Pjotr'k Posted May 13, 2001 Report Share Posted May 13, 2001 Enteprise kommer den nya serien att heta. Den kommer inte att ha Star Trek i titeln, vilket kanske inte behövs med en titel som Enterprise. Scott Bakula kommer att vara kapten, och inspelningarna kör i gång under maj.Framåt hösten börjar den att synas på amerikansk TV. På SVT eller Kanal 5 kommer den om sisådär en trettio år... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted May 13, 2001 Report Share Posted May 13, 2001 Var det 2200-tal det utspelar sig ? Tror jag läste nåt sånt... Har vi sett Scott Bakula nåt här i Sverige ?//Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted May 14, 2001 Report Share Posted May 14, 2001 Scott Bakula har varit med i serien "Mr. & Mrs. Smith" som har visats på svensk TV. Det skall bli intressant att se hur serien kommer att bli. Enligt TrekToday så kommer pilot-avsnittet att börja filmas idag. Vi får nog mer info när serien officielt annonseras. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted May 14, 2001 Report Share Posted May 14, 2001 Citat: från Jocke den 6:47 am den maj 14, 2001 Scott Bakula har varit med i serien "Mr. & Mrs. Smith" som har visats på svensk TV.Inget jag såg då i alla fall. Va han bra då ? Kommer det att bli bra med honom i rollen ?//Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted May 15, 2001 Report Share Posted May 15, 2001 När var det serien utspelar sig? Är det i Federationens början? Det blir i alla fall om de slåss mot klingonerna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 16, 2001 Author Report Share Posted May 16, 2001 För er som vill veta mer, så finns Internet Movie Database. Scott Bakula: http://us.imdb.com/Name?Bakula,+Scott Enterprise: http://us.imdb.com/Details?0244365 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted May 16, 2001 Report Share Posted May 16, 2001 Citat: från Quiet den 8:52 pm den maj 14, 2001 Inget jag såg då i alla fall. Va han bra då ? Kommer det att bli bra med honom i rollen ? "Mr. & Mrs. Smith" är en spion-serie, som ligger åt action/komedi hållet, så det är svårt att säga om Bakula kommer att passa bra som en stjärnskepps kapten. Men Paramount brukar ju vara bra på att välja kaptener. Dom fick ju byta ut Genevieve Bujold mot Kate Mulgrew och det blev ju rätt så bra så vi får väll se hur det blir med Bakula. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted June 22, 2001 Report Share Posted June 22, 2001 http://www.sttpd.com/enterprise/ Jag hittade dena sida på internet om enterprise. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted June 23, 2001 Report Share Posted June 23, 2001 nu vet jag inte om jag blandar ihop några, men var inte Scott bakula med I SeaQuest 2020?? Om det nu var 2020, kan ha varit några andra siffror... Den sista säsongen iaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted June 23, 2001 Report Share Posted June 23, 2001 Jag tar tillbaka allt jag skrev i det förra inlägget. Har ingen aning om vad jag snackade om... Har nog sovit för lite på sista tiden...MEN, Scott Bakula var med i Luminarias (som jag inte sett) tillsammans med Robert Beltran. Alltid något...Nu ska jag sova... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted June 24, 2001 Report Share Posted June 24, 2001 Tack Archangels för den fina länken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 24, 2001 Report Share Posted June 24, 2001 Jag har inte sett något om honom. Men han måste ju nestlat sig in i kretsarna på nåt sätt. Ella: Sov så gott ! Så det var inte han i Seaquest ?//Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted June 24, 2001 Report Share Posted June 24, 2001 Lite info om seaquest det var om inte jag mins fel 2028 eller 2032 men jag är mer säker på det än 2020. Ella ta inte illa upp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted June 27, 2001 Report Share Posted June 27, 2001 Det är två olika tider i SeaQuest en 2028 och sedan uppföljaren 2032 (eller tredje säsongen". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted June 27, 2001 Report Share Posted June 27, 2001 Det var 2032 jag tänkte på... Men det var som bortblåst när jag skrev inlägget... Och nej, det var inte han -inte enligt IMDB iaf- men jag har fortfarande för mig att det var så... Antagligen blandar jag ihop det med nåt annat, men envisa jag har aldrig fel ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted June 27, 2001 Report Share Posted June 27, 2001 Okej. Som kapten James T. Kirk sa *it wouldn´t be an Enterprise whitout an Sulu onbord* är det någon ombord på Enterprise nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts