Talar Posted November 28, 2004 Report Share Posted November 28, 2004 ...min TV brann nämligen upp nu i helgen Kanske var ett tecken på att jag borde få en ny och bättre TV i julklapp och i så fall gör det ju inte lika mycket. Men det blir iallafall inte så mycket filmtittande eller star trek på ett tag framöver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted November 28, 2004 Report Share Posted November 28, 2004 oj va synd hur började din tv att brinna Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 28, 2004 Report Share Posted November 28, 2004 Då kan jag trösta dig med att du är inte ensam med denna olycka. Jag lämna faktiskt in min TV idag på reparation. Har jag tur så får jag tillbaka den innan Jul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rymdmonstret Posted November 28, 2004 Report Share Posted November 28, 2004 hmm startrek.com har ju iaf. dagens klipp och sådant du kan titta på medan du väntar på en ny tv.... ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted November 28, 2004 Author Report Share Posted November 28, 2004 Igår brann min tv upp och gissa om jag blir rädd idag när jag sitter framför datorn och skärmen plötsligt knäpper till och blir helt svart precis som tv:n gjorde innan den började lukta bränt. Som tur var hade jag bara satt i kontakten till grafikkortet lite dåligt så den passade på att ramla ur just den dagen när jag hade färska minnesbilder av en brinnande tv i huvudet :lol: Jag kan ju iallafall fortfarande se film på datorskärmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rymdmonstret Posted November 29, 2004 Report Share Posted November 29, 2004 Igår brann min tv upp och gissa om jag blir rädd idag när jag sitter framför datorn och skärmen plötsligt knäpper till och blir helt svart precis som tv:n gjorde innan den började lukta bränt. Som tur var hade jag bara satt i kontakten till grafikkortet lite dåligt så den passade på att ramla ur just den dagen när jag hade färska minnesbilder av en brinnande tv i huvudet :lol: Jag kan ju iallafall fortfarande se film på datorskärmen. <{POST_SNAPBACK}> ..och du kan skriva lite fanfiction nu när du börjar få abstinens nästa gång.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted November 29, 2004 Report Share Posted November 29, 2004 min tv började me brinna för ett tag sen. gissa om ja fick panik. men inte för att det brann utan för "hur ska ja överleva utan min kära tv".. men det gick, va bara lite uttråkad om kvällarna när man inte kunde glo på den där burken. men hittade sen en billig liten en som fick duga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smirf Posted November 29, 2004 Report Share Posted November 29, 2004 Ett TV-kort till datorn är en billig och snabb lösning tills du får råd med en ny TV. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted November 30, 2004 Report Share Posted November 30, 2004 Eller hitta på något bättre än att kolla på tv? Läs en bok? Hälsa på en gamal släkting? Skriv en novell? Städa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 30, 2004 Report Share Posted November 30, 2004 Eller hitta på något bättre än att kolla på tv? Läs en bok? Hälsa på en gamal släkting? Skriv en novell? Städa? <{POST_SNAPBACK}> Detta kan jag verkligen hålla med om. Det finns mer i livet än bara TV, men TV är en stor del av det... Priser är ju nu ganska O.K. för bredskärmade TV-apparater om man nu tycker att det är meningslöst att laga sin gamla TV. Jag kommer att få punga ut med 2000-3000 för reparationen av min TV, och det ju priset på en ny TV idag. Men jag upplever att det är värt denna kostnad för att laga min "underbara" TV. :blink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted November 30, 2004 Author Report Share Posted November 30, 2004 Jag ser faktiskt nästan aldrig på TV. Det är nästan bara när jag ska se nån film på datorn som jag sätter på TV:n, men det är ju klart att det är bra att ha en. Skulle nog vara bättre om min dator gick sönder i så fall, då skulle jag verkligen spara in mycket tid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durator Posted December 1, 2004 Report Share Posted December 1, 2004 Jag ser faktiskt nästan aldrig på TV. Det är nästan bara när jag ska se nån film på datorn som jag sätter på TV:n, men det är ju klart att det är bra att ha en. Skulle nog vara bättre om min dator gick sönder i så fall, då skulle jag verkligen spara in mycket tid <{POST_SNAPBACK}> Ett liv utan dator, går det??? ;) TV och datorn tar mycket tid, men samtidigt väljer jag mina hobbies själv, och jag har ett liv utan dessa två ting också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted December 1, 2004 Report Share Posted December 1, 2004 Läs en bok? Hälsa på en gamal släkting? Skriv en novell? Städa? nej fy va tråkigt.. läsa kan man ju göra nån gång ibland iförsig. gillar inte min släkt. skriva en novell ha ja inte tillräckligt mycke fantasi för å så stavar man som en kråka. städa ha ja inte tid me, jobbar rätt mycke nu helt plötsligt. så när man kommer hem så vill man bara slänga sig framför tv å bara ta det lungt. känns som om att man inte hinner me sig själv längre.. å den man älskar hinner man typ inte heller träffa. när han e ledig så jobbar ja å tvärt om.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted December 2, 2004 Report Share Posted December 2, 2004 TV kanske man kan leva utan, men dator...(PANIK) Det är som jag lever halva mitt liv via datorn. Jag går inte på posten eller banken längre. Jag besöker knappt några bokaffärer längre... Det var så lustig, för några månader sen var jag tvungen att gå till banken och där tittar kassörskan konstigt på mig och säger: Öh...Vet du att ditt leg gick ut för tre år sedan?! Så går det när man sköter alla betalningar mm via nätet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts