torres i Starship Ajax, och gör ett gästframträdande som densamma i Starship Valiant.

Misstänker att om man gräver lite kommer man att kunna hitta kopplingar mellan de flesta fanproduktioner, eller i alla fall mellan de i USA. Man kanske till och med kan spela en variant av Six degrees of Kevin Bacon, fast med Vic Mignogna ;)

Continues: Jag gillade produktionen och skådisarna. Skulle vilja åka till filminspelningen och gå omkring och bara njuta av den fina inredningen. När kommer nästa avsnittet och hur kan man stödja projektet?

De hade en Kickstarter-kampanj i höstas, som de lyckades rätt bra med. Nästa avsnitt har premiär på ett konvention i Dallas den åttonde februari och lär väl dyka upp på nätet ganska snart efter det.

Continues: Jag gillade produktionen och skådisarna. Skulle vilja åka till filminspelningen och gå omkring och bara njuta av den fina inredningen. När kommer nästa avsnittet och hur kan man stödja projektet?

De hade en Kickstarter-kampanj i höstas, som de lyckades rätt bra med. Nästa avsnitt har premiär på ett konvention i Dallas den åttonde februari och lär väl dyka upp på nätet ganska snart efter det.

Jupp, andra avsnittet ska komma "Early Feb.", så bör vara innan 15e februari.

Kan väll nämnas att Star Trek phase II är första fanserien som når 100 tusen ''gillningar'' på facebook. tvåa är Star Trek continues som närmar sig 90 tusen och trea St: Renegades med 70 tusen. Det märks tydligt att folk saknar Star Trek serier, och väldigt bra arbete gör nämda för att komma med nya delar :)

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Coolt; har pledge:at :) Ser till att det kommer upp en artikel om detta.

Håller dock med om att de borde ha satt upp ett högre mål. Känns som att ju mer man överskrider sitt mål, desto mindre spännande blir det att bidra.

Prelude to Axanar gjorde ju detsamma, och den officiella anledningen till det var att de var osäkra på hur stort intresset skulle vara, och att om de hade vetat vilken respons de skulle ha fått så hade de satt det högre. Nu gick det ju extremt bra för dem, men de hade nog kunnat nå ännu högre om de satt målet vid exempelvis 20,000 (vilket också hade varit en ärligare representation av deras behov).

Edited by loghaD

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ja, jag tror dessvärre att det var ett stort misstag att sätta ett så lågt mål. Jag tror att backers vill känna sig behövda, inte bara uppskattade.

För den som missat det finns det nu en trailer för Prelude to Axanar; ser riktigt jädra bra ut :)

Idag har även backers av Star Trek Continues fått tillgång till det nya avsnittet, Fairest of Them All; ser fram emot att se det senare ikväll :)

• 4 weeks later...