Jump to content
Sign in to follow this  
Thalaxian

WARP 2006

Recommended Posts

Här kan man disskutera det kommande Star Trek konventet WARP 2006 i Norge. Det verkar bli riktigt kul eftersom både Ethan Phillips (Neelix), Robert Picardo (EMH) och Barbara Adams (från Trekkies 1 och 2) är spikade samt att Roger Nygard (producer Trekkies 1 och 2) och Denise Crosby (Tasha Jar) förmodligen kommer att deltaga och för att spela in en del av Trekkies 3. Än fungerar inte hemsidan www.warp2006.com men under tiden kan man gå in på Trekkers Norges

hemsida på Trekkers Norge som verkar bli en väldigt bra sida. Där finns lite information om konventet.

Trekkers Norge är Norges första Star Trek förening och de är precis nystartade som man kan läsa om på Starr Trek Databas och de står som värdar för detta konvent.

Edited by Thalaxian

Jag har ställt en fråga till Irene Brustad (ordförande i Trekkers Norge) om när det kan bli tänkt för föranmälningar. Ännu inget svar från hennes sida. Det här vill jag inte missa...

Härligt! Jag håller med dig att detta får man inte missa. Dett gäller att spara så att man har råd att åka på både detta och det svenska konventet. Ska bli kul att se vad det är för föreställning som Ethan Phillips (Neelix) och Robert Picardo (EMH) har tillsammans.

Hej alla! :)

PS! Ber om ursäkt för min svorska! ;)

WARP 2006 väntas i juli och i Stavanger - Norge. Min goda vän Barbara Adams (från Trekkies 1 & 2) är redan säkrat, Roger Nygard har sagt han kommer om Trekkies 2 blir godtt mottagit (och det blev den juh). Han väntas då ta med sig denise Crosby. Mer om detta så snabbt Roger ger sitt slutliga svar. Med i Trekkies 3 blir vi ändå eftersom Barbara Adams gör intervjuerna om inte Roger kan komma den månaden. Vi skickar så filmerna till honom.

Robert Picardo och Ethan Phillips har tackat ja och kan nästan inte vänta. Att våga sig på två är lite övermodig, men då dessa tv?? föredrar att resa tillsamman med sin lilla show, så försöker vi ta hit dom båda två.

Program:

Kongressen startar på en fredag med båttur in i en av Norges vackra fjorder med våra skådespelare, med gigantiska fjäll på båda sidor och färska räkor till de som vill ha. :) En del av programmet vi vet kommer att vara med på Trekkies 3.

Vilka snygga kontrastbilder till uniformerna.

Sen blir det besök på oljemuseet (Stavanger är Norges oljestad). Ni kan här köpa små flaskor med råolja och ha med hem till Sverige (styret skrattar högt).

Morgonen därpå blir det marknad, autografer, photosession, film, och middag.

Söndagen blir det marknad, autografer, photosession, film, intervuer, och show med Neelix och The EMH.

Biljetterna börjar sansynligen säljas om ca. en månad.

Jag gissar att de vill ligga på 300:- med 100:- rabatt för alla med uniform eller Star Trek kostym. ;)

Hotellet är inte vald än, och hemsidan kommer ut i sommar! :)

Alla punkter på programmet är säkrade till minsta detalj och det väntas inget strul över huvud taget. Om vädret blir dårligt finns alternativ till båtturen! :)

Staden är mycket vacker och stängd för all trafik. Norge är riktig nog inget billigt land, men för de som har tid kostar inte tog och buss så mycket om man köper biljetter en vecka innan. :) Det finns dessutom billigaffärer där priserna ligger på Sveriges nivå. Alkohol och toback är mycket dyrt, så ha gärna med er. Men bara laglig mängd, va? ;)

Jag tar gärna emot frågor om ni har några, och kommer tillbaka med mera info om kort! :)

PS! Kongressen blir INTE avlyst i något fall, men om skådespelarna uteblir får alla som vill sina pengar tillbaka! :) Vi betalar kongressen genom sponsring och oljebolag - inte genom biljettpengar!

Edited by the2mas

Vad kul det låter alltså! Jag kommer garanterat att köpa biljett! Kan man boka redan nu? :) Ser verkligen fram emot att åka, synd att det är ett helt år tills dess bara. Men den som väntar på nåt gott....... sägs det ju. En fråga som jag funderade på, i det biljettpris som angavs, ingår allt i programmet då? Inget man behöver betala extra för? Konventet är i alla fall verkligen nåt att se fram emot i alla fall!

Sedan fudnerade jag på en annan sak. Det svenska konventet som eventuellt skulle hållas 2006 hur gick det med det? Hörde något om att det var flyttat till 2007. Är det någon somvet mer om detta?

Det är troligen inte förrän 2007, enligt vad Thomas Dahl har sagt (och han har ju koll på båda kongresserna :) ). Boka till Warp 2006 kommer troligen inte vara möjligt förrän om den där månaden som Thomas skrev om i hans tidigare inlägg. Snart nog, sägs det, kommer det upp en officiell svensk sida om Warp 2006 - håll därför ögonen öppna i denna diskussion och bland nyheterna på Databasen för att höra om detta!

Biljettpriserna är ännu inte fastlagta fast målet är att köra skådespelarna BARA om sponsorpengar hittas innan klarsignal ges runt december i år. Undantaget är Barbara Adams som redan är klar, och Roger Nygard med Denise Crosby som etter all sansynlighet kommer gratis. Får de svårt för att komma i Juli kommer Barbara Adams att göra alla intervjuer till Trekkies 3. Detta betyder att biljettpriserna inte är avhängig av antalet besökande och att prisarna kan läggas lågt. Om de delas upp i flera små till varje aktivitet eller en biljett för allt (det första är mest sansynlig) vet vi inte, fast jag tror summerna jag gav är realistiska priser för alla aktiviteter. Undantaget blir båtturen på fredagen och besök på oljemuseet med skådespelarna. Detta måste varje gäst betala för själv. Maten man får under lördagsmiddan kommer också i tillägg som ni säkert förstår.

Man kan, om man beställer från Sverige, betala sina biljetter när man kommer till kongressen, men de som betalar innan en fastlagt tidpunkt får självklart vissa fördelar, eftersom detta bringer oss närmare målet om ca 200 000 som vi behöver leta fram för skådespelarna.

Annars kan jag säga att Stavanger är en mycket mysig stad att besöka. Kritik vill komma för att vi inte lagt den mer centralt (som i Oslo) fast det beror som sagt på att alla kontakter redan finns i Stavanger och att vi därför kan köra kongressen med mindre arbete för alla, nåt som kan vara smart med tanke på att detta är vår första norska kongress. Säkerheten är ändå stor så inget borde gå fel på kongressen. Varje programpunkt har alternativer om nåt går fel. Det finns dessutom alternativer till varje ansvarsperson om nån blir sjuka eller inte dyker upp i tid. :) Vi satsar på en liten Swecon utan några av hickupsen! ;) Fast med tanke på att denna bli midt i stan och inte kostar så mycket kan det faktisk komma långt flera gäster på ren impuls.

Vad gäller Swecon gick den mycket bra till att vara första kongress. Pga. att arbetet med kongressen startade så sent blev det tyvärr dårligt med sponsorpengar så visst gick man back några tusen - fast inget som Stockholm Trekkers inte kan ta på sig. Tim Russ var mycket nöyd och gäster som normalt reser til Vegas och Tyskland gillade ändå vår kongress best eftersom de fick möte skådespelarna personlig. Därför har jag sagt till Picardo och Phillips att vi önskar och förväntar detta också på den norska kongressen. Pga. storleken på kongressen och det faktum att vi inte är lika hysteriska i Norden, så är inte detta nåt problem. :)

Stockholm Trekkers kommer till att diskutera kongressen om kort tid fast de förväntas göra kongressen i 2007 tidigast! Detta pga. arbetet med att förnya föreningen, Trekdagarna og hemsidan, och inte av ekonomiska själ! :)

Edited by the2mas

det här låter jättekul. Jag har ladrig varit på något konvent men jag tror nog att detta ska bli mitt första. dessutom har man ju möjlighet att ta lite extra semester och ta sig en titt på vårt grannland i väst. :)

:) Du är välkommen! :)

Självklart är inte våra Skandinaviska kongresser av den typen du kan ha sett på "Trekkies 1 & 2", fast de har en fördel. Man får prata personligt med skådespelarna. På de stora kongresserna får man inte ens en autograf om man har otur.

När det gäller Norge vet jag du vill ha följande syn på oss efter kongressen:

1. Båtturen var fantastisk.

2. Staden var jättemysig.

3. Staden var jättedyr.

4. Alla förstår vad du säger

5. Du förstår inget av vad de andra säger (hehe).

6. Mycket god mat (även godiset är genialt).

7. Mötet med skådespelarna var värd varje öre.

8. Bilden av dig med skådisen - signerad är en suvernir för livet.

9. Oljemuseet var sömndyssande! (men du köpte en liten flaska ändå) ;)

10. Du har fått vänner för livet och kommer att åka på varje Skandinaviska kongress.

Inte illa vad? :)

Edited by the2mas

:) Du är välkommen! :)

Självklart är inte våra Skandinaviska kongresser av den typen du kan ha sett på "Trekkies 1 & 2", fast de har en fördel. Man får prata personligt med skådespelarna. På de stora kongresserna får man inte ens en autograf om man har otur.

När det gäller Norge vet jag du vill ha följande syn på oss efter kongressen:

1. Båtturen var fantastisk.

2. Staden var jättemysig.

3. Staden var jättedyr.

4. Alla förstår vad du säger

5. Du förstår inget av vad de andra säger (hehe).

6. Mycket god mat (även godiset är genialt).

7. Mötet med skådespelarna var värd varje öre.

8. Bilden av dig med skådisen - signerad är en suvernir för livet.

9. Oljemuseet var sömndyssande! (men du köpte en liten flaska ändå) ;)

10. Du har fått vänner för livet och kommer att åka på varje Skandinaviska kongress.

Inte illa vad? :)

<{POST_SNAPBACK}>

haha :D Det låter som en riktig semester,precis som det ska vara.

Om nästa svenska konmvent/kongress inte blir förrän 2007. Innebär det att en eventuell chans att Roger Nygard kommer dit och gör reportage fösvinner? Synd i så fall.

Edited by Thalaxian

Nej'rå!

Jag ska nog övertala honom att komma till Sverige också! Det beror självklart på vilken deadline han har! Vad jag vet har han inte startat än, och det är smart att låta det gå några år mellan varje. Den första är ju faktisk riktig gammal! :)

Då har jag pratat med Robert Picardo och bedt honom att signera i Stockholm och Köbenhamn för att promotera WARP 2006 i Norge nästa sommar. Han tackade ja. Han kommer på SF Bokhandeln i Stockholm 6:e juli och på Fantask butiken i Köbenhamn den 29:e. Jag kommer tillbaka med mera info senare! :)

Då har jag pratat med Robert Picardo och bedt honom att signera i Stockholm och Köbenhamn för att promotera WARP 2006 i Norge nästa sommar. Han tackade ja. Han kommer på SF Bokhandeln i Stockholm 6:e juli och på Fantask butiken i Köbenhamn den 29:e. Jag kommer tillbaka med mera info senare! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Coolt, måste absolut åka dit i så fall :D

Hehe, då får det bli en liten resa i juli då. Vet någon föresten omd et går att anmäla sig till konventet i Norge än? Det pratades för ett tag sedan om att man skulkle kunna börja anmäla sig inom kort. Någon som vet hur det har gått med det?

Det går ännu inte att anmäla sig, men målet är troligen fortfarande att det före sommaren skall vara möjligt. Samtidigt som den norska webbplatsen för Warp 2006 öppnas, lanseras den svenska officiella sidan för kongressen och den kommer att vara knuten till Star Trek Databas.

Vi har till nu väntad på kontrakterna. Picardo's manager är lika gnien som jag och vi har diskuterat ett bra tag nu. hehe Jag kommer att signera avtalet, men gör några siste försök att få ner priset. Hon ber nämligen om bra mycket mera än Tim Russ. Håller hon på det betyr det att vi måste ta en biljettpris på 250 och börja sälja redan nu i sommar. Målet är att ha allt klart innan lansering i Köbenhamn den 29:e juni.

Förhandlingarna med Picardos manager är nu vid ett skille. Jag har gett ett ultimatum där hon får godkänna mitt avtal eller också exkluderas Picardo - sansynlig från alla framtidiga kongresser i Scandinavia, eftersom ingen vill betala så mycket för så lite ens om de har råd till det. Han vill ha en hel årslön för en handfull av arbetstimmar och jag ser det som en förolämpning. Jag vill därför gärna veta vilka skådisar ni vill möta i 2006. Vi har fortfarande Ethan Phillips, Barbara Adams, och möjligtvis Roger Nygard och Denise Crosby. Vi önskar då en lite billigare skådis. :)

Edited by the2mas

(Hej igen! Det var himla längesen jag skrev här på forumet!)

Ohh, konvent i Norge 2006. Jag har aldrig varit på nåt sånt, men det är synd att skådespelare ska vara så dyra :P Min önskegäst är ju Kate Mulgrew, men att snacka med Rob Picardo vore jättekul det med! Tyvärr är jag rädd att Kate är lika dyr som Robert.

Jag har varit i Norge en gång förut och det var år 2001 när jag åkte skidor för första gången i mitt liv, i Hemsedal. Kjempebra!

Roger Nygard och Denise Crosby kontaktade mig i dag från Paris, där de visar fram Trekkies 2. De svarade med ett stort JAAAAAAAAAA till att komma till den norska kongressen WARP 2006. Därmed är tre kändisar säkrade; Denise Crosby (Tasha från TNG), Roger Nygard (Produsent av Trekkies filmerna som kommer att göra Trekkies 3 i Stavanger), och Barbara Adams från Trekkies. Så nu börjar jobbet med att hitta pengar till Picardo och Phillips, om Picardo gör som jag vill.

Kongressen är med det säkrad, och alla kan tryggt köpa sina biljetter när de läggas ut den 29. juni på vår kongress sida - som då är klar.

Samtidig öppnar Trekkers Norges nya hemsida.