Jump to content

Rymdstrider i Star Trek

Soval

Recommended Posts

Jag införskaffade nyligen figurspelet Star Trek: Attack wing. Det är ett spel som inriktar sig på att spelarna utkämpar rymdstrider mellan olika grupper som Federationen, klingons och Romulans. Detta har gjort att jag har blivit sugen på att titta på Star Trek avsnitt som innehåller just rymdstrider. Vilka är era favoriter när det kommer till detta ämne? Jag skulle uppskatta alla tips.

Deep Space 9 har ju en hel del fint att erbjuda här :)

Det bästa med striderna i Deep Space 9 är enligt mig att utöver att de är riktigt läckra rent estetiskt sett så är de väldigt emotionellt laddade; när man ser på dem vet man precis hur mycket som hänger på segern.

Detta förhöjs också av att vi aldrig förr hade fått se så många skepp samtidigt, och att det dessutom involverar gamla fiender som slåss sida vid sida ... jag fick gåshud första gången jag såg Federationens och Klingonska Imperiets samlade attackstyrka ... och sedan blev det ju bara bättre :)

Här är ett fint montage från DS9: Sacrifice of Angels

https://www.youtube.com/watch?v=MCm70favfYI

Sedan har ju även Prelude to Axanar en hel del fina stridssekvenser, och fler lär det blir när själva filmen kommer ut.

Okej, jag använder ogärna internetförkortningar men efter att ha sett Prelude to Axanar måste jag skriva OMFG! Det var bland det ballaste jag sett. Riktigt snygg! Star Trek: Axanar är en film jag ser fram emot att se.

Det var ett tag sedan jag såg DS9. Får nog ta och kolla igenom den igen.

• 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Star trek har inte riktig de bästa rymdstrid sekvenser riktig.... Besvikelse förväntas....

Nu men allvarlig tala. jag tycker TOS "Balans in Terror" och ett par andra avsnitt, där Enterprise och veckans-skurk var aldrig i samma bild porträttera rymdstriders lång avstånd mellan två motståndare ganska bra, något som senare program som DS9, och en hel del andra program har problem med, trots DS9s stora flottstrider...