Jump to content

Progenitors

EoNeel

Recommended Posts

Progenitors skall vara det äldsta släktet i universum (4 miljarder år?), och alla humanoider härstammar från dem. De skall ha spritt ut sin D.N.A på de flesta M-klassade planeter. Jag undrar om det är någon som hört talas om dem och var i ST de nämns :osäker:

Edited by EoNeel

Visste känner jag till dom. Våra kära förfäder. Avsnittet där de förekommer är "The Chase" i TNG.

Jag gillar iden med ett urgammalt folk som sådde liv i galaxens oceaner. Men jag vill tro att alla arter utvecklades beroende på miljön efter att Progenitors tagit det första steget.

Det är för mig fullständigt ofattbart att The Chase gått så ouppmärksammat förbi. Det borde ju ha blivit en film, minst. Insikten om att alla raser har samma ursprung bord eju liksom revolutionera hela tankesättet för alla, på samma sätt som jordne neades efter First Contact.

Det är för mig fullständigt ofattbart att The Chase gått så ouppmärksammat förbi. Det borde ju ha blivit en film, minst. Insikten om att alla raser har samma ursprung bord eju liksom revolutionera hela tankesättet för alla, på samma sätt som jordne neades efter First Contact.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med dig. Det är inte många som känner till The Chase även om det är ett av de viktigaste avsnitten i Star trek. Själva konceptet är mycket intressant och man kunde väl göra en film eller dubbelavsnitt av den.

• 4 months later...

Det enda man egentligen vet är att de hade teknik nog att påverka livet och dess utveckling, ta sig runt i hela galaxen, levde för några miljarder år sedan.

En dum tanke slog mig, en verkligt dum tanke. Tänk om det är dem som är upphovet till Q continuum ;)

Det enda man egentligen vet är att de hade teknik nog att påverka livet och dess utveckling, ta sig runt i hela galaxen, levde för några miljarder år sedan.

<{POST_SNAPBACK}>

Men de inte bara hade tekniken utan de andvände den också.

En dum tanke slog mig, en verkligt dum tanke. Tänk om det är dem som är upphovet till Q continuum  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Rolig idé, men Progenitors levde och verkade för 4 miljarder år sen och Q fanns redan innan Big Bang :D

En dum tanke slog mig, en verkligt dum tanke. Tänk om det är dem som är upphovet till Q continuum  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Du behöver inte oroa dej... Enligt Q i VOY avsnittet "The Q and the Gray" uppstår inte Q... De har tydligen funnits föralltid. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Du behöver inte oroa dej... Enligt Q i VOY avsnittet "The Q and the Gray" uppstår inte Q... De har tydligen funnits föralltid. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter ju logiskt :) :vulcan:

Min hjärna har tyvärr lite svårt att förstå det..

Du behöver inte oroa dej... Enligt Q i VOY avsnittet "The Q and the Gray" uppstår inte Q... De har tydligen funnits föralltid. 

Såg på avsnittet igen idag och det stämmer bra. Q säger något i stil med att de alltid har funnits till.

Åter till the Progenitors på någon vänster då!

Det avsnittet va sketa bra lite Däniken tänkande över de. Fast han trodde mer att det va gudar som va utomjordingar. E det inte nåt avsnitt i VOY där det kommer några utomjordingar o ändrar DNA koden på nåt asiat folk som får dem att bli mer äventyrslystna o flyttar över till Nord Amerika o blir sedan etniska indianer?

spoilervaning!   Av det jag kommer ihåg av The Chase så säger Progenitors att de sökte universum efter andra som var dem lika men att de inte hittade några "likasinnade" och att det var anledningen till att de spridde sitt DNA i galaxen så att de raser som utvecklades skulle kunna ha andra raser att leka med.  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

...ja och för att de inte skulle bli bortglömda heller :)

spoilervaning!   Av det jag kommer ihåg av The Chase så säger Progenitors att de sökte universum efter andra som var dem lika men att de inte hittade några "likasinnade" och att det var anledningen till att de spridde sitt DNA i galaxen så att de raser som utvecklades skulle kunna ha andra raser att leka med.   ;)

<{POST_SNAPBACK}>

...ja och för att de inte skulle bli bortglömda heller :)

<{POST_SNAPBACK}>

Tur att projektionen inte ser vilka gangstrar som tvärt emot deras drömmar skapats...Cardassier, Romulaner och Klingons...

De hoppades ju på något helt annat... <_<