Soval Posted January 24, 2015 Report Share Posted January 24, 2015 Jag införskaffade nyligen figurspelet Star Trek: Attack wing. Det är ett spel som inriktar sig på att spelarna utkämpar rymdstrider mellan olika grupper som Federationen, klingons och Romulans. Detta har gjort att jag har blivit sugen på att titta på Star Trek avsnitt som innehåller just rymdstrider. Vilka är era favoriter när det kommer till detta ämne? Jag skulle uppskatta alla tips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted January 24, 2015 Report Share Posted January 24, 2015 Deep Space 9 har ju en hel del fint att erbjuda här Det bästa med striderna i Deep Space 9 är enligt mig att utöver att de är riktigt läckra rent estetiskt sett så är de väldigt emotionellt laddade; när man ser på dem vet man precis hur mycket som hänger på segern. Detta förhöjs också av att vi aldrig förr hade fått se så många skepp samtidigt, och att det dessutom involverar gamla fiender som slåss sida vid sida ... jag fick gåshud första gången jag såg Federationens och Klingonska Imperiets samlade attackstyrka ... och sedan blev det ju bara bättre Här är ett fint montage från DS9: Sacrifice of Angels https://www.youtube.com/watch?v=MCm70favfYI Sedan har ju även Prelude to Axanar en hel del fina stridssekvenser, och fler lär det blir när själva filmen kommer ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soval Posted January 24, 2015 Author Report Share Posted January 24, 2015 Okej, jag använder ogärna internetförkortningar men efter att ha sett Prelude to Axanar måste jag skriva OMFG! Det var bland det ballaste jag sett. Riktigt snygg! Star Trek: Axanar är en film jag ser fram emot att se. Det var ett tag sedan jag såg DS9. Får nog ta och kolla igenom den igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 Du har även First Contact, Nemesis, Khans vrede och de två senaste filmerna om du vill se rymdstrider. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 DS9 är ju såklart det självklara valet för riktigt maffiga strider. Sedan finns det ju också en hel del strider med xindier i säsong tre av Enterprise. Dubbelavsnittet Year of Hell i Voyager har också en del strider om jag minns rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 Åh, vad jag saknar DS9 när jag läser era inlägg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted March 4, 2015 Report Share Posted March 4, 2015 Du har även First Contact, Nemesis, Khans vrede och de två senaste filmerna om du vill se rymdstrider. just rymdstriden i Khans vrede var vad som fick mig riktigt fast på Star Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted March 30, 2015 Report Share Posted March 30, 2015 Åååh, DS9! Inte min favoritserie, men måste instämma i att striderna där är fantastiska att se! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Facepalm Posted July 27, 2015 Report Share Posted July 27, 2015 Star trek har inte riktig de bästa rymdstrid sekvenser riktig.... Besvikelse förväntas....Nu men allvarlig tala. jag tycker TOS "Balans in Terror" och ett par andra avsnitt, där Enterprise och veckans-skurk var aldrig i samma bild porträttera rymdstriders lång avstånd mellan två motståndare ganska bra, något som senare program som DS9, och en hel del andra program har problem med, trots DS9s stora flottstrider... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts