Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag tyckte att Mortal Coil var rätt så bra.

Trodde aldrig att Tuvok medvetet skulle korta ner ett religöst viktigt meddelnade men det var lite kul.

Det får 6,5/10 av mig.

Posted

Lite tråkigt med sådana här retrospect-avsnitt, men Naomi var bra. Även Seven (när hon beskriver hur barn lades i mognadskammare ;) ) och Tuvok hade sina stunder, tycker jag. Neelix hade en mycket stark scen när han var på väg att göra en sidtransport ut i rymden.

Mitt betyg får bli 7/10. Orsaken till att det inte blev mer var för dess Retrospect-karaktär.

Posted

Mortal Coil var välbalanserat och Neelix växte något i mina ögon. Intressant att se hur två helt olika personer, Tuvok och Chakotay, använder meditation. För Tuvok handlar det väl främst om balans, för Chakotay är det en port till "förfäderna" och det andliga inre...

Ett bra avsnitt, 7,5 av 10.

Posted

Mortal Coil var ett av de bättre, IMM, i denna säsong. Tanken på en sovande och xenofobisk ras är rätt så fascinerande. Borde de inte få rätt så ont, liggandes där på stenklippan?

Jag gillar denna osäkerhet, att inte veta om man är sovande eller vaken. Fram och tillbaka, från ovisshet till visshet och sedan tillbaka till ovisshet igen.

Betyget blir 9/10

Posted
Citat: från Peter den 9:27 am den april 17, 2001

Jag gillar denna osäkerhet, att inte veta om man är sovande eller vaken.

De problemen har jag dagligen ;)

//Lollo

Posted

Waking Moments var bra, som väntat. Tycker dock att slutet inte uppnådde riktigt samma klass som resten av avsnittet. Chakotay gjorde för övrigt en bra insats och man riktigt kände hans småparanoida oro och chocken när han efter invasionen insåg att han fortfarande drömde... Betyg: 8,5 av 10.

Posted

Vad tyckte ni om Message in a Bottle?

Tyckte det var det bästa avsnittet på långe (om inte det bästa hittills).

Det var kul att se vad som hände "hemma" i alfa kvadranten. Kul att se det nya EMH programmet som var med lite i DS9 också.

Det får 9,5/10 av mig.

Posted

Tyckte också om det. Det var lite lite om alfa kvadranten bara, allt hände ju på det där skeppet... Men det kanske ändrar sig i nästa avsnitt.

Den nya EMH var en... intressant figur :)

Det får 8/10 av mig.

//Ella

Posted

Jag höll på att skratta ihjäl mig... nä, det var väl lite överdrivet.. Men det var ***** roligt !

8,5/10

Gillade det nya skeppet, det var ljust och trevligt.

Posted

Jag tycker att Message In a Bottle är ett av de bästa avsnitten. Det är oxå ett av de mest humoristiska :lol:. 9/10 får det av mig.

Mark 1: "You hit the wrong ship" Mark 2: "It wasn't my fault!" Mark 1: "Then whos fault was it. The torpedos?"
Posted

Ett av de allra bästa hittills. Humor, action, spänning i en salig blandning med EMH, en av de mer lyckade karaktärerna, i centrum. Någon som vet något mer om "The Dominion"?

Betyg: 9 av 10 (mycket bättre kan det väl inte bli)

Posted

Om jag inte tar helt fel så är "The Dominion" en ras som kommer från Beta kvadranten och genar hit till alfa kvadranten från mask hålet vid Deep Space 9 och börjar röja runt lite, Och i kriget så enar sig klingoner, människor och cardessier till en början i alla fall.

Posted

Mikael

Tack för informationen! Har dock inte fängslats av "Deep Space 9". Så denna serie utspelar sig samtidigt som Voyager och även TNG - kanske litet fantasilöst...

• 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...