Sedan Star Trek Into Darkness kom ut har vi kunnat läsa mången recension, och det är dessutom många Star Trek-stjärnor som har reagerat på filmen. Nu har även Wil Wheaton sällat sig till skaran, och lagt upp en recension på sin blogg. Där kan man även läsa vad han tycker om bioupplevelsen i sin allmänhet.