Pjotr'k Posted February 26, 2001 Report Share Posted February 26, 2001 Fortsättning från tidigare diskussion, http://www.startrekdb.se/forum/index.php...ct=ST&f=2&t=159. Fortsätt här att diskutera aktuella TV-avsnitt av Voyager! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted February 26, 2001 Report Share Posted February 26, 2001 Som jag (tror att jag) skrev nån annan stans på forumet (kommer inte ihåg var) tycker jag att veckans avsnitt "The Raven"(SVT 25 feb.2001) var rätt så förutsägbart och för att inte säga långtråkigt. Det var nästan enbart fokuserat på Seven Of Nine´s bakgrund, något som jag tycker mig fått lite utav en överdos av i de senaste avsnitten.Bä… //Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 26, 2001 Author Report Share Posted February 26, 2001 Det blir mer av den varan, tro mig... 7/9 är en person som kommer att sälja Voyagerserien till större allmänheten, och det är därför viktigt att fokusera på henne.Jag gillar 7/9:s kommentar när hon sväljer mat för första gången i sitt vuxna liv "Märklig känsla". När hon sade det så kom jag själv att tänka på att det egentligen är en märklig känsla att känna maten åka ner i strupen. Man tänker inte på det, bara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted February 27, 2001 Report Share Posted February 27, 2001 Tycker också det är kul när neelix hjälper henne med att äta. "Testa den där" är ett kul citat. Annars tycker jag 7/9 är ett kul tilläg till en bra serie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted February 27, 2001 Report Share Posted February 27, 2001 Tro mig, jag ogillar inte 7/9. Hon e astuff. Men denna överdrivna fokus på henne har varit lite påfrestande. Och som på en affich som jag tror att Jocke har i bildarkivet så framstår det som att det är hon som ska sälja in serien hos de mindre sci-fiintresserade, den stora massan.Och vi kollar ju antagligen i vilket fall som helst. Bra tv är ju målet. ;)//Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 28, 2001 Author Report Share Posted February 28, 2001 Citat: från Quiet den 8:31 pm den feb. 27, 2001 Och vi kollar ju antagligen i vilket fall som helst. Bra tv är ju målet. ;)Instämmer till fullo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted February 28, 2001 Report Share Posted February 28, 2001 Är det denna bilden du menar Quiet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 28, 2001 Author Report Share Posted February 28, 2001 Det var en bra reklam! Kan inte SVT också köra med sådan reklam? Nej, just det. De är ingen reklam-tv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herman Posted February 28, 2001 Report Share Posted February 28, 2001 Tycker nog fixeringen på 7 av 9 är litet överdriven, och jag är säker på att Peter har rätt. Egentligen är ST: Voyager mycket balanserad vad gäller karaktärsutveckling, i alla fall fram tills nu. Tråkigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted February 28, 2001 Report Share Posted February 28, 2001 Jo, det var den bilden jag menade Jocke. Rätt bra reklam iofs.. men ... jag håller med dig Herman om att balansen i övrigt ligger rätt bra fördelad över besättningen. Förutom nu. Peter, går det över eller fortsätter det såhär ?Bra tv va det ju. Jaa.. *ler ironiskt* ;) //Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 1, 2001 Author Report Share Posted March 1, 2001 Serien blir väl inte lika fokuserad på 7/9 i fortsättningen, men något avsnitt då och då bibehåller strukturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herman Posted March 1, 2001 Report Share Posted March 1, 2001 PeterJa, det var ju skönt att höra. Tyckte nästan ett tag att det förvandlades till Star Trek: Voyager/7 of 9. QuietHåller med dig om att hon är tuff och att se henne krypa ihop under panelen i "The Raven" skar sig ordentligt mot den hårda, känslokalla Borgmentaliteten. (du är ju snart ikapp mig i gradbeteckning, så som du skriver...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 1, 2001 Report Share Posted March 1, 2001 Herman Jo, den biten av avsnittet var väldigt bra. En skicklig gest från manusförfattarna. Och om mitt skivande ja. Jag tycker mycket. ;) Här kan man ju diskutera i ett lagom tempo och med folk som tycker om samma genre som jag. Trevligt. //Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias Posted March 3, 2001 Report Share Posted March 3, 2001 Jag är inte den som kan så mycket om Star Trek men på förra avsnittet "The Raven" så fattade jag det som att ingen Vulcan hade blivit assimilerad tidigare men jag kan ha fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias Posted March 3, 2001 Report Share Posted March 3, 2001 Seven sa väl något om det när hon och Tuvok var ombord på skytteln. Nu tror jag att jag blir befordrad :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 3, 2001 Report Share Posted March 3, 2001 jo, jag tror att hon sa något i stil med att borgerna skulle ha nytta av en Vulcan, att han skulle bidra till rasens perfektion ytterligare.. burr.. *ryser*Grattis till befodran ;)//Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 4, 2001 Author Report Share Posted March 4, 2001 Hon sade "Era särdrag och teknologiska kunskap kommer att läggas till vårt", men det säger ju Borg till alla motståndare, oavsett om någon i deras ras har blivit assimilerade eller ej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herman Posted March 4, 2001 Report Share Posted March 4, 2001 PeterVad menar du?! Ljuger Borg :shocked:? Undrar egentligen hur det är med det där kollektiva, "överlägsna" sinnet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 4, 2001 Report Share Posted March 4, 2001 Ja, det trodde jag inte.. *tänker så det knakar*//Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 4, 2001 Author Report Share Posted March 4, 2001 Citat: från Herman den 9:31 am den mar. 4, 2001 Vad menar du?! Ljuger Borg :shocked:? Undrar egentligen hur det är med det där kollektiva, "överlägsna" sinnet... Borg ljuger inte. De ser varje individ som ett ytterligare tillskott till deras stora hjärna. Tänk på att singular och plural ("Your") är detsamma i engelskan i denna mening. Alltså sade hon egentligen till Tuvok: "Dina särdrag..." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herman Posted March 4, 2001 Report Share Posted March 4, 2001 Ja, faktiskt har du en poäng där, men jag tror förvisso ändå att det huvudsakligen är arten som är det primära i "särdrag", dess teknik, anpassning etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias Posted March 4, 2001 Report Share Posted March 4, 2001 Jag håller med dig Peter. Jag borde ha fattat det men tack för att ni upplyste mig om hur det är. Enskillda personer kan ha speciella egenskaper som borg vill ha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted March 4, 2001 Report Share Posted March 4, 2001 Ja, men Borgerna vet ju en hel del, de har många Drönare.Vad tyckte ni om senaste avsnittet? Jag tycker det var bra i alla fall 7 av 10 poäng Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias Posted March 4, 2001 Report Share Posted March 4, 2001 Menar du Scientific Method? Om du gör det så tyckte jag att det var ett hyfsat bra avsnitt. Jag ger det nog 6 av 10 poäng. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 5, 2001 Author Report Share Posted March 5, 2001 Scientific method: 8 av 10, IMM.Jag funderar bara hur de kunde göra det där med fasavvikelser. Det måste vara hur svårt som helst att upptäcka dem, då det finns oändligt många fasavvikelser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts