Jump to content

E.T

Recommended Posts

En klassiker! Första gången jag såg den tyckte jag den var otäck, men jag gick väl på lågstadiet eller något sådant då så det var ett tag sedan. Det har föresten kommit en senare "kopia" på den som heter Min vän Mac om det är någon som känner till den, har ungefär samma tema.

Visst minns jag "min vän Mac", ett helt uppenbart plagiat av ET! Jag har också för mig att det var just McDonalds som var huvudsponsor av filmen... det var nog faktiskt en av de första filmerna som jag noterade produktplaceringar i. Jag var/är inte direkt överförtjust i någon av filmerna för övrigt... Se föresten South Park-avsnittet där de driver med Spielberg och Lucas idéer att släppa nya "förbättrade" utgåvor gav sina gamla filmer; i "rädda menige Ryan" har de bytt ut alla vapen till Walkie talkies... :lol:

• 1 year later...

Jag kommer ihåg i början på 80-talet när jag var och såg denna film. Jag var besviken när jag kom ut. Jag tyckte den var för sockersött, jag var ju van med Alien mm. Det var inte förens mycket senare jag kom att uppskatta denna film.

Idag tycker jag att denna film är ett stycke filmhistoria. Den ställde ju till med en del raballder i U.S.A, där religiösa kretsar ville förbjuda den.

Jag kommer ihåg i början på 80-talet när jag var och såg denna film. Jag var besviken när jag kom ut. Jag tyckte den var för sockersött, jag var ju van med Alien mm. Det var inte förens mycket senare jag kom att uppskatta denna film.

Idag tycker jag att denna film är ett stycke filmhistoria. Den ställde ju till med en del raballder i U.S.A, där religiösa kretsar ville förbjuda den.

<{POST_SNAPBACK}>

Visst är den filmhistoria, men jag har fortfarande inte lyckats "uppskatta" den mer än som en bra barnfilm. I mitt tycke är det en av de mest överskattade filmerna någonsin. Och mycket har att göra med det där sockersöta du nämner. Men det känns lite typiskt för just 80-talet. Titta på Starman till exempel. Vad är det om inte en vuxenversion av ET, och nästan lika ***** sliskig.

Får mig att tänka på Bill Murrays tv-tal i Ghostbusters två.

Ung. "Det är hela problemet med rymdvarelser, man kan inte lita på dom. Ibland stöter man på någon vänligt sinnad som Starman eller E.T. men för det mesta visar de sig vara nån sorts ödla..."

Jag tror E.T. var en ödla som aldrig fick av sig maskeringen...

Barnfilmer får gärna vara lite sliskiga för mig. Närkontakt är en annan film som jag bara satt och sucka över när jag såg den på bio, men idag tycker jag den är rätt underhållande, precis som ET.

<{POST_SNAPBACK}>

Närkontakt av 3:e garden är väl inte sliskig? :o

Den är ju kanonbra på massor av sätt! :)

Barnfilmer får gärna vara lite sliskiga för mig. Närkontakt är en annan film som jag bara satt och sucka över när jag såg den på bio, men idag tycker jag den är rätt underhållande, precis som ET.

<{POST_SNAPBACK}>

Närkontakt av 3:e garden är väl inte sliskig? :o

Den är ju kanonbra på massor av sätt! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker inte ET heller är sliskig.

• Create New...