thestargaze Posted April 3, 2003 Report Share Posted April 3, 2003 Jag skulle gärna vilja se lite Star Trek rollspel i detta forum! Inget för fiction, utan med verklighetstrogna karaktärer. Det behöver inte ha en bestämd story. Utan ett ställe där man träffas och umgås, med vissa regler så klart.... Man måste tillexempel ha en röd tråd dvs följa upp efter den sist skrivna inlägget. Man ska undvika att svara korta svar utan helst skriva hela stycken. OSV.............. Vad tycker ni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 3, 2003 Report Share Posted April 3, 2003 (edited) Jag skulle gärna vilja se lite Star Trek rollspel i detta forum! .... Vad tycker ni? det finns redan väldigt många star trek rollspel på internet, vissa mer populära än andra. frågan är hur många som skulle (orka) skriva i ett sånt rollspel, med tanke på att dom är riktigt intresserade redan är med i ett eller flera rollspel.... Edited April 3, 2003 by P'tack Link to comment Share on other sites More sharing options...
*voyboy* Posted April 5, 2003 Report Share Posted April 5, 2003 Det skulle faktiskt vara kul med ett rollspel på denna sidan Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted April 5, 2003 Author Report Share Posted April 5, 2003 Det skulle faktiskt vara kul med ett rollspel på denna sidan Instämmer, det skulle faktiskt vara en kul grej. Det skulle vara trevligt att ha en svensk språkig rollspel då det finns så många engelsk språkiga. Var tycker ni andra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted April 6, 2003 Report Share Posted April 6, 2003 Ni vill alltså ha en ny forumdel för rollspelet? Tyvärr så håller inte jag på med rollspel och det tror jag inte dom andra forumledarna gör heller, så det vet vi inte så mycket om. Detta kommer väll att kräva en hel del regler, som du säger, och någon som håller i det, så jag tror tyvärr inte att detta är något som är aktuellt för detta forum, i allafall inte just nu. Som P'tack säger så finns det redan en hel del rollspel på nätet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted April 7, 2003 Report Share Posted April 7, 2003 Det skulle vara trevligt att ha en svensk språkig rollspel då det finns kul med ett så många engelsk språkiga. Var tycker ni andra? Det finns ju ett ämne om rollspel, och där finns det en länk till ett svenskt sådant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 7, 2003 Report Share Posted April 7, 2003 Håller med Jocke, detta forat är inget bra ställe för ett rollspel, och som Essray redan nämnt, det finns redan bra rollspel på andra ställen på nätet. Så låt nu Starbase Prime-nördarna värva medlemmar istället för att vi snor folk från dem. ;) *ämne stängt* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts