Jump to content

Har ST blivit en livsfilosofi för mig?

EoNeel

Varför ST är viktigt för mig  

40 members have voted

1. 1.

• ST ger mitt liv glädje och en mening
      21
    • ST är bara avkoppling för mig, som vilken sci-fi som helst
      9
    • ST ger mig någonting annat...
      10

Recommended Posts

Okej. Nu har jag röstat. Det blev alternativet: "ST ger mitt liv glädje och en mening".

Nu vill jag bara påpeka att jag har ett annat liv också... faktiskt... tror jag.. :blink:  Men visst ger star trek mig många glädjestunder och en mening, av många, min dotter och familj är en annan.

Men Star Trek ger mig annat också. Gråa hår t.ex. :D  Ibland snöar jag in så pass mycket på det hela så att jag funderar på att söka hjälp... Nästan i alla fall. Inte blev det bättre sedan Crazy Voyager slängde upp sin svenska Memory Alpha sida. Där finns ju så mycket kul att göra. Faktum är att hade jag inte haft ett jobb, en familj och goda vänner så hade jag nog suttit där dygnet runt. Möjligen med lite pauser för toalettbesök, käk och lite star trek tittande på DVD... :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Menar du att du är beroende av ST? ;)

• 1 month later...

Jag började titta på Star Trek för att det är häftigt med massa cool teknik å så (jag va bara 7 år så vad mer kan man förvänta sej). Jag tycker fortfarande att det är häftigt med tekniken, men det är ändå fyllt med etiska beslut och en positiv framtids bild med fred (till skilnad från star wars, det är därför jag inte gillar dom filmerna). Jag har kan man säga blivit lite fäst vid det och det är mer som en hobby.

• 2 years later...

Jag känner att Star Trek ger ett hopp om en bättre framtid. En utopi om hur det skulle kunna bli om vi människor verkligen skärpte oss.

förutom det så är ST helt enkelt bra underhållning om man gillar Sci-Fi och är intreserad av teknink, astronomi m.m.

Edited by Unkas

• 4 months later...

ST har nog påverkat mig en hel del fast jag inte började se på det förrän jag var 24-25 år gammal. När jag var yngre trodde jag alltid att Star Wars och Star Trek var samma sak...

Nu har jag sett alla avsnitt av Voyager och har börjat med Enterprise. Har abonnemang hos lovefilm så man har 3 dvd hemma men tycker ändå det är för lite.

Blev väldigt fascinerad av den holografiska doktorn i Voyager och all häftig medicinsk teknik, så fascinerad att det påverkat mitt val av arbete 4 år framåt...

Aha du tänker bli kotknackare! (=Läkare). Låter trevligt men råmycket att plugga. Hoppas att du är bra på latin... Alea yacta east som Ceasar sa... J.

Nej jag är redan klar med min grundutbildning, är civilingenjör i teknisk fysik & elektroteknik. Men jag ska doktorera i 4-5 år inom medicinsk informatik, just nu forskar jag om hur man mäter hjärnaktivitet med magnetkameror.

Edited by Wande

Jag kan inte säga att Star Trek har förändrat mitt liv (förutom att det gjort mig några kronor fattigare, man måste ju köpa boxarna) men det är en av de serier jag uppskattar allra mest. En av de största anledningarna till detta är att Star Trek, till skillnad från mycket annan sci-fi, förmedlar en positiv bild av vår framtid. Det inger hopp och gör att jag känner mig glad efter att sett på ett avsnitt eller en film.