mumle Posted July 1, 2001 Report Share Posted July 1, 2001 Frågan är enkel, var tog alla ivägen igentligen? Det är några skådisar jag har lite kolla på. Man ser ju Colm Meaney (O´brian) lite då och då i Brittiska B-filmer, Brent Spiner har gjort musikalisk karriär och Patrick Stewart lirar teater på Broadway väl? eller kanske i London...jaja, antingen eller. Men alla andra?!?! va tog Jonathan Frakes vägen t.ex. ?? så dålig skådis är han ju inte... Den enda man kan säga lyckats inom filmvärlden som har med ST o göra är Whoppi Goldberg, fast hon va ju stor redan innan TNG... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted July 1, 2001 Report Share Posted July 1, 2001 Jonathan Frakes regisserar ju eget nu, andra filmer som inte är ST. Patrick Stewart är i London, inte Broadway. ;) Sen va han ju med i X-men. Så det blir väl lite ströroller.Annars tror jag att det är svårt för tv-skådisar att bli nåt efter de vart med i ST. Då ser ju hela det amerikanska folket Colm Meaney som enbart O´Brien… Likadant är det ju t.ex med alla Vänner-skådisarna.//Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 1, 2001 Author Report Share Posted July 1, 2001 Okej då, han e väl i London då... + att han va med i Men In Tights (Monty Python). Sen har han visserligen gjort en del andra små på vita duken (eller inte igentligen på vita duken, det va en tv-film, fast vita duken låter mycket coolare:) ) oxå. Tex Moby Dick där han spelade Captain Ahab. Känns det igen kanske? Håller med om detdär...att det e svårt för tv-skådisar, synd, för jag hade gärna velat se mer av en del skådisar. Föresten har mr Spiner varit gästskådis på NYPD (tror jag det va) en gång!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted July 2, 2001 Report Share Posted July 2, 2001 Han som spelar LaForge är med i "Gone in 60 sekunds" Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 2, 2001 Author Report Share Posted July 2, 2001 Jag kan lova dig att han INTe va med i Gone In 60 Seconds... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 3, 2001 Report Share Posted July 3, 2001 Ni som undrar vad Jeri Ryan gör: Just nu är hon med i en SF-TV-serie kallad "Seven Days", där hon spelar Major Anna Hansen (lägg märke till likheten Annika Hansen). Serien handlar om tidsresor. Förra året spelade hon med i Dracula 2000, jag tror inte att den har kommit upp på Sveriges biografer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 3, 2001 Report Share Posted July 3, 2001 Angående LeVar Burton (LaForge), så har han nästan enbart spelat med i Star Trek-relaterade filmer/serier. Det senaste han gjorde var Dancing in September (2000), en film som handlar om en kvinnlig producent som försöker kämpa sig genom Hollywoods djungel. Burton spelar där... sig själv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herman Posted July 7, 2001 Report Share Posted July 7, 2001 Stewart var även med i Mel Gibson-filmen "Sammansvärjningen", en betydligt bättre insats än rollen i "X-men". Men man kan ju inte låta bli att se honom som den gode star trekkaptenen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted July 16, 2001 Report Share Posted July 16, 2001 Jag är rätt så säker på att det är han som är med i Gone in 60 sekunds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 17, 2001 Report Share Posted July 17, 2001 Du menar Nicklas cage.. Han som spelade huvudrollen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 17, 2001 Report Share Posted July 17, 2001 Jag tycker det känns som om alla Trek skådisar har gästspelat i antigen "murder, she wrote" eller i "Gargoyles", eller båda två...Är det nån som vet om "Gargoyles" har visats på svensk tv, och iså fall under vilket namn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 17, 2001 Report Share Posted July 17, 2001 Jag har aldrig sett programet.. Viken kanal skulle den sånna fall ha visats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 17, 2001 Report Share Posted July 17, 2001 Ingen aning, det var därför jag frågade ;) Det har antagligen aldrig visats i Sverige så... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 17, 2001 Report Share Posted July 17, 2001 När vi ändå är lite utanför emnet.. har du sett dödlig invasion som går nu på tv3.. Där är stjärnan från beverly hill med.. det var kul att se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 18, 2001 Report Share Posted July 18, 2001 Som sagt var, då går vi tillbaka till ämnet igen. // Kontrollanten Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 18, 2001 Report Share Posted July 18, 2001 Förlåt.. Skenade iväg lite.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted August 5, 2001 Report Share Posted August 5, 2001 Jeri Ryan var med som gäst artist i två avsnitt i thriller serien "Spejaren" som går på tv4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted August 5, 2001 Report Share Posted August 5, 2001 Går den nu ? Tid och dag ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted August 7, 2001 Report Share Posted August 7, 2001 Det har redan gått, det var nu i helgen det gick. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted August 18, 2001 Report Share Posted August 18, 2001 Colm Meaney i B filmer??? Vill nog inte kalla det b-filmer, möjligen b-roller då. Jag menar, Dick Tracy, Die Hard2, Under Siege, Con Air... Okejdå, han har ju gort b-filmer också. Tror att jag sett Leonard Nimoy i varenda gamal tv-serie som finns. Häromdagen i Columbo... Och Patric Stewart har ju varit lysande i alla år. Dune är ett exempel. (mycket bra film!) Tror nog att de flesta är ganska stämplade som Star Trek:are och har lite problem att få andra roller, men efter 7 år i en tv-serie, tror jag nog att man har ganska bra med pengar och är ganska less... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted August 26, 2001 Report Share Posted August 26, 2001 Kanske inte riktigt hör till ämnet men de som spelar Kirk och mr Spock var med i ett avsnitt av "Mannen från U.N.C.L.E". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted August 26, 2001 Report Share Posted August 26, 2001 Ja, jag såg detta. Dock missade jag avsnitten. Du vet inte om de kommer att medverka mer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted August 28, 2001 Report Share Posted August 28, 2001 Nej tror ej det, de var ju bara gäst skådisar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted August 30, 2001 Report Share Posted August 30, 2001 Lite spoilervarning på nya filmer (ej startrak)...------Spoiler-------------------- Kate Mulgrew (Captain Janeway ) kommer med en film 2002 Star Trek X ----------------------------------- Robert Beltran (Chakotay) Luminarias ----------------------------------------------- Roxann Dawson (B'Elanna Torres) Seeing Through Walls ---------------------------------------------- Jennifer Lien (Kes) Rubbernecking SLC Punk American History X Även röst i Lion King II -----------Soiler------------------------- Robert Duncan McNeill (Tom Paris) Infested (2002) -------------------------------------------- Ethan Phillips (Neelix) 9mm of Love Endsville Star Wars: Force Commander First Men on the Moon -------------------------------------------- Robert Picardo (Doctor) Amati Girls (även docktor där) --------------------------------------------- Tim Russ (Tuvok) East of Hope Street ---------------------------------------------- Jeri Ryan (Seven of Nine) Dracula The Kid the Last Man ---------------------------------------------- Garrett Wang (Harry Kim) Pinata Ivory Tower the Auteur Theory ---------------------------------------------- Här är lite vad dom har gjort efter och mellan avsnitten i voyager..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted August 30, 2001 Report Share Posted August 30, 2001 *Spoilervarning. (Har du läst Pelles inlägg så e det lugnt.) * * * * * * * * * * * Ska Mulgrew verkligen vara med i Star Trek X?Btw, Jennifer Lien var bra i American History X. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts