Jump to content

Snyggaste uniformen

48 members have voted

1. 1.

• TOS
      4
    • The Motion picture
      0
    • TOS-filmerna
      3
    • TNG (gamla)
      1
    • TNG (nya)
      8
    • DS9 (äldsta)
      0
    • DS9 (mellesrta)/VGR
      7
    • DS9 (sista)/Nya TNG-filmer
      17
    • ENT
      8

Recommended Posts

Jag tycker att den klart snyggaste uniformen är den i TOS-filmerna!! Sen på tät, tät tvåa kommer den sena TNG-uniformen!!

Dom borde gjöra så att besättningen på skepp hade den sena TNG-uniformen medans personer som jobbar på HQ skulle ha TOS-film-uniformen!!  

:vulcan:

Jo det är det: DS9 uniformer är mer som en overall.

VGR uniformen är nästan lika men det är ändå en betydande skillnad.

Voy har också samma overall den ända skillnaden är att voys är insydd i midjan

Alltså, nu har ni tjafsat om det här i över en sida.

Det är skillnad mellan DS9 och VOY uniformerna, men en liten sådan; det har ni kommit fram till hur många gånger som helst.

Är det bara jag som tycker att det börjar bli lite tröttsamt? :dozingoff:

"Let's agree to disagree" som nån vis människa någon gång sa...

Den konstigaste uniformen är helt klart romulanernas. Man kan inte se någon rankmärke eller liknande. Men den är förtfarande snygg.

Sen kommer kljngonernas "uniform". För den är ju egentligen ingen uniform då ingen är identisk.

Nä just det! De hade INTE samma uniform i DS9 som i VGR!!! Det är en viss skilnad på dom!

Den konstigaste uniformen är helt klart romulanernas. Man kan inte se någon rankmärke eller liknande. Men den är förtfarande snygg.

Sen kommer kljngonernas "uniform". För den är ju egentligen ingen uniform då ingen är identisk.

Tack :) . Jag valde att bara ta med Star Fleet-uniformer när jag gjorde denna röstning (skulle inte fått plats annars). Om man skall utse snyggaste icke-Star Fleet uniform, måste det nog bli den Bajoranska (eller säger man Bajoriska?).

• 4 weeks later...
Varför är inte framtidsuniformerna som användes i All good things, The Visitor och Endgame med?

Hade inte sett ngt av dem (utom Endgame, som jag glömde) när jag gjorde röstningen. Men om man tänker efter så har ju de uniformerna (iaf i The visistor och Endgame) inte funnits ännu, eftersom de var i en tänkt framtid, som ändrades (Siskos son, vad han nu heter, stoppade ju den tidslinjen, och det gjorde ju Janeway med).

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Torres har också rejäla klackar. Det är väl ändå konstigt, jag menar i framtiden så är ju uniformerna jämlika (förutom i TOS ;) ). Och klackar skapades ju av en helt annan anledning (så att kvinnorna inte skulle kunna springa sin väg, utan vara lydiga sina makar). Och ingen människa med ngt vett i skallen skulle väl frivilligt gå omkring i ngt så obekvämt, eller?

Share

• Create New...