Smirf Posted March 6, 2005 Report Share Posted March 6, 2005 En artikel som driver med science fiction fans och Trekkies :P http://www.cafe.se/cc-humor/cafes_knappast...ald/index.shtml Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted March 6, 2005 Report Share Posted March 6, 2005 Jag kan bara säga detta: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! *drar efter andan*, hysteriskt rolig . Värst av allt är nog att det är precis såhär i verkligheten ;) Den här artikeln måste läsas och jag hoppas ingen tar illa upp ;) HAHA... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smirf Posted March 6, 2005 Author Report Share Posted March 6, 2005 (edited) Jag hoppas att ingen tar illa åt, det var inte tanken med den här tråden. Som Trekkie måste man nog ha lite självdistans när det kommer till nördstämpeln som det är lätt att få. När jag bodde i studentkorridor himlade de andra med ögonen när jag sken som en sol efter sett det senaste avsnittet av Enterprise. Min lillebror tycker att det var en pina att gå och se Nemesis på bio med mig, och sa "Hoppas ingen jag känner ser mig" :P Samtidigt har jag själv blivit smått road av sci-fans som jag träffat som varit betydligt värre än mig själv. T.ex. var jag på en sci-fi "fest" i Umeå en gång. Större delen av sällskapet hade en allvarlig diskussion om vilken superkraft det vore häftigast att ha om man var en superhjälpte. När klockan började närma sig tio på kvällen frågade jag om det var någon som skulle gå ut. En av "fest" deltagarna tittade på mig frågande och sa, "Gå ut?". :blink: Edited March 6, 2005 by Smirf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted March 6, 2005 Report Share Posted March 6, 2005 Ok, jag tog inte illa upp, men om jag träffar killen som skrivit det där ska jag kasta upp hans mössa på närmaste skoltak, mobba honom för hans fula ZTV-trendkläder och se till att han själv kommer behöva tandställning. Jag tror att det skulle vara en god gärning för den kosmiska rättvisans skull :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Worf Posted March 6, 2005 Report Share Posted March 6, 2005 – Vilken gammal tok, säger Mark när vi går därifrån. ”Nuqneh!” är ju klingonernas officiella hälsningsfras. En kille med spetsiga öron och blå sparkdräkt har hört vad vi pratar om, och kan inte hålla sig från att flika in: – Nuqneh betyder ordagrant ”Vad vill du?”, säger han och går vidare. :vulcan: hahahahah klockrent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted March 6, 2005 Report Share Posted March 6, 2005 Nja..... jag tycker själv att de är lite övernördiga och jag har inget emot att man smådriver med dem.... men killen som skrev det visar ändå lite brist på respekt.. när det finns folk som vill vara nördiga så låt dem vara det utan å klanska ner på dem.... fast visst.. det är ganska kul att driva med dem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted March 7, 2005 Report Share Posted March 7, 2005 ganska kul men artikelns kvalité var väl inte den bästa (Talar: U said it). Stör mig även på att han verkar ha tagit halva artikeln från filmen trekkies...det han skriver sägs för guds skull i den ordninge i filmen också....looser :visslar: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thirteen Posted March 26, 2005 Report Share Posted March 26, 2005 Haha!! det bästa jag läst på länge men, "Han var, redan i begynnelsen, den sortens nörd som andra nördar snor mössan av och kastar upp på skoltaket." varför just en han.. :P diskriminering ju :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts