Jump to content

Egna Avsnitt!

*voyboy*

Recommended Posts

Finns det någon här som skriver egna avsnitt till någon av de existerande avsnitten eller har

hittat på någon egen serie.

Ja funderar på att hitta på en egen serie. nån som vill hjälpa till?

Dt vore kul att veta om någon skriver själv, man kanske till och med kan lägga ut dem här på sidan??

Tja, vårt play-by-mail rollspel är ju egentligen som en egen serie... där alla deltagarna driver handlingen framåt utifrån sina egna karaktärers synvinkel... mailen är en fröjd att läsa i efterhand! Har du lust att prova på det är du välkommen ombord!

Mvh Mikael/ Captain Harold Bixby, CO, Starbase Prime

Det finns upp och nedgångar inom det mesta... Jag och ett par andra deltagare höll ett annat Internetbaserat rollspel igång under en längre tid sedan arrangörerna övergivit det. Det är upp till deltagarna att ta sitt ansvar och göra det bästa utifrån förutsättningarna.

Ge upp klarar vem som helst av att göra...

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det närmsta jag har kommit att skriva ett eget avsnitt, var när vi skulle skriva en berättelse på engelskan på en lektion. Skrev nånting rörigt om Voyager och Q som inte blev särskilt bra, men min lärare tyckte i alla fall att den var det (Ibland är det tur att inte alla vet något om star trek... :borg1: )

Tja... Crossovers brukar inte bli lyckade och för mig var denna dessvärre inget undantag... Kul idé iaf! Har läst värre (ink min egen Tales of the Great War)

Välskriven och ganska rolig. Dock brukar problemet med Crossovers vara att hitta ett bra sätt för personer/skepp att komma till ett annat ställe.

Edited by Bromma_Herman

• 1 month later...

Tja jag har själv aldrig tänkt ut en episod direkt men jag har tänkt ut lite på en rollspels kampanj... försöker övertala mina kompisar att börja rollspela Star Trek fast dom håller fast vid Gurps... Jag har även haft ett rollspel via internet som var väldigt lyckat nämnd USS Charger, fick ett pris för bästa play-by-forum sci-fi rollspel.

Nu kom jag visst ut lite ur temat men alla började snacka om rollspel och då kan jag inte hejda mig :borg1:

• Create New...