*voyboy* Posted July 19, 2003 Report Share Posted July 19, 2003 Finns det någon här som skriver egna avsnitt till någon av de existerande avsnitten eller har hittat på någon egen serie. Ja funderar på att hitta på en egen serie. nån som vill hjälpa till? Dt vore kul att veta om någon skriver själv, man kanske till och med kan lägga ut dem här på sidan?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zebmac Posted July 21, 2003 Report Share Posted July 21, 2003 Tja, vårt play-by-mail rollspel är ju egentligen som en egen serie... där alla deltagarna driver handlingen framåt utifrån sina egna karaktärers synvinkel... mailen är en fröjd att läsa i efterhand! Har du lust att prova på det är du välkommen ombord! Mvh Mikael/ Captain Harold Bixby, CO, Starbase Prime Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted July 29, 2003 Report Share Posted July 29, 2003 Tja, Starbase Prime har väl inte gått framåt de senaste månaderna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
zebmac Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 Det finns upp och nedgångar inom det mesta... Jag och ett par andra deltagare höll ett annat Internetbaserat rollspel igång under en längre tid sedan arrangörerna övergivit det. Det är upp till deltagarna att ta sitt ansvar och göra det bästa utifrån förutsättningarna. Ge upp klarar vem som helst av att göra... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted August 11, 2003 Report Share Posted August 11, 2003 Jag skriver lite Star Trek vs Star Wars historier som Tales of the Great War Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted August 16, 2003 Report Share Posted August 16, 2003 Tja, min TNG/Harry Potter-crossover på fanfiction.net kanske kan räknas. Är rätt nöjd med den, blev en lagom mängd teknik och magi. Ska skriva rena ST-fics så småningom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted August 26, 2003 Report Share Posted August 26, 2003 Tja, min TNG/Harry Potter-crossover på fanfiction.net kanske kan räknas. Är rätt nöjd med den, blev en lagom mängd teknik och magi. Ska skriva rena ST-fics så småningom. *Hahaha* det var jätteroligt, i alla fall det jag har läst än så länge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted August 27, 2003 Report Share Posted August 27, 2003 Kul att du gillar den. Schysst signatur förresten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted August 27, 2003 Report Share Posted August 27, 2003 Det närmsta jag har kommit att skriva ett eget avsnitt, var när vi skulle skriva en berättelse på engelskan på en lektion. Skrev nånting rörigt om Voyager och Q som inte blev särskilt bra, men min lärare tyckte i alla fall att den var det (Ibland är det tur att inte alla vet något om star trek... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted September 2, 2003 Report Share Posted September 2, 2003 (edited) Tja... Crossovers brukar inte bli lyckade och för mig var denna dessvärre inget undantag... Kul idé iaf! Har läst värre (ink min egen Tales of the Great War) Välskriven och ganska rolig. Dock brukar problemet med Crossovers vara att hitta ett bra sätt för personer/skepp att komma till ett annat ställe. Edited September 4, 2003 by Bromma_Herman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lore Posted September 5, 2003 Report Share Posted September 5, 2003 Jag är inte nån Harry Potter fantast men din bok är bra skriven och jag tycker om handligen. Innehåller många saker jag själv har tänk på då och då. Menar "tänk om..." tankar. Fortsätt skriva ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted September 7, 2003 Report Share Posted September 7, 2003 ^Menar du då fortsätt skriva som i skriv klart historien, lr som i skriv en fortsättning? För historien är nämligen färdigskriven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted September 8, 2003 Report Share Posted September 8, 2003 Jag har själv inte skrivit något avsnitt ännu men jag skulle vilja, har inte orken att ta tag i det bara. Det närmaste jag kommer är att jag har sjrivit i en del rolspel per mail. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted October 15, 2003 Report Share Posted October 15, 2003 En gång tänkte jag ut en star trek film och tre avsnitt, men dom skulle bli för dåliga!! :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted October 19, 2003 Report Share Posted October 19, 2003 Jag spelleder en spelgrupp som kommer att dra igång en Star Trek kampanj någon gång nästa och och i den kampanjen så kommer alla äventyr att vara som ST avsnitt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonathan Posted October 22, 2003 Report Share Posted October 22, 2003 Tja jag har själv aldrig tänkt ut en episod direkt men jag har tänkt ut lite på en rollspels kampanj... försöker övertala mina kompisar att börja rollspela Star Trek fast dom håller fast vid Gurps... Jag har även haft ett rollspel via internet som var väldigt lyckat nämnd USS Charger, fick ett pris för bästa play-by-forum sci-fi rollspel. Nu kom jag visst ut lite ur temat men alla började snacka om rollspel och då kan jag inte hejda mig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts