everybodyknows Posted August 24, 2006 Report Share Posted August 24, 2006 ett slut blir det nog med tanke på att han håller på att skriva från sjuksängen och enligt de senaste rapporterna är på bättringsvägen. dessutom har han ju sagt i flertalet intervjuer (och sin blog) att detta är sista boken i huvudstoryn. så vi får hoppas på ett snabbt tillfrisknande och att serien äntligen får ett bra slut...;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 26, 2007 Report Share Posted September 26, 2007 Jag tyckte Jordan gjorde en mycket lovande start i första och andra boken. I tredje boken så kändes det som att det blir nog minst två till men... ...när man närmar sig bok tio (engelska versionen) så läggs det till fler och fler personer och intriger och berättelsetrådar. De är ju hopplöst att hålla allt i minnet. Jag läste om hela serien i ett sträck en gång för att få något utbyte av den senast utgivna boken, men jag har gett upp. Kanske kommer jag att skumma igenom de sista tio böckerna (behövs väl minst tio för att reda ut alla härvor) när de väl är utgivna och serien har kommit till ett slut, men jag känner ingen längtan efter att börja om från början en gång till. Jordan gapar efter för mycket! Jag slår vad om att "the dark one", eller vad han nu kallas, endast kommer att somna och sova i hundra år som upplösning - så kan man skriva ytterligare 20 böcker om när han vaknar upp igen. Jag kom över "piloten" på biblioteket och den var trevlig att läsa, MEN även den var bara första delen av... hur många??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 27, 2007 Report Share Posted September 27, 2007 Kommer serien till ett slut? Jag hörde att Robert Jordan hade gått bort. Hann han klar med alla böckerna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted September 27, 2007 Report Share Posted September 27, 2007 Kommer serien till ett slut? Jag hörde att Robert Jordan hade gått bort. Hann han klar med alla böckerna? Nope, men enligt wikipedia ska hans fru och medhjälpare ska ha fått material för att kunna färdigställa serien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kellin Posted October 10, 2012 Report Share Posted October 10, 2012 Nu lyfter jag den här tråden igen, om någon är intresserad av att fortsätta diskussionen. Som det är just nu väntar vi ju på allra, allra sista delen som ska komma nu innan årsskiftet (november?). Jag är lite nyfiken på vad andra tycker om de sista delarna som skrivits av Brandon Sanderson. Bättre, sämre eller likvärdigt Robert Jordans sätt att skriva..?? Själv väntar jag otåligt på sista boken... att efter år, och då pratar vi mååånga år, få veta hur det slutar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts