Gå till innehåll

Skepp: Generellt


Rekommenderade inlägg

Standardfraktare. Ganska stora men mest gjorda för att slänga in så mycket som möäjligt och se till att några pers kunde underhålla dem på en lång resa. Kort sagt ganska tråkigt. Ent-D.s tefatsdel BORDE inte kunna starta igen, den är ju så klumpigt byggd att det verkar svårt att tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Jag har kollat på en sida som heter VVSP(voyager virtual season project) och där har man skrivit upp egna avsnitt och det voyager har mycket avancerade landnigskunskaper, ni kan hitta sidan här

Det finns ett ämne där du kan disskutara detta om du har läst några av avsnitten. Den hittar du här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Hej.

Jag undrar om nån vet var jag kan hitta bilder på små Vulcanska och andorianska skepp.

Hellst från tiden runt ENT men annars går det bra med andra epoker.

Skeppen ska vara små (hellst mi9ndre än 50 meter långa).

Även skyttlar går bra (om de är warpkapabla).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag undrar om nån vet var jag kan hitta bilder på små Vulcanska och andorianska skepp.

Hellst från tiden runt ENT men annars går det bra med andra epoker.

Skeppen ska vara små (hellst mi9ndre än 50 meter långa).

Även skyttlar går bra (om de är warpkapabla).

Även om detta finns Daystrom Institute som en bra början i alla fall. Det finns kanske fler tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kommer ihåg vad det Vulcan skepp Enterprise NX- 01 skulle möta och senare möte i Shockwave, del 1 och 2 hete, om du också råkar veta vilken class det tillhör "infoga" även det i ditt svar.

På föjande sida står det i alla fall att skeppet heter D'kyr:

http://www.startrek.com/startrek/view/seri...ode/125560.html

Det är det skeppet det möter i slutet av part II men är inte säker på om det är det skeppet som skulle hämta upp Phlox och T'Pol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte även se skeppet landa i avsnittet Work force? Då dom sätter ner skeppet på en av månarna?

Jag har för mig att de bara gömmer sig i en av månarna, inte .

Satte man inte ner skeppet i en krater? Jag börjar bli lite osäker, skall nog försöka se avsnittet så jag vet med större säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 4 månader senare...

En sak jag undrat över när det gäller Enterprise-NX:

Andvänder skeppets motor lithium eller dilithium-kristaller?

Man verkar vara överens om att skeppat drivs av en Materia/Anti-Materia reaktion som ger skeppet energi. Men andvänds lithium eller dilithium för att kontrollera flödet?

Lithium var ju det som andvändes i de första rymdskeppen. Men jag har inte hört någon i ENT som nämnt något av ämnena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha studerat Daystrom ITL, så har jag kommit fram till att det används Lithium kristaller i materia/antimateria reaktorn på Enterprise NX-01.

Lithiumkristallerna ersattes först 2265 av dilithiumkristaller.

Materian som används som bränsle är deuteruim. Deuterium tankarna finns på B-deck.

Antimatera poddarna är placerade på F-deck. Men vad som är antimaterian vet jag inte, kan det vara anti-deuterium? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...