EoNeel Posted August 24, 2004 Report Share Posted August 24, 2004 (edited) Progenitors skall vara det äldsta släktet i universum (4 miljarder år?), och alla humanoider härstammar från dem. De skall ha spritt ut sin D.N.A på de flesta M-klassade planeter. Jag undrar om det är någon som hört talas om dem och var i ST de nämns :osäker: Edited August 24, 2004 by EoNeel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted August 24, 2004 Report Share Posted August 24, 2004 Visste känner jag till dom. Våra kära förfäder. Avsnittet där de förekommer är "The Chase" i TNG. Jag gillar iden med ett urgammalt folk som sådde liv i galaxens oceaner. Men jag vill tro att alla arter utvecklades beroende på miljön efter att Progenitors tagit det första steget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted August 25, 2004 Author Report Share Posted August 25, 2004 Det är en ganska spännande teori att "någon" skulle ha spritt sin D.N.A i kosmos. Snacka om skapande evolution. Det är ju också ganska fantasieggande att alla humanoida raser i kosmos skulle ha samma urfader. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 25, 2004 Report Share Posted August 25, 2004 Det är för mig fullständigt ofattbart att The Chase gått så ouppmärksammat förbi. Det borde ju ha blivit en film, minst. Insikten om att alla raser har samma ursprung bord eju liksom revolutionera hela tankesättet för alla, på samma sätt som jordne neades efter First Contact. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted August 26, 2004 Report Share Posted August 26, 2004 Det är för mig fullständigt ofattbart att The Chase gått så ouppmärksammat förbi. Det borde ju ha blivit en film, minst. Insikten om att alla raser har samma ursprung bord eju liksom revolutionera hela tankesättet för alla, på samma sätt som jordne neades efter First Contact. <{POST_SNAPBACK}> Håller med dig. Det är inte många som känner till The Chase även om det är ett av de viktigaste avsnitten i Star trek. Själva konceptet är mycket intressant och man kunde väl göra en film eller dubbelavsnitt av den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted January 13, 2005 Author Report Share Posted January 13, 2005 Det skulle vara kul om det var någon som har lite mer kött på benen när det gäller Progenitors, att ge lite info om denna mystiska "ras". Med tanke på diskussionen på ett annat topic på forumet om dem. Vad vet man egentligen om dem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 Det enda man egentligen vet är att de hade teknik nog att påverka livet och dess utveckling, ta sig runt i hela galaxen, levde för några miljarder år sedan. En dum tanke slog mig, en verkligt dum tanke. Tänk om det är dem som är upphovet till Q continuum ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 Det enda man egentligen vet är att de hade teknik nog att påverka livet och dess utveckling, ta sig runt i hela galaxen, levde för några miljarder år sedan. <{POST_SNAPBACK}> Men de inte bara hade tekniken utan de andvände den också. En dum tanke slog mig, en verkligt dum tanke. Tänk om det är dem som är upphovet till Q continuum ;) <{POST_SNAPBACK}> Rolig idé, men Progenitors levde och verkade för 4 miljarder år sen och Q fanns redan innan Big Bang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 Rolig idé, men Progenitors levde och verkade för 4 miljarder år sen och Q fanns redan innan Big Bang Åhå, det har jag missat. Vilket avsnitt var det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffe Posted January 21, 2005 Report Share Posted January 21, 2005 En dum tanke slog mig, en verkligt dum tanke. Tänk om det är dem som är upphovet till Q continuum ;) <{POST_SNAPBACK}> Du behöver inte oroa dej... Enligt Q i VOY avsnittet "The Q and the Gray" uppstår inte Q... De har tydligen funnits föralltid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freelancer Posted January 21, 2005 Report Share Posted January 21, 2005 En dum tanke slog mig, en verkligt dum tanke. Tänk om det är dem som är upphovet till Q continuum ;) <{POST_SNAPBACK}> Du behöver inte oroa dej... Enligt Q i VOY avsnittet "The Q and the Gray" uppstår inte Q... De har tydligen funnits föralltid. <{POST_SNAPBACK}> Det låter ju logiskt :vulcan: Min hjärna har tyvärr lite svårt att förstå det.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted January 23, 2005 Report Share Posted January 23, 2005 Du behöver inte oroa dej... Enligt Q i VOY avsnittet "The Q and the Gray" uppstår inte Q... De har tydligen funnits föralltid. Såg på avsnittet igen idag och det stämmer bra. Q säger något i stil med att de alltid har funnits till. Åter till the Progenitors på någon vänster då! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted January 30, 2005 Report Share Posted January 30, 2005 Det avsnittet va sketa bra lite Däniken tänkande över de. Fast han trodde mer att det va gudar som va utomjordingar. E det inte nåt avsnitt i VOY där det kommer några utomjordingar o ändrar DNA koden på nåt asiat folk som får dem att bli mer äventyrslystna o flyttar över till Nord Amerika o blir sedan etniska indianer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted January 31, 2005 Report Share Posted January 31, 2005 spoilervaning! Av det jag kommer ihåg av The Chase så säger Progenitors att de sökte universum efter andra som var dem lika men att de inte hittade några "likasinnade" och att det var anledningen till att de spridde sitt DNA i galaxen så att de raser som utvecklades skulle kunna ha andra raser att leka med. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted January 31, 2005 Report Share Posted January 31, 2005 spoilervaning! Av det jag kommer ihåg av The Chase så säger Progenitors att de sökte universum efter andra som var dem lika men att de inte hittade några "likasinnade" och att det var anledningen till att de spridde sitt DNA i galaxen så att de raser som utvecklades skulle kunna ha andra raser att leka med. ;) <{POST_SNAPBACK}> ...ja och för att de inte skulle bli bortglömda heller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted January 31, 2005 Report Share Posted January 31, 2005 spoilervaning! Av det jag kommer ihåg av The Chase så säger Progenitors att de sökte universum efter andra som var dem lika men att de inte hittade några "likasinnade" och att det var anledningen till att de spridde sitt DNA i galaxen så att de raser som utvecklades skulle kunna ha andra raser att leka med. ;) <{POST_SNAPBACK}> ...ja och för att de inte skulle bli bortglömda heller <{POST_SNAPBACK}> Tur att projektionen inte ser vilka gangstrar som tvärt emot deras drömmar skapats...Cardassier, Romulaner och Klingons... De hoppades ju på något helt annat... <_< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted January 31, 2005 Report Share Posted January 31, 2005 (edited) Sant, jag tror det var klingonen som sa att han skulle döda Progenitorn om hon skulle i verkligheten. Riktigt skoj! Edited January 31, 2005 by Captain Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts