Jump to content

Voyager på SVT, del 2

Pjotr'k

Recommended Posts

Som jag (tror att jag) skrev nån annan stans på forumet (kommer inte ihåg var) tycker jag att veckans avsnitt "The Raven"(SVT 25 feb.2001) var rätt så förutsägbart och för att inte säga långtråkigt.

Det var nästan enbart fokuserat på Seven Of Nine´s bakgrund, något som jag tycker mig fått lite utav en överdos av i de senaste avsnitten.

Bä…  //Lollo

Det blir mer av den varan, tro mig... 7/9 är en person som kommer att sälja Voyagerserien till större allmänheten, och det är därför viktigt att fokusera på henne.

Jag gillar 7/9:s kommentar när hon sväljer mat för första gången i sitt vuxna liv "Märklig känsla". När hon sade det så kom jag själv att tänka på att det egentligen är en märklig känsla att känna maten åka ner i strupen. Man tänker inte på det, bara.

Tro mig, jag ogillar inte 7/9. Hon e astuff.

Men denna överdrivna fokus på henne har varit lite påfrestande.

Och som på en affich som jag tror att Jocke har i bildarkivet så framstår det som att det är hon som ska sälja in serien hos de mindre sci-fiintresserade, den stora massan.

Och vi kollar ju antagligen i vilket fall som helst. Bra tv är ju målet. ;)

//Lollo

Jo, det var den bilden jag menade Jocke. Rätt bra reklam iofs.. men ...

jag håller med dig Herman om att balansen i övrigt ligger rätt bra fördelad över besättningen. Förutom nu.

Peter, går det över eller fortsätter det såhär ?

Bra tv va det ju. Jaa.. *ler ironiskt*

;) //Lollo

Peter

Ja, det var ju skönt att höra. Tyckte nästan ett tag att det förvandlades till Star Trek: Voyager/7 of 9.

Quiet

Håller med dig om att hon är tuff och att se henne krypa ihop under panelen i "The Raven" skar sig ordentligt mot den hårda, känslokalla Borgmentaliteten.

(du är ju snart ikapp mig i gradbeteckning, så som du skriver...)

Herman

Jo, den biten av avsnittet var väldigt bra. En skicklig gest från manusförfattarna.

Och om mitt skivande ja. Jag tycker mycket. ;)

Här kan man ju diskutera i ett lagom tempo och med folk som tycker om samma genre som jag. Trevligt. :)

//Lollo

Citat: från Herman den 9:31 am den mar. 4, 2001

Vad menar du?! Ljuger Borg :shocked:? Undrar egentligen hur det är med det där kollektiva, "överlägsna" sinnet...

Borg ljuger inte. De ser varje individ som ett ytterligare tillskott till deras stora hjärna. Tänk på att singular och plural ("Your") är detsamma i engelskan i denna mening. Alltså sade hon egentligen till Tuvok: "Dina särdrag..."

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...