Jump to content
Sign in to follow this  
Ynkryggen

Allmänt forum?

Vill du ha ett allmänt forum där övrigt diskuteras?  

21 members have voted

1. 1.

• Ja!
      12
    • Nej!
      7

Recommended Posts

Ledarna önskar tydligen argument från oss användare för att lägga till ett nytt forum för övriga diskussioner som inte passar in i de forum/trådar som de övervakar. Vill du ha möjlighet för detta?

Med möjlighet menar jag just möjlighet. Din aktivitet i forumet är oviktig, vad som är viktigt är om du vill ha möjlighet eller inte :huh:

Ta ställning! Inget mittenalternativ presenteras :)

Fint initiativ, Ynkryggen, men jag är rädd för att vi forumledare har diskuterat detta tillräckligt många gånger med dels er medlemmar och varandra, för att ha enats om att det inte blir något 'allmänt' forum utan moderering eller krav på ämnesdiskussioner. Vi tar naturligtvis upp ämnet för diskussion på nytt nu, men personligen skulle jag inte vänta mig några förändringar på just den här punkten.

Klart det ska vara moderering, någon koll måste det ju vara. Men ansatsen är väl att det ska ske med lite lösare tyglar. Att vi ska kunna få diskutera anant än sci-fi eller Star Trek.

Men moderering ska det vara, mot pajkastning, olagligheter och allt anant dynga som katten släpar in.

Ja! Av den anledningen jag skrev om i "Finns det något vänligare svenskt Trek-forum?" så, där har ni min åsikt.

Dessutom vill jag lägga till att jag bor uppe i den mörkaste skogen nästan högst upp i lappland och här finns det nästan inte en enda som ser Star Trek så jag får träffa mina föräldrar och prata Star Trek med dom, och det är kanske inte alltid så roligt... Lite kul att prata med jämnåriga också, som ser på Star Trek men som jag kanske även delar andra intressen med, t ex musik.

Edited by imzadi

Måste säga att det är väldigt intressant detta. Det är 65 st visningar av den här tråden, men endast 9 röstningar....

Det innebär att 56 stycken av 65 (räknade jag rätt? :) ) inte har någon åsikt om detta... besynnerligt värre tycker jag......

Mycket besviken på forummedlemmarnas engagemang .... :(

Vissa av oss kanske bara läser för vi vet inte vad vi ska tycka. Att vi kanske inte har bestämt oss för om det nu blir ett allmänt forum hur mycke kommer det skrivas i dom andra då?  :huh:

Håller med. Det är ett stort problem som kommer att uppstå om man har ett allmänt forum. Kanske skriver alla vad de tycker om star trek i den tråden utan att skriva i de andra ämnena. Det är ju enklare att gå till en tråd än att leta bland hundra om man vill prata om t.ex. vilket skepp är snyggast.

Om man skapar ett allmänt forum måste det alltså vara ganska hårda regler om att man inte får diskutera star trek där. :arg: Eftersom det redan finns så många andra ämnen om star trek här i forumet. Om man vill diskutera nåt om star trek behöver man bara öppna ett nytt ämne/tråd.

Edited by Captain Proton

Vissa av oss kanske bara läser för vi vet inte vad vi ska tycka. Att vi kanske inte har bestämt oss för om det nu blir ett allmänt forum hur mycke kommer det skrivas i dom andra då?  :huh:

Håller med. Det är ett stort problem som kommer att uppstå om man har ett allmänt forum. Kanske skriver alla vad de tycker om star trek i den tråden utan att skriva i de andra ämnena. Det är ju enklare att gå till en tråd än att leta bland hundra om man vill prata om t.ex. vilket skepp är snyggast.

Om man skapar ett allmänt forum måste det alltså vara ganska hårda regler om att man inte får diskutera star trek där. :arg: Eftersom det redan finns så många andra ämnen om star trek här i forumet. Om man vill diskutera nåt om star trek behöver man bara öppna ett nytt ämne/tråd.

Alltså det behöver ju inte vara svårt. Faktum är ju trots allt att det finns mycket annat att diskutera än Star Trek, så jag tror nog inte att det är någon större risk att någon öppnar en tråd om Star Trek i det allmäna forumet, särskilt inte när alla vet att man diskuterar Star Trek i de övriga forumen, eftersom många har varit här en längre tid är det ju ganska inött hos de flesta skulle jag tro.

Och Star Trek finns ju kvar, och det finns massor kvar att prata om Star Trek så jag tror inte att intresset för det stannar av helt heller, jag tror nog att inläggen där kommer att fortsätta florera som dom gör nu.

Om någon råkar posta ett ämne om Trek i ett eventuellt "Övrigt Forum" så tror jag inte att det är någon fara alls.....

Risken är nog väldigt stor att det ämnet stängs och flyttas dit den hör hemma.... Forumledarna har ju bra träning på detta så det skall de nog klara av *retar forumledarna* :lol:

Jösses vad rolig jag kan vara ibland... men jag kunde inte låta bli att svara så här.... Sorry.. :)

Men... tyvärr av det som jag har läst så verkar det inte vara något större hopp om ett allmänt forum... men det var värt ett försök... och ni som röstat och sagt er mening.... TACK!

Håller med. Det är ett stort problem som kommer att uppstå om man har ett allmänt forum. Kanske skriver alla vad de tycker om star trek  i den tråden utan att skriva i de andra ämnena. Det är ju enklare att gå till en tråd än att leta bland hundra om man vill prata om t.ex. vilket skepp är snyggast.

Det anser jag vara självklart, att man där inte diskuterar något ämne som platsar i de befintliga fororna.

Kanske det borde heta Övrigt allmänt forum?

Visst hade det varit trevligt med ett allmänt forum, men jag tror faktist inte att det är en så bra idé.

Vilka regler skulle ett allmänt forum ha? Hur långt ifrån Star Trek får man gå? Är det helt fritt finns risken att det blir väldigt många trådar med få inlägg. Tror även att många av diskutionerna riskerar att bli rena chatinlägg.

Sätter man upp regler för vad man får diskutera blir det ju inte ett allmänt forum längre.

Ja! Av den anledningen jag skrev om i "Finns det något vänligare svenskt Trek-forum?" så, där har ni min åsikt.

Dessutom vill jag lägga till att jag bor uppe i den mörkaste skogen nästan högst upp i lappland och här finns det nästan inte en enda som ser Star Trek så jag får träffa mina föräldrar och prata Star Trek med dom, och det är kanske inte alltid så roligt... Lite kul att prata med jämnåriga också, som ser på Star Trek men som jag kanske även delar andra intressen med, t ex musik.

Om man vill diskutera med jämnåriga är ju detta fel ställe. Vi är ju faktiskt inte jämnåriga här. De yngsta medlemmarna är väll kring 11 och de älsta är över 30. Den enda gemensamma nänmnaren är intresset för Star Trek.

Så nej, jag tycker inte det ska finnas nått allmänt forum.

Vi är ju faktiskt inte  jämnåriga här. De yngsta medlemmarna är väll kring 11 och de älsta är över 30. Den enda gemensamma nänmnaren är intresset för Star Trek.

Så nej, jag tycker inte det ska finnas nått allmänt forum.

Vad har detta med saken att göra??? Ålder alltså?

Så man kan inte ha något gemensamt om man är 11 och 30? Hmm.... väldigt konstigt argument....

Vad har detta med saken att göra??? Ålder alltså?
Det var imzadi som ville diskutera med jämnåriga, jag skrev bara att vi faktiskt inte är särskilt gämnåriga här. Personligen tycker jag inte att ålder har nån roll.

Så man kan inte ha något gemensamt om man är 11 och 30? Hmm.... väldigt konstigt argument....
Klart man kan ha nått gemensamt, men ärligt talat så är en 30 åring och en 11 åring på helt olika stadier i livet. Att då hitta gemensamma saker är svårt. Men Star Trek är en genensam nämnare för alla här på forumet oberoende av ålder. Jag tycker vi ska stanna där.

Börjar vi diskutera anndra saker kommer vi nog snabbt hur lite gemensamt vi antagligen har. Jag är på det här forumet för att jag tycker om Star Trek. Jag får utlopp för mina andra intressen på andra ställen, iaf jag har inget behov av att diskutera dem här och skullle jag ha det behovet så kam man änvända PM.

Om vi nu skulle skapa ett allmänt forum där man får diskutera allt mellan himmel och jord. Vad skulle vi egentligen diskutera?

Grejen om åldern är mest för att mina enda vänner är mina föräldrar, typ. Så jag vill hitta kompisar i min ålder (min ålder räknar jag som mellan 14-25 ungefär, fast jag är bara 17, snart 18) som är intresserade av både Star Trek och musik (vilket resten av mitt liv kretsar kring utöver star trek). Så jag skulle prata musik, film, litteratur etc. Finns ju hur mycket som helst! Jag är på massvis av andra forum men det är faktiskt bara här jag har hittat trekkers, suprise suprise, finns knappt någon alls någon annanstans, vilket jag tycker är lite skumt. Och jag har inga möjligheter att komma till någon treff pga att jag bor där jag gör, så det är ingen möjlighet att träffa någon där heller som man delar andra intressen med heller, tyvärr. Och att hitta gemensamma saker är inte sådär jättesvårt heller faktiskt, så länge man inte pratar typ barnprogram som vissa såg på 70-talet och andra dom som gick på 90-talet... Även fast det inte skulle spela någon roll... Men, åldern kanske inte spelar någon roll fast jag vill gärna träffa folk jag kommer bra överens med och då är det ju en fördel om man är någolunda jämnårig...

Så, åter igen, jag är starkt för ett Ja till ett allmänt forum.

Har svårt att förstå varför det skulle behövas ett forum där annat diskuteras än ST och sci-fi. Det här är ju ändå ett ST-forum, och då är det väl det som ska diskuteras. Alternativ för personliga diskutioner är väl som sagt lunarstorm och MSN, (dock lär ni inte hitta mig på lunar :sjuk: )

Edited by Excelsior

De flesta andra ställen jag häckar på har forum för övriga frågor. Man kanske bara vill hålla sig till sitt "hemmaforum" och där kunna diskutera inte bara huvudämnet, utan annat triviallt också.

Så jag förespråkar ett övrig fora.

Sign in to follow this  

• Create New...