the2mas Postad 24 Juli, 2005 Rapport Postad 24 Juli, 2005 Kongress sidan updateras nu med spännande ny info. Kontonummer för Sverige är klart, packet planeras, Trekkbuss från Stockholm planeras (med underhållning ombord). Håll ett öga med sidan. Vår programmerare lägger det ut när som hälst.
orville Postad 24 Juli, 2005 Rapport Postad 24 Juli, 2005 jag följer diskussionen om warp 2006 här men jag skulle vilja kolla närmare på någon hemsida. Jag var inne där förut och nu verkar jag inte hitta adressen. Jag må vara blind men var snäll och hjälp mig plz...
Thalaxian Postad 24 Juli, 2005 Författare Rapport Postad 24 Juli, 2005 Följ bara länken så hittar du rätt! Warpconventions
the2mas Postad 24 Juli, 2005 Rapport Postad 24 Juli, 2005 (redigerade) http://www.warpconventions.com eller gjennom baner på http://www.trekkersnorge.no Båda sidorna uppdateras de nästa dagarna. Extra gäst på WARP 2006 kan bli Tom Felton (Draco Malfoy från Harry Potter). Vi kommer i framtiden att köra SciFi/Fantasy kongresser som ju är trenden nu och helt nödvendigt i en liten marknad som Skandinavien. Men redan nu letar vi efter en extra SciFi/Fantasy gäst. Vi väntar på svar från hans manager. Redigerad 24 Juli, 2005 av the2mas
Thalaxian Postad 24 Juli, 2005 Författare Rapport Postad 24 Juli, 2005 (redigerade) Som vi sett i tidigare inlägg kommer det ju att gå en buss från Stockholm. Skulle det eventuellt finnas något intresse för ett liknande bussarrangemang från södra Sverige? Redigerad 24 Juli, 2005 av Thalaxian
the2mas Postad 24 Juli, 2005 Rapport Postad 24 Juli, 2005 Det är jag säker på! Kanske kan ni slå er ihop med Danmark också! Då blir det billigare. Hitta nån som kan köra bussen så slipper ni hyra sjåför (som är svindyrt eftersom ni måste betale hotell osv).
Thalaxian Postad 25 Juli, 2005 Författare Rapport Postad 25 Juli, 2005 En annan sak som i all fall jag skulle tycka vore kul var om det kunde finnas en Fan Art-utställning där de som ville kunde ställa ut sådant som man har tillverkat, tex. tavlor med Star Trekmotiv, Star Trekskulpturer eller Star Trekdockor mm.
the2mas Postad 25 Juli, 2005 Rapport Postad 25 Juli, 2005 Tar saken upp med styret på en gång! Fikk just en mail från Richard Arnold, där han ber om att få vara med på WARP 2006. Är han interessant för er? Här är hans bio: RICHARD ARNOLD Born in Vancouver, Canada, Richard was already a fan of science fiction when Star Trek began airing in 1966. He attended his first convention, the 1969 WorldCon, the summer his family moved to St. Louis, MO. There he ran Star Trek fan clubs in both his high school and college, and attended some twenty conventions in the U.S. and Canada. Among those was the first all-Star Trek convention, held in New York City in January of 1972, and it was at that convention that he first met Star Trek’s creator, Gene Roddenberry, a man who would later greatly influence his life. In 1974 Richard moved to Los Angeles, California, where he got to know Susan Sackett, Gene Roddenberry’s newly-hired assistant and a fellow Star Trek fan. Due to his good working knowledge of the Star Trek universe, he soon found himself involved as a volunteer consultant to Roddenberry’s office, and in 1986, after nearly ten years of being Paramount’s ‘resident Trekkie’, he was hired by the studio (at Roddenberry’s insistence!) and became the studio’s official Star Trek Consultant. This was in time to work on the show’s twentieth anniversary, the promotion of Star Trek IV: The Voyage Home and the early development of Star Trek: The Next Generation. For the next five years, Richard consulted with the studio’s Merchandising and Licensing, Home Video, Feature Publicity and TV Syndication divisions, aiding Roddenberry in his efforts to keep all things Star Trek true to his vision. He also began attending some twenty to twenty-five conventions a year, becoming, in the minds of many, an ambassador for Star Trek. Richard remained in this position until shortly after Roddenberry’s death, at which time the studio felt there was no longer a need for a resident “Trekkie”. Despite that decision, he still makes his living as a Star Trek expert, consulting for the studio and various Star Trek licensees, attending some twenty to thirty Star Trek events a year and working with Creation Entertainment as their Star Trek consultant. Richard also deals in Star Trek trading cards (a sideline that grew out of writing copy for the manufacturers and helping them design new sets) and he can usually be found sitting behind his tables in the dealers' room when he is not giving talks or running auctions. In spite of his work on the Star Trek series and films and attending more than seven hundred and fifty conventions around the world, Richard still considers himself to be first, and foremost, a Star Trek fan.
orville Postad 25 Juli, 2005 Rapport Postad 25 Juli, 2005 Kul med någon som verkligen träffat gene...
the2mas Postad 25 Juli, 2005 Rapport Postad 25 Juli, 2005 Ja, eller hur Orville! Fick en mail från Paramount i Norden. Kan vara interessant för er alla! Föreslår att vi möts där hela gänget! ;) __________________ Hej! Star Trek.com håller ytterligare några "Enterprise viewing parties" med datum och tider nedan. Hoppas det är av intresse! Dates/Episodes: Wed, Aug 3 - "A Night in Sickbay" Wed, Aug 17 - "Cogenitor" Viewing Party Times for each day: 7pm GMT (noon PT) 6pm PT - 9pm ET Ha en fortsatt skön sommar! __________________ Pernilla, som nu är ny kontakt för oss alla er förövrigt en riktig trevlig tjej (som Anna var innan). Trekkers Norge gör nu ett INFO paket tillsammans med Section42 i Stockholm - för att utbilda Pernilla i Star Trek och Nordiska föreningar!
the2mas Postad 26 Juli, 2005 Rapport Postad 26 Juli, 2005 (redigerade) Richard Arnold är nu officiell gäst på WARP2006. Vi har säkrat honom ekonomisk och har då två säkrade gäster (Arnold och Adams). Vi räknar med att ha säkrat Crosby och Nygard om et par månader, och jobbar samtidigt med Picardo och Phillips. Tom Felton får jobba för signeringspängar, resa och hotel om han har tid (fast hans manager är mycket svår att få ett svar från). Orsaken till denne prioriteringsordning är att Picardo och Phillips säkras med sponsorpengar medan allt annat säkras med biljetter och specialavtaler. Redigerad 30 Juli, 2005 av the2mas
the2mas Postad 3 Augusti, 2005 Rapport Postad 3 Augusti, 2005 Trekkers Norge sidan och Warp sidan är uppdaterat igen. Flera nya sidor kommer på måndag! http://www.trekkersnorge.no http://www.warpconventions.com
the2mas Postad 12 Augusti, 2005 Rapport Postad 12 Augusti, 2005 (redigerade) Trekkers Norge sidan är nere några timmar för att rätta på en liten bugg. Den är snart tillbaka. Forumet har nu fått eget galleri där vi lägger ut en hel massa spännande bilder från Swecon, och signeringarna - tagit av fansen själv. Det tar nog en dag eller två att lägga ut allt! PS! Efter att bilderna sprids på nätet är det svårt att veta vem som har tagit dom. Maila mig om ni känner igjen dom och vill ha namnet under. Redigerad 13 Augusti, 2005 av the2mas
the2mas Postad 13 Augusti, 2005 Rapport Postad 13 Augusti, 2005 Picardo har frågat mig om att få komma tillbaka till Stockholm nu i oktober! En ny changs att möta honom för er som missade honom sist. Mer info snart.
Centerwall Postad 14 Augusti, 2005 Rapport Postad 14 Augusti, 2005 Det är ju ett lysande tillfälle att ta honom till SF-bokhandeln i Göteborg också! Kan nog vara bra att göra lite reklam för Warp 2006 även på västkusten!
the2mas Postad 15 Augusti, 2005 Rapport Postad 15 Augusti, 2005 Jag har försökt - tro mig! Fast han bad spesifikt om Stockholm - och jag vet varför. hehe Linda (hans fru) gick bärsärk när hon såg alla antik butikerna i Stockholm. De kommer definitivt för at shoppa - och i Picardos familj (som i alla andra) är det frun som bestämmer...hon är dessutom hans manager (och Phillips manager i förhållande till Skandinavien). Men jag tror jag snart har goda nyheter också för Göteborgare! ;)
Centerwall Postad 7 September, 2005 Rapport Postad 7 September, 2005 Nu kan man läsa Pia Steens intervju med Picardo och Wang på trekkers.se
the2mas Postad 18 September, 2005 Rapport Postad 18 September, 2005 (redigerade) Då är Section 42 i Stockholm klar med egen buss till Star Trek kongressen WARP 2006 i Norge. Priset inkluderar biljetter till kongressen og utgör den billigaste och enklaste resmetoden till nu. Ombord vill det vara Star Trek underhållning hele vägen fram. Ni hittar mer info på http://www.section42.se/ Redigerad 19 September, 2005 av the2mas
the2mas Postad 21 September, 2005 Rapport Postad 21 September, 2005 (redigerade) Hotel priserna är nu klara och ligger ute på WARP sidan. Glöm inte beställningskoden när du beställer rum. Du behöver också visa din biljett på hotellet, fast den kan du köpa bara tio meter från hotellet! Men kom bara ihåg att om du väntar så länge kan biljetterna på denna kongressen ta slut. Platserna är begränsade på alla scenshow. En biljett ger dessutom rätt till en gratis show, OCH ger dig plats fremst i kön på alla arrangemang. Det är också så att ju flera biljetter vi säljer innan mai, ju flera spännande aktiviteter. Självklart är det också med att säkra alla skådisarna. Redigerad 23 September, 2005 av the2mas
Pjotr'k Postad 26 September, 2005 Rapport Postad 26 September, 2005 Är det någon kille som skall till Warp 2006 och som kan tänka sig att dela rum? Det blir betydligt billigare per natt (ca 410 SEK i stället för 704 SEK). Hör av er via PM!
the2mas Postad 30 September, 2005 Rapport Postad 30 September, 2005 Priserna ser så ut: Enkelt Rum: 595 NKR per rum (693 SKR) Dubbelt Rum:695 per rum (810 SKR) - delat på två om man är två Suite: 1295 per rum (1509 SKR) - delat på två om man är två Priserna är altså inte per person, men per rum. Rätt så bra priser altså. Kom ihåg att kurserna kan ändras, men på FOREX sin hemsida kan ni räkna ut alla priser på en gång.
Thalaxian Postad 2 Oktober, 2005 Författare Rapport Postad 2 Oktober, 2005 Hej jag har en fråga, jag söker efter en adress till secton 42 vad gäller frågot om trekbussen till Warp 2006. Vad jag under är förljande, man köper ju ett paketpris och då ingår ju en guldbiljett, men om man énligt warps sida vill ha en silverbiljett om man har uniform på sig hela tiden så blir det ju billigare. finns detta alternativ med så att man kan fi8xa ihop det med trekbussen? Någon som vet?
Pjotr'k Postad 3 Oktober, 2005 Rapport Postad 3 Oktober, 2005 Det här svarar inte på din fråga, men berör den. Jag har köpt biljett på egen hand (innehar biljett nr 1 *skryt, skryt* :lol: ) och har därför kollat med Section42 om kostnaden då. De har då hälsat att priset om man inte vill ha resan med inträdesbiljett så drar man av 400:-, alltså 1500:- från Stockholm, exempelvis. Pia Myllys e-postadress är pia(a)section42.se. Hon är med i styrelsen för Section42.
the2mas Postad 4 Oktober, 2005 Rapport Postad 4 Oktober, 2005 Inget mer att tillföja annat är detta: Just nu är Section 42 i Las Vegas. de är tillbaka nästa onsdag/torsdag. Jag är säker på att alla önskemål tas i betraktning. Bussresan kommer att bli såpass rolig att man i Norge värderar att först åka till Stockholm, och så tillbaka med Section 42 buss. hehe Så var snabba!
Pjotr'k Postad 5 Oktober, 2005 Rapport Postad 5 Oktober, 2005 Tydligen är WCT i kontakt med Section42 om att köra bussen via eller åtminstone närmare Göteborg för att underlätta. Blir det inte så kommer medlemmar i WCT säkert att samordna resan till Säffle för vidare transport med Section42-bussen. En bra idé, tycker jag.
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu