Gå till innehåll

WARP 2006


Thalaxian

Rekommenderade inlägg

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Länken ovan var till Otis sida. Mina bilder ligger där också. Vill ni övriga också tillåta att Oti använder sig av bilderna så blir de ju sammanlagda på samma ställe, annars kanske Oti kan hänvisa till de platser där de ligger?

För er som undrar: Oti heter egentligen Ole-Tom och är ordförande i en av de norska lokalföreningarna. Han var med i Köpenhamn och i Stockholm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länken ovan var till Otis sida. Mina bilder ligger där också. Vill ni övriga också tillåta att Oti använder sig av bilderna så blir de ju sammanlagda på samma ställe, annars kanske Oti kan hänvisa till de platser där de ligger?

Visst kan han lägga ut mina biler där också om han vill. Hur gör jag för att skicka bilderna till honom och hur kommer jag i kontakt med honom? Kul om all bilder kan ligga på samma ställe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Målet är att vara 100% klar med kongress sidan innan 1. september. Fast lägg märke till att info om flygbiljetter och hotel kan ändras på ett år. Detta uppdateras när det närmar sig.

Vi har nu säkrat Barbara Adams, och kommer snart att ha säkrat Denise Crosby och Roger Nygard. Picardo och Phillips börjar vi jobba på nu i augusti genom sponsorer. Kongressen är med andre ord snart säkrat med minst tre gäster. ;)

Vad gäller texten som säger att gästerna kan avbeställa - så är detta en del av deras standard kontrakt. Detta för at goda filmerbjudande inte ska missas pga. en kongress kontrakt. Det finns självklart inget som på förhand tyder på att detta kommer attt hända, så danskarna bekymrar sig i onödan. Om det ändå händer är biljetterna refunderbara om din favoritskådis är den som avbeställer. :)

Att gå på kongress är en stor upplevelse samma vilken typ av kongress man går på. I tillägg till alla nya vänner man får, och det fenomenala stämningen, får man på de Skandinaviska kongresserna möta skådiserna på en helt annan nivå än i Tyskland och Las Vegas, där de enorma kongresserna finns. Gäster fr??n dessa områden sa under Swecon att det var den hittil största upplevelsen - just fördi man får prata med skådiserna rätt så mycket. Det får man ofta inte i Las Vegas och Tyskland. Ibland får man inte ens autograf. Tim Russ (Tuvok) håll med.

I tillägg startar vi et familjprogram där alla man har med sig som INTE är trekkers kan ha roligt i hela tre dagar utanför kongressen. :) Här kommer också skådespelarnas familjer att deltaga. På programmet står ridning, Kongegården (tivolipark), stenalderhusen, Hafrsfjord (där sista vikingakampen stod), shopping, museer, bio, gamla stan (Gamle Stavanger), badstranden (med samma kvalitet som i sydliga strök) mm. :) MEN! Platserna är begrensade. Köp din biljett så snart du kan så är du säkrad plats på Scenshowen - du får även en av dom gratis. Några av aktiviteterna kostar några få kronor (runt 50) i tillägg till biljetten, men det är nödvendigt för att få hela 5 stjärnor hit! :) Det blir i alla fall ekstremt billigt. I utlandet kan man gå gratis på allt med en biljett men då kostar den ofta båda ett och två tusen...och det är ju ingen höydare! hehe

PS! Du MÅSTE skriva namn och e-mail på din inbetalningsgiro. Annars kan den inte registreras.

Redigerad av the2mas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det svenska kontonummeret kommer om ca. en vecka. Jag var tvungen att vänta på mitt nya ID kort tyvärr för att öppna kontot, eftersom min plånbok blev stulen! :)

Hur är det med er i Sverige? Tar ni emot medlämmar från alla länder? Man får inte statlig stöd för den typ av medlemmar, men det är ju inte så viktig. Man får ju medlemsavgift i alla fall.

Jag vet det finns minst ett forum som kräver medlämskap. Kan det tänkas att man kan diskutera möjligheten att öppna detta för att göra det enklare för alla Skandinaviska Trekkers att bli känd med varandra? Norge bestämde sig tidigt för att använda forumet som en mötesplats att ragga medlemmar på. Detta visade sig MYCKET effektivt. Samtidig vill vi ha nått att erbjuda medlemmarna som bare de får ta del i, s?? vi gör nu en egen sektion på hemsidan (Holodeck) som bara är för medlemmar. Hoppas de av er som har stängt era forum kan värdera detta! :)

Vi är många som vill deltaga på samtliga forum! :) Det är ju även i Starfleets ande att mötas på detta viset.

Redigerad av the2mas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter jättekul med konventet i stavanger 2006! Så fort det svenska kontonummret kommer ska jag beställa en biljett i alla fall! :rolleyes:

Måste man förresten förboka båtturen och frukostmötet (ungefär som på SweCon 2004, så att det gäller att vara ute i god tid för att få platts?)

Biljettpriserna som gäller nu är väl inte de som står på hemsidan? Jag har för mig att de var ändrade...

Vad kostar en silverbiljett i Sverige?

Kathryn Archer: Jag var på SweCon förra sommaren, och det var det roligaste jag någonsin gjort! :D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, eller hur! Swecon var riktig rolig. Hade Stockholm trekkers haft mer än 6 månader på sig så hade det säkert gått utan hickups också. Vi kommer att försöka undgå alla problem genom den erfarenhet vi fick under Swecon - fast man ska aldrig säga aldrig.

Alla aktiviteter står standby för er med WARP biljetter. Det betyder att biljettgäster går först i kön (fast ni måste själv se till att vara där när de släpper in). Det kan självklart ändå bli fullt på några av aktiviteterna. I sånna fall får den som köper biljetten besked om detta INNAN han köper biljetten. :)

Köper du biljett nu är du altså säkrad samtliga aktiviteter. Vi kommer at lägga ut en lista i förbindelse med båtturen. Detta är den aktivitet som har störst changs att komma med på "Trekkies 3". Starfleet uniformer kontra enorma fjäll och vakra fjorder blir för spännande för vår vän Roger Nygard och Denise Crosby för att inte ha med. hehe

Annars ger biljetten en av tre aktiviteter gratis - Scenshowet, Picardointervjun eller Phillips intervjun. :) Den ger också rabatt på samtliga av de aktiviteter som kostar några kronor extra (fast det blir inte s?? mycket). Till slut ger den tillgång till Captain's Launch under frukosten tillsammans med skådespelarna. :)

Varje detalj under kongressen kommer att vara med på hemsidan innan 1:a september med pris, kartor och allt.

Kom ihåg att vi gärna skräddarsyr kongressen efter era önskemål. Maila oss gärna (eller kontakta mig här) med vad ni saknade på Swecon och g??rna vill uppleva i Norge. :)

De svenska biljetterna är satt till 410 kronor - med 50 kronor rabatt för alla med kostym/uniform (och inte bare lite färg i ansiktet). Du måste då ha på dig kostymet/uniformen varje gång du använder din biljett. Priset tilsvarar den norska och danska summan i värde. Vi kommer INTE att ändra detta om kursen ändras. Det blir för krångligt och skapar bara förvirring.

PS! Växla era pengar i Sverige och INTE i Norge. Forex är mycket billigare.

Redigerad av the2mas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag inte postar i detta forum så ofta så följer jag the2mas uppdateringar med stort intresse. Jag beudrar ditt engagemang och kommer defenitivt att boka en biljett när det börjar bli klart med de praktiska detaljerna. Ska bli kul att kanske få möjlighet att träffa några av er har på forumet också! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orville:

Vad snällt sagt! Tusen tack! Fast igentligen borde jag nog skaffa mig ett liv! hahaha Vi norrbaggar ser fram emot at möta er också. Att möta andra Trekkers från de forumen jag har varit på, har alltid varit en stort höydpunkt, och man blir aldrig besviken eftersom folk flest i vår miljö är riktig trevliga att umgås.

Stavanger dialekten kan bli svår för er riktig nog, så vi värderar att köra allt på engelska, med viktiga beskeder på svenska - eftersom jag tillfälligtvis pratar språket i tillägg till norska (fast skriva det kan jag inte så bra) ;) Skriftligt materiale blir antigen på engelska eller översatt i egna svenska exemplar.

Redigerad av the2mas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska hälsa från Danmark och säga att de absolut ska diskutera ändringar i sina regler för att norrbaggar och svenskar ska få ta del i antigen medlemskap, forumet eller båda. :) Detta betyder att vi ändå får en möjlighet att bli bättre känd med våra danska vänner.

Jag hoppas också at de grupper som fortfarande kräver medlemskap för att komma in på ert forum, värderar att öppna detta. Det ger alla Trekkers i Norden en möjlighet att bli känd med varandra, och är en utmärkt metod för att ragga nya medlemmar. Jag vet att några av er då får hitta på andra fördelar till era medlemmar, fast det tror jag ni ska klara av. :)

Och kom ihåg - målet med Scandinavian Trekkers Council är att utväxla erfarenheter och låna ut ressurser. Trekkers Norge lånar ut sin reklambyrå (den som har gjort WARP postern och det mesta av deras grafik. Så vill du som ledare av en grupp ha nytt PR material som posters skräddersydd din grupp, nya logger, ny hemsida, folders osv - så får ni det gratis!!!! Det finns en liten väntkö riktignog, men det går snabbt ändå. Tryck av saker måste ni själva betala, så detta är rent grafisk. Detta gäller alla grupper där Star Trek är en stor del av er aktivitet - stora som små - och i hela Norden.

Redigerad av the2mas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom på en sak som skulle vara kul att göra ocha tt se på kongressen. Det finns ju en låt som heter Star Trekkin the Universe och det finns ju en dans til lden här låten och efter vad jag har hört såp dansas den här dansen på ett flertal andra kongresser i samband med middagen eller om det är i smband med något disko man har eller så. Skulle inte detta kunan vara ett trevligt inslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hehe, jag kan inte dansen... ;) Jag har bara sett den en gång på en av WCT:s treffar, och tyckte att den var kul. Finns det kanse någon annan som kan den? Annars tror jag det finns beskrivning på dansen på internet någonstans. :) Har även ett minne av att jag har en bild på den och kanske en liten filmsnutt av delar av den någonstans på min dator.

Redigerad av Thalaxian
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kongress sidan uppdaters i morn eller måndag. Section 42 sätter upp en Star Trek bus från Stockholm. Den visar Star Trek på TV och spelar Tim Russ, Vic Fontane och Robert Picardos bok på CD. Kan bli riktig kul.

Samtidig släpps ett kongress packet som innebär samtliga aktiviterer, hotell, och resa. :) Priset på packet kommer först när info från hotell och lokaler kommer in efter semestern

Keegan deLancie tog kontakt i dag och bad om att få komma tilbaka till Stockholm och signera så snart som möjligt. Mer om detta senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Samtidig släpps ett kongress packet som innebär samtliga aktiviterer, hotell, och resa. :) Priset på packet kommer först när info från hotell och lokaler kommer in efter semestern

Låter bra, gäller detta med resan även från Sverige och Danmark eller bara inom Norge?

Keegan deLancie tog kontakt i dag och bad om att få komma tilbaka till Stockholm och signera så snart som möjligt. Mer om detta senare.

Kul! Då kanske det blir en resa upp till Stockholm snart igen då!.... :)

Redigerad av Thalaxian
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Packetet gäller från alla länder, men bussresan är bara från Stockholm.

Har nu pratat med Keegan redan och signeringen blir lite senare eftersom hans kontaktperson var lite för sen att ta kontakt, så spara pengarna ett tag till! ;) Här är hans mail och mitt svar:

Keegan:

Thomas,

Thank you for your enthusiastic response. I have been here in Stockholm for

about a week and a half now and have really enjoyed the city. As you said, I

did have the pleasure of meeting Irene in Copenhagen and she mentioned the

possibility of Trek events in Norway, which I would very much love to visit

sometime if the opportunity arises.

I'm afraid I don't think I'll be able to do anything in Stockholm this time

around, though. I emailed Carolyn earlier in the week hoping that we'd be

able to get in touch quickly, but unfortunately I'll be leaving Stockholm for

London on Monday morning (25th). I will be traveling from London through

Paris, south-western France and Spain until the 13th of August when I'll be

heading to Birmingham, England for a Memorabilia convention. I then will pack

up and move to Cairo, Egypt where I'll be living for the next year. I assume

we can't put anything together in Stockholm on such short notice, but I will

be only a few hours flight from anywhere in Europe for the next year, so

please keep me in mind and if anything comes up I'd be more than happy to

make the trip. Thank you for your help and enthusiasm and I hope to meet you

some day in the future.

Sincerely,

Keegan de Lancie

_________

Thomas:

Now, that's a speedy reply! :)

You've been here since the signing? Oh crap! hehe Well, the next time we'll be plenty prepared, and naturally we'll invite you for one of our next conventions, and take good care of you during the event. :) Remember - when visiting Scandinavia you'll always have people showing you the most exciting highlights. Feel free to ask at any time. With a few days warning we can set you up for a signing at the local Sci-Fi store as well. I'll get back to you as soon as we have a date for the next convention, or for a signing in any of the three countries in Scandinavia. :)

PS! Please be careful in Egypt! They had two major bomb explosions today!

Thomas Dahl

Trekkers Norway

"Where ever you go, go with all your heart!" - Confucius

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...