Gå till innehåll
EoNeel

"The 4400"

Rekommenderade inlägg

Jag köpte i lördags hela första årgången av The 4400, och jag ångrar inte en krona. Vilken sci-fi serie! Piloten var på två timmar...och jag var tvungen att se hela serien, vilket jag gjorde på natten.

Handling i The 4400

Helt plötsligt dyker 4.400 människor upp på en strand i ett litet samhälle. Många av de dessa människor har borta sen 30-talet.

Var har de varit?

De har inte åldrats en dag sen de försvann.

Federala agenter får ett gediget arbete med att ta hand om dessa "något förändrade" människorna.

Jag är helt lyrisk över denna, lite arkiv-x liknande, sci-fi serie. Den är mkt välgjord och spännande. Säsong två är nu under inspelning och jag väntar...

Är det någon annan som sett denna serie?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Är det någon annan som sett denna serie?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inte ens hört talas om den förr än nu, men jag blev riktigt nyfiken! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
jag också :) var kan man få tag på denna serie :)

<{POST_SNAPBACK}>

Discshop som alltid är ett hett tips när det gäller DVD-filmer och boxar :)

<{POST_SNAPBACK}>

Och jag kan inget annat än att hålla med vår underbara MrsRiker :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Efter att ha sett de fem avsnitten, så kan jag säja att serien är helt ok, även om det ibland inom vissa områden blir lite mycket Dawson creek...

Jag skulle dock viljat se mer om hur de som varit borta längst försöker anpassa sig...

men jag längtar helt klart efter andra säsongen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har hörts mycket om den nya serien "The 4400" och är mycket nyfiken på serien. Men det finns bara engelsk texter/ utlländska texter på DVD-box :(

Jag har upptäckat ganska nyss att tv3 har börjat visa lite traliers av den nya serien "The 4400" och har kollat på hemsidan att serien kommer att visas på trosdag den 19:e maj kl 21.00 :D:D:D

// Nettan

Redigerad av Nettan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hej!

Jag har hörts mycket om den nya serien "The 4400" och är mycket nyfiken på serien. Men det finns bara engelsk texter/ utlländska texter på DVD-box  :(

Jag har upptäckat  ganska nyss att tv3 har börjat visa lite traliers av den nya serien  "The 4400" och har kollat på hemsidan att serien kommer att visas på trosdag den 19:e maj kl 21.00  :D  :D  :D

// Nettan

<{POST_SNAPBACK}>

Jaha, precis som man har köpt boxen. :huh:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
bha, ända gången i mitt liv som man har önskat att man har tv3. skulle vilja se den serien

<{POST_SNAPBACK}>

Sant, jag har aldrig haft behov av tv3. Dom har bara visat skräp sen dom visade första säsongen av Stargate. Så man är ju ändå glad att man har kvar kanalen :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Glöm inte att den här serien börjar på TV3 ikväll klockan 21,00, som ni ju tidigare uppmärksammat och vi rapporterat om.

Själv tänker jag sitta hemma och sura ikväll eftersom jag inte har TV3 :(

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, vem har TV3. :arg:

Samtidigt så vet jag att jag suttit och hoppat av ilska av alla idiotiska reklamavbrott som det är i denna kanal(och många andra, för den delen).

Jag brukar titta på Lost på TV4 på onsdagar, och då hoppas det mycket av irritation och småilska... <_<

Film och TV skall ses utan reklamavbrott, det är ett konstverk vi ser på. Vem skulle komma på idén att sätta en reklambaner på Mona Lisa?... :arg:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Glöm inte att den här serien börjar på TV3 ikväll klockan 21,00, som ni ju tidigare uppmärksammat och vi rapporterat om.

Själv tänker jag sitta hemma och sura ikväll eftersom jag inte har TV3 :(

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, vem har TV3. :arg:

Samtidigt så vet jag att jag suttit och hoppat av ilska av alla idiotiska reklamavbrott som det är i denna kanal(och många andra, för den delen).

Jag brukar titta på Lost på TV4 på onsdagar, och då hoppas det mycket av irritation och småilska... <_<

Film och TV skall ses utan reklamavbrott, det är ett konstverk vi ser på. Vem skulle komma på idén att sätta en reklambaner på Mona Lisa?... :arg:

<{POST_SNAPBACK}>

Det är sant, men anledningen till att dom visar reklam är för att överleva. Dom skulle ju aldrig ha råd att köpa in serier som Lost, Alias, 24, 4400 annars. Fast å andra sidan hade dom ju kunnat visa reklamen mellan programmen och inte mitt i. Men då skulle väl nån aldrig se reklamen i för sej.

Stargate var nog för dyr, det var säkert därför som det inte köptes in fler säsonger :( Att svt visade voyager och dom 2 första säsongerna av enterprise förvånar mej. Var får dom sina pengar ifrån? Bidrag? Staten? Göran Persson ;)

Nån som vet hur det fungerar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SVT får väl in merparten av sina pengar av oss tv-innehavare genom tv-licencen. Men STV har då också större krav på sig från staten än andra kanaler att visa ett "rätt" balanserat utbud. SVT producerarmerparten av sina program själva. 74% av det SVT visar är svenskt, 4% från övriga norden 11% övrigt europeskt och 11% utomeuropeskt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så det är så det ligger till, men jag hur mycket får dom in på tv-licens avgiften egentligen? hur mycket kostar det per år? Och jag tror mej veta att det är väldigt många som inte betalar tv-licens också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Glöm inte bort att det är två avsnitt av 4400 idag.

<{POST_SNAPBACK}>

Verkligen inte! Är precis slut och jag säger bara "wow" äntligen en serie precis i min stil, spännande, mystisk och underhållande. Detta kommer jag följa slaviskt! Det enda jag störde mej på under kvällens 2 avsnitt var dom J***a reklamavbrotten! Det var länge sen jag följde en serie på tv3 och dom har under den tiden tydligen lagt in reklamen ännu tätare än tidigare. Måste ha varit typ 6 reklamavbrott under dom knappt 2 timmarna!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar intressant nog att fortsätta titta på, är dock rädd för att det blir ännu en serie som aldrig får någon lösning utan låter tittaren få vara utan en bra avslutning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här var en mycket häftig serie. Väldigt vad folk stör sig på

reklamavbrott. Hur tror folk här hur dessa kanaler tjänar pengar?

Jag tackar gärna för reklamavbrott på SVT så slipper vi tv-avgift.

Leve för fri TV :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst var det spännande, men det gick lite för snabbt. Det kändes stressat, de kunde ha sugit på ovisshetskaramellen mycket mer. Även uppbyggnaden var för hastig, snabbt drogs de bort, vilket jag gillade, men de kom tillbaka direkt och det fick inte bli någon mystik kring det. Sedan togs de in för undersökning, men det fick man inte se något av, så de släpptes nästan direkt. Och sedan kunde de börja med de mystiska krafterna, något som verkar ha varit deras mål och mening.

Nej, jag är inte så imponerad än. Det påminner ganska mycket om De drabbade som jag tycker var en mycket bra serie för att vara gjord i Sverige/Norden. Efter första avsnittet där var jag helt i upplösningstillstånd och kunde knappt bärga mig för att få veta hur det skulle gå. Nu är jag bara lite småintresserad av vilka krafter resten av de 4400 har...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det här var en mycket häftig serie. Väldigt vad folk stör sig på

reklamavbrott. Hur tror folk här hur dessa kanaler tjänar pengar?

Jag tackar gärna för reklamavbrott på SVT så slipper vi tv-avgift.

Leve för fri TV  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är av motsatt mening. Jag hade med glädje betalat en slant till 3:an (om jag nu haft den) och 4:an (som jag har) för att slippa reklamavbrott.

Jag håller med när du skriver: "Leve för fri TV". Reklamfri i mitt fall! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu