MrsRiker Posted March 16, 2005 Report Share Posted March 16, 2005 Jag skulle vilja ha någon ny sci-fi tv-serie att titta på och jag vill att den ska finnas tillgänglig i DVD-box - jag har ingen lust att hålla på med att göra sådant där förbjudet från internet ni vet Av någon anledning så tittar jag inte på några andra sci-fiserier än Star Trek och jag vill ändra på det. Jag gillar ju sci fi!! Så om någon vänlig själ här på forumet kan tipsa mig om någon/några jättebra tv-serie/r skulle jag bli jättetacksam. Och jag skulle också uppskatta en motivation till vad det är som gör en viss serie bra, vad det handlar om etc. "Babylon 5 rockar!" hjälper inte så mycket i beslutsfattarprocessen Visst kan jag självklart läsa mig till det på internet, men personliga tips från er här på forumet skulle vara mer värdefullt (fjäsk fjäsk ) [Hoppas att det här är ok för ett eget ämne] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Job Posted March 16, 2005 Report Share Posted March 16, 2005 (edited) SG-1 tycker jag e ganska bra, och den är en utbyggnad på Stargatefilmen som kom för några år sedan. Jag antar att du har sett den, och därmed har lite koll på vad det är för nåt, för vidare info kan du gå in här(spoilers för första episoden). Sen tycker jag Andromeda är bra också, svårt dock att förklara vad det handlar om eftersom det är nya handlingar varannat avsnitt (kraftigt förenklat) Nu blev det nog väldigt kluddig, ursäkta, nyvaken och utan kaffe <_< Edited March 16, 2005 by Job Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted March 16, 2005 Report Share Posted March 16, 2005 Jag tippsar om The 4400, som jag också gjort en liten tråd om. Jag var mkt nöjd med den serie. Och du vet ju var du kan skaffa den... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Job Posted March 16, 2005 Report Share Posted March 16, 2005 En annan serie (som jag dock inte sett) som ska vara bra är ju den nya Battlestar Galactica-serien, jag vet dock inte mycket om vad den handlar om och har inte velat kolla upp det eftersom jag inte vill bli utsatt för spoilers då jag planerar att se den första säsongen så snart som möjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted March 16, 2005 Report Share Posted March 16, 2005 Dark Angel tycker jag var en bra sci-fi serie som las ner alldeles för tidigt, sen har jag hört en del trevliga vitsord om Firefly, kan dock inte rekommendera den eftersom jag inte sätt den själv, men ska göra det inom kort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted March 16, 2005 Report Share Posted March 16, 2005 Jag har sett piloten till ODESSEY 5 och tyckte den var super, vill gärna se mer. Men det är också ett tips... TAKEN är en annan serie jag vill se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted March 16, 2005 Report Share Posted March 16, 2005 Jag har också hört mycket bra om Battlerstar Galactica och tänkte börja se den när jag får tillfälle. Annars är det mest böcker som gäller för mig inom SF. Om du gillar humor kanske Red Dwarf kan vara nåt, nästan lite parodi a'la Galaxy Quest över den. Men den är nog inte så lång, mer av en miniserie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted March 16, 2005 Report Share Posted March 16, 2005 Jag skulle vilja tipsa om Stargate sg1 som många andra säkert redan gjort. Det är en långkörare som snart är inne på säsong 9. det är underbara karaktärsporträtt (härlig kemi mellan karaktärerna)med en mycket genomtänkt storyline. Mitt första intryck av serien var att den var lite löjlig men när jag väl satte mig ner för att titta insåg jag seriens storhet. det är alltid en mängd olika storylines som körs paralellt samt att det är en hel del subplottar. de flesta avsnitten bär den röda tråden så att säga medan de varvas med rena upptäckaravsnitt och rent komiska. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Tweedle Posted March 17, 2005 Report Share Posted March 17, 2005 Lexx e ju ganska skön sci-fi härligt mörk framtid, mycket gory med folk som käkar hjärna och andra kroppsdelar, ganska absurd känsla över det hela sammanfattning: det hela börjar med en prolog lagd 2000 år tidigare, det råder ett krig mellan the Divine shadow och Brunnen-G. Brunnen-G är det sista folket som håller kampen uppe mot det tyraniska väldet , i alla fall krossas Brunnen-g, och alla utom en dör. Denne person använder man sedan som lönnmördare åt imperiet i 2000 år,genom att mixtra med hans hjärna. Hans namn är Kai och återvänder också senare i serien The divine shadow är ingen egentlig person utan överförs från tid till tid efter en profetia? denna ritual går till på det sättet att den utvalde sätter sina händer i den tidigare divine shadows hjärna och blir då omvandlad till The Divine shadow. alla tidigare hjärnor sparas och läggs i glaskupor högt uppe på pedestaler, där dom tjänar som rådgivare åt den nuvarande Divine shadow. Lexx är det mäktigaste skeppet i galaxen som skapats och var tänkt att The divine shadow skulle åka runt i och uppfylla profetian? Men av misstag så råkar Stanley Tweedle en klass 4 säkerhetsvakt bli mästare över skeppet, och sen händer ena tokigheten efter den andra Lite svårt att förklara hela storyn, eftersom den e ganska flippad. Men helt klart sevärd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts