Essray Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Personligen föredrar jag VGR-uniformen. Vad tycker ni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Voy och ds9 säsong 1-5 är samma uniform det ända är att i ds9 hadde man tng communicatorn tills ca säsong 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted June 4, 2002 Author Report Share Posted June 4, 2002 Nej om du tittar riktigt noga ser du att kragarna är lite annorlunda, dessutom är den med TNG-kommunikatorn en overall, medans nädta är 2delad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Det är i voy det är andra kragar. sen så har det varite avsnitt i voy där dom har overål sen plötsligt tar dom av sig jackan som inte borde finnas. i ds9 har dom samma hela tiden den ända skillnaden är att den i senare avsnitt är insyd i midjan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Av dom vanliga uniformerna så är nog Voyager snyggast. Inte så mycket detaljer och skumma grejer på dom... Annars gillar jag "fin-uniformerna" mest (dom jag sett iaf). När överdelen ser ut som en liten tunika, det är iofs snyggast på Janeway men det går på Picard också Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Annars gillar jag "fin-uniformerna" mest (dom jag sett iaf). När överdelen ser ut som en liten tunika, det är iofs snyggast på Janeway men det går på Picard också den som picard har (itng) är lång den dress uniformen går ner över hans knän medas janeway inte går länge än till midjan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 den som picard har (itng) är lång den dress uniformen går ner över hans knän medas janeway inte går länge än till midjan Den går väl åtminstone ner till höfterna, gör den inte det? Säg nåt avsnitt där hon hade den på sig så kan jag kolla igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Vi har de avsnitte då dom är gjorda av gägga (då tom/belana gifter sig inte i säsong 7 då) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted June 4, 2002 Author Report Share Posted June 4, 2002 Ngn som vet hur det ligger till med högre befälsuniformer? Jag menar i TNG verkar ju admiraler och liknande (såna som ej är på skepp) ha annorlunda uniformer jämfört med de på Enterprise, men i samband med de nya uniformerna verkar de ha fått samma (se VOY-avsnittet "Pathfinder") Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Ngn som vet hur det ligger till med högre befälsuniformer? Jag menar i TNG verkar ju admiraler och liknande (såna som ej är på skepp) ha annorlunda uniformer jämfört med de på Enterprise, men i samband med de nya uniformerna verkar de ha fått samma (se VOY-avsnittet "Pathfinder") I de nya gråa uniformerna är det ärmana som skiljer sig mellan admiralers och vanliga officerares uniformer. Admiralerna har bredare band rmed guldpasspoal runt vristen medans de andra har ett smalare enfärjat band. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Måste nog säga att Enterprise uniformen är den snyggaste. Den är i alla fall den mest praktiska. Jag gillar att den liknar de kläder som NASA's astronauter använder. Den värsta uniformen är nog den från Motion Picture. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted June 4, 2002 Author Report Share Posted June 4, 2002 Håller med om att Motionpicture är värst, men vad är en spoal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Håller med om att Motionpicture är värst, men vad är en spoal? En passpoal är en tunn kantlinje i avvikande färg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted June 4, 2002 Author Report Share Posted June 4, 2002 Men det finns väl även den sortens uniformer utan ngt sådant band runt armen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Jag tycker att de ny DS9 uniformerna är snyggast, men ENT har de bästa uniformerna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 varför finns inte Voyager med??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 varför finns inte Voyager med??? Det finns den. DS9 säsong 1-5 och Voyager hade samma uniform. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 lätt att TOS har grymmast uniform. Schyssta färger iaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted June 5, 2002 Report Share Posted June 5, 2002 varför finns inte Voyager med??? Det finns den. DS9 säsong 1-5 och Voyager hade samma uniform. tack jag hade ingen anninga att dom hade jag tittade ju inte på serien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted June 6, 2002 Author Report Share Posted June 6, 2002 Jag har sagt det förut, men jag säger det igen: DE HADE INTE SAMMA UNIFORM I DS9 I DE FÖRSTA SÄSONGERNA, SOM I VOYAGER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted June 6, 2002 Report Share Posted June 6, 2002 Jag har sagt det förut, men jag säger det igen: DE HADE INTE SAMMA UNIFORM I DS9 I DE FÖRSTA SÄSONGERNA, SOM I VOYAGER jag har sagt det förut att det är samma bortsätt från communicatorn och liten färg skillnad i kragen annars är det samma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted June 6, 2002 Report Share Posted June 6, 2002 Jag har sagt det förut, men jag säger det igen: DE HADE INTE SAMMA UNIFORM I DS9 I DE FÖRSTA SÄSONGERNA, SOM I VOYAGER Skillnaden är obetydlig. (du behöver inte skrika) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 6, 2002 Report Share Posted June 6, 2002 Håller med om att Motionpicture är värst, men vad är en spoal? Nejnej, de uniformerna är dundersköna. Värsta snygga mysbrallorna juh. Annars gillar jag senare delen av tng-uniformerna. Kragarna är såå mycket snyggare där. De första uniformerna är så fruktansvärt 80. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted June 7, 2002 Author Report Share Posted June 7, 2002 Skillnaden är obetydlig. (du behöver inte skrika) Skillnaden är inte alls obetydlig, de nyare uniformerna ser mycket plattare ut. (och jag skrek inte, jag ville bara påpeka det tydligt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted June 7, 2002 Report Share Posted June 7, 2002 Skillnaden är obetydlig. (du behöver inte skrika) Skillnaden är inte alls obetydlig, de nyare uniformerna ser mycket plattare ut. (och jag skrek inte, jag ville bara påpeka det tydligt) den är i princip samma och det gör att det kan räknas som samma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts