Jump to content
Sign in to follow this  
Thalaxian

WARP 2006

Recommended Posts

Ja, det måste jag säga! :) Ska bli roligt att höra hur de haft det i Las Vegas förrästen. Va synd man inte har råd att bli med just nu.

Edited by the2mas

Som ni ser har vi nu en extra gäst i Norge. Morn från DS9. Han kommer också att sälja en del av den konst som varit med på DS9 stationen. Han är nämlig konstnären bak denna.

Nästa vecka kommer ny info på warpsidan om den nya platinabiljetten, om hur man kan bli Ensign (medhjälpare), och annat.

http://www.warpconventions.com

Bilder og beskrivning från Sollentuna kan ni hitta i Trekkers Norges nyhetsarkiv.

http://www.trekkersnorge.no

Platinabiljett? Här har man köpt biljett och nu ändrar ni något? Om detta är en premiumbiljett som ger mer än Guld hoppas jag att man kan ordna med mellanskillnaden.

Alla biljetter kan upgraderas precis när du önskar. Vi försökta undgå denna biljett eftersom vi tycker det låter lite dyrt, men det är såpass vanligt i utlandet att flera nu har frågat efter den.

Den ger självklart rabatter på det mesta och blir en billigare lösning om man ska vara med på alla aktiviteter. Dessutom garanterar den plats på alla aktiviteter - vilket inga andra biljetter gör.

WARP sidan uppdateras nu varje dag framöver.

Edited by the2mas

Debatt och undervisningsprogrammet på väg att formas:

1. Star Trek Universet: En detaljerat presentation av hur galaxen är indelat av Starfleet, om de ulika planeter stjärnor mm, om vart alla olika arter håller till, och vart de olika skepp har varit.

2. Workshop: En hel serie etiska vinklingar från serien diskuteras på löpande band.

Filmtemat på WARP blir etik. Det betyder at alla episoder som tar upp en möjlig etisk debatt visas under kongressen. Dessa debatteres så i debattgrupperna.

Lägg märke till att Morn nu ochså är med som gäst och det är inte omöjligt at Brannon Braga blir med, om inte Threshold katastrofen sätter en stopp för det.

Lägg också märke till att vi har et eget familjeprogram, vilket gör det enklare att ta med sig sin familj och sina vänner, som inte delar vår otroligt goda scifi smak. hehe Programmet blir mycket bra, och jag garanterar att de vill ha riktigt roligt.

Kom ihåg nu att Trekkers Norge har ett supert jul lotteri gående just nu. Du kan läsa om detta på deras hemsida:

http://www.trekkersnorge.no

Gevinsterna är:

Robert Picardos Mobiltelefon (that's right)

Neelix Cookbook

Flera små överraskelser från Paramount från Enterprise serien

En Caps från Enterprise serien (standard uniformsplagg)

og möjligvis lottas det också ut en gratisbiljett til WARP som läggs till nu.

20 kronor (svenska går bra) per lott, kan betalas till mig.

Takk till Pjoltr'k for dina lotter, och för jobbet du har haft med att växla i norska. Jag trodde aldri du ville gjöra det så jag sa inget om saken, men svenska går altså bra, även om det då blir billigare för er i Sverige. Det blir ju trots allt billigare för mig att skicka gevinsterna till er också. Jag ger dig en extra lott för det Pjoltr'k. ;)

Även om Kongressen är mer eller mindre säkrad redan kan vi fortfarande riskera att behöva skippa en skådis om alla väntar med att betala biljetter till efter mai i år. Då kan det vara vi fegar ut och släpper taget i en skådis eller två - så köp biljetterna NU. :)

Ni har full returr??tt, och Latinum biljetterna är inget att vänta på för dem flesta. Vi har dem bara för att tillsvarande finns i andra länder, för de som aldrig missar nåt. De täcker alla aktiviteter men blir ju rätt så dyra. Med sånna biljetter får man ofta betala också för aktiviteter man inte deltagar på (och kanske inte ens har tid med). Vi lägger de ut så snabbt alla priser är klara (vi diskuterar priser med två partners). Köp gullbiljetter NU, och betala för de aktiviteter du får tid med. Om du vill ha Latinum så kan du upgradera när du vill. Den ger en viss rabatt men blir ändå riktig dyr (med hotel och allt).

Edited by the2mas

Tyvärr är orsakerna lite alvarligare än websidan berättar. **** har fått en alvarlig sjukdom, och styret beslöt att de inte vågar utsätta **** för det stress vi vet var på väg när vi nu går in i slutfasen. Vi valde då att vänta. Fast vi kommer att ha ett lokalträff, med Barbara Adams, Roger Nygard har lovat att komma eftersom han tror han är i området just då, Richard Arnold kommer möjligvis (og tar kanske med sig Denise), det blir filming till Trekkies 3 (av Roger eller Barbara Adams), det blir båtresa, grillfest, visning och möte med en hel hög med forummedlämmar från Trekkers Norges Forum.

Pris: Gratis.

Fast man betalar egen mat, båt og övernatting själv. Inte illa va? Mer info kommer snart.

Edited by Pjotr'k

Vad synd att det skulle bli så. Hoppas verkligen att läget blir bättre så fort som möjligt.

Denna lokala träff som du pratar om, under hur många dagar skulle den vara i så fall? Eller blir det bara över en dag och blir denna lilla träff vid samma tidpunkt som Warp skulle ha varit?

Edited by Thalaxian

Jag har osynliggjort två inlägg där en nämnd persons sjukdomsstatus berörs. Kan Thomas Dahl ta kontakt med undertecknad, så att vi får veta hur vi skall göra med dessa inlägg?

Jag har osynliggjort två inlägg där en nämnd persons sjukdomsstatus berörs. Kan Thomas Dahl ta kontakt med undertecknad, så att vi får veta hur vi skall göra med dessa inlägg?

Jag kan fortafarnde se ett inlägg där sjukdomsstausen nämns. Jag tycker också att man inte ska nämna **** hälsa om **** inte själv sammtycker till detta.

Jag pratade med **** sent i går, så saken är aningen mer öppen nu än tidigare. Men man önskar inga stora headlines på föreningarnas hemsida, och vi kommer inte att lägga det på WARP sidan eller TN sidan. Vill bara ha det som en diskret fotnot här på forumet + mail till alla ledare som vi nu har skickat. :) **** hoppas genom kommande undersökningar hitta orsaken till problemet, och därefter rätt medicinering. Går alt bra kan **** klara sig utmärkt, men måste möjligvis gå på mediciner ut livet. **** är som alltid vid strålande humör.

Edited by Pjotr'k

B)-->

CITAT(B @ 17 Jan 2006, 9:47) <{POST_SNAPBACK}>
Jag kan fortafarnde se ett inlägg där sjukdomsstausen nämns.

Det beror på att du är forumledare och därmed har behörighet att se dem (om du tänkte på det, så var inläggen i en annan färg för att markera skilladen för oss som ändå kunde se inläggen). Nu har jag, efter Thomas förklaring, synliggjort inläggen igen.

Däremot så önskar jag att vi fortsatt inte diskuterar enskilda personers hälsostatus, och särskilt då angående den person detta gällde. Jag tar bort namnet på personen i inläggen ovan, för att säkerställa eventuella framtida kommentarer om personen.

B)-->
CITAT(B @ 17 Jan 2006, 9:47) <{POST_SNAPBACK}>

Jag kan fortafarnde se ett inlägg där sjukdomsstausen nämns.

Det beror på att du är forumledare och därmed har behörighet att se dem (om du tänkte på det, så var inläggen i en annan färg för att markera skilladen för oss som ändå kunde se inläggen). Nu har jag, efter Thomas förklaring, synliggjort inläggen igen.

Däremot så önskar jag att vi fortsatt inte diskuterar enskilda personers hälsostatus, och särskilt då angående den person detta gällde. Jag tar bort namnet på personen i inläggen ovan, för att säkerställa eventuella framtida kommentarer om personen.

Jag tänkte inte på det! Se vad man lär sig! :w00t:

Jag håller fullständigt med att vi inte bör diskutera enskilda personer hälsostatus.

Håll av datumet vi tidigare pratade om i förbindelse med WARP. Den lokala BarbaraCon växer nu mycket snabbt och kan visa sig bli en Con på storlek med Swecon i 2004. Kommer tillbaka med info när allt är säkert! ;) Till nu står Barbara Adams, Richard Arnold och Mark Allen Shepherd på listan, och de Lancie värderer att komma för småpengar, fast aööt är till nu osäkert. Problemet är att övertala alla att komma för hotellpengar och signeringspengar. :) Fast det ser lovande ut. ;)