Jump to content

Småkul läsning

Smirf

Recommended Posts

Jag hoppas att ingen tar illa åt, det var inte tanken med den här tråden. Som Trekkie måste man nog ha lite självdistans när det kommer till nördstämpeln som det är lätt att få. När jag bodde i studentkorridor himlade de andra med ögonen när jag sken som en sol efter sett det senaste avsnittet av Enterprise. Min lillebror tycker att det var en pina att gå och se Nemesis på bio med mig, och sa "Hoppas ingen jag känner ser mig" :P

Samtidigt har jag själv blivit smått road av sci-fans som jag träffat som varit betydligt värre än mig själv. T.ex. var jag på en sci-fi "fest" i Umeå en gång. Större delen av sällskapet hade en allvarlig diskussion om vilken superkraft det vore häftigast att ha om man var en superhjälpte. När klockan började närma sig tio på kvällen frågade jag om det var någon som skulle gå ut. En av "fest" deltagarna tittade på mig frågande och sa, "Gå ut?". :blink:

Edited by Smirf

Ok, jag tog inte illa upp, men om jag träffar killen som skrivit det där ska jag kasta upp hans mössa på närmaste skoltak, mobba honom för hans fula ZTV-trendkläder och se till att han själv kommer behöva tandställning. Jag tror att det skulle vara en god gärning för den kosmiska rättvisans skull :P

– Vilken gammal tok, säger Mark när vi går därifrån. ”Nuqneh!” är ju klingonernas officiella hälsningsfras.

En kille med spetsiga öron och blå sparkdräkt har hört vad vi pratar om, och kan inte hålla sig från att flika in:

– Nuqneh betyder ordagrant ”Vad vill du?”, säger han och går vidare.

:vulcan: hahahahah klockrent

Nja..... jag tycker själv att de är lite övernördiga och jag har inget emot att man smådriver med dem.... men killen som skrev det visar ändå lite brist på respekt.. när det finns folk som vill vara nördiga så låt dem vara det utan å klanska ner på dem.... fast visst.. det är ganska kul att driva med dem...

• 3 weeks later...