Jump to content

Var tog alla vägen??

Recommended Posts

Fortsättning på Star Trek X

Här kommer rollistan

Patrick Stewart ....    Captain Jean-Luc Picard  

Jonathan Frakes ....  Commander William Thomas Riker  

Brent Spiner ....         Lt. Commander Data  

LeVar Burton ....        Lt. Commander Geordi La Forge  

Michael Dorn ....         Lt. Commander Worf  

Gates McFadden ....   Dr. Beverly Crusher  

Marina Sirtis ....          Commander Deanna Troi  

Kate Mulgrew ....       Captain Kathryn Janeway

Samtliga i voyager har även spelat in en film som heter

Trekkies.. Om jag har uppfattat den rätt så handlar den om när dom var barn.....

När man pratar om American History X är det väl Avery Brooks man ska nämna?? Själv tyckte jag han va väldigt bra där, nästan bäst, Edward Norton va som vanligt bäst. Lien gjorde en helt gotdkänd insats, fast visst va Brooks bättre?

Micael: Kanske inte riktigt hör till ämnet men de som spelar Kirk och mr Spock var med i ett avsnitt av "Mannen från U.N.C.L.E".

När det gäller William Shatner

så va han med Mannen från U.N.C.L.E 1964 och Leonard Nimoy

men några andra intressanta filmer han har varit med i är

Medical Center

Mission: Impossible "episode # 7.6" (gamla serien)

Six Million Dollar Man

Fresh Prince of Bel-Air "episode # 6.21"

Nukes in Space

T.J. Hooker (gammal goding)

Big Bad Mama

Även kommer han vara med i

Showtime (som borde komma någon gång nästa år)

Leonard Nimoy

Armageddon

Invasion of the Body Snatchers

Mission: Impossible (gamla)

sen kommer jag inte på något mera... Får söka vidare :)

(Ändrad av pelle28k kl. 2:07 pm den aug. 31, 2001)

Hm.. jag tycker också att Avery Brooks var bra i American History X, men hans rollkaraktär var väldigt självklar. Det var inte Jennifers.

Var Nimoy med i Armageddon? *tänker*

Men visst var Brent Spiner bra i Independence Day?

;)

Är det bara jag som har missat den, serien TekWar, eller är detta en doldis i SciFi-världen. Första filmen spelades in 1993 och gissa vem som stod för storyn, produceringen, regisseringen och hade en ganska stor roll. Visst är det gamle Wille, William Shatner.

Har just kollat på första filmen, med inställningen: "Henke, detta är en total flopp, inget att bry sig om". Och visst blev jag lite förvånad... den va inte så dålig som jag trodde. Den va inte bra, men inte jättedålig heller. Det var helt klart underhållning för en tia. Så nu är det bara att palla sig ner till videobutiken och hyra sig den andra rullen...

• 3 years later...
Okej då, han e väl i London då...:D + att han va med i Men In Tights (Monty Python). Föresten har mr Spiner varit gästskådis på NYPD (tror jag det va) en gång!!

<{POST_SNAPBACK}>

Vill inte vara en nitpick egentligen, MEN, Men in tights var Mel Brooks. Inte Monthy Python.

Spiner spelade f ö en galen karaktär i Dude where is my car.

Vill man veta vad alla gör eller gjort är det ju bara att söka på IMDB, där står väl det mesta...

Skulle tro att det va samma. När vi ändå pratar Shatner. Han hade en stor roll i gårdagsnattens film på 3:an (kan ha varit 4:an), "Dead Man's Island". Klarade bara av att se de första 5 minuterna, kanske säger nåt om den filmen.

<{POST_SNAPBACK}>

TekWar var från början en liten serie böcker skrivna av Shatner. Äger även PC-spelet som var en hyfsad och ovanlig 3D-shooter på sin tid.

Dead man's island minns jag som ganska bra om man gillar Agatha Christie. Ingen fem plus-film, men man får ju komma ihåg att det är en TV-film.

Sedan gjorde jag bort mig och hyrde en låg-låg-låg-budget SF-film gjord för kabel-tv i USA med herr SHatner både framför och bakom kameran. Den var hemsk att se. Shatner var väl den enda i filmen som inte gjorde bort sig. (Om man bortser från jobbet bakom kameran...

Den hette Groom Lake på IMDB, men i videobutiken hette den The Visitor. Akta er!!! :D

• Create New...