Smirf Posted May 12, 2005 Report Share Posted May 12, 2005 TNG verkar vara en av de mer populära ST serierna bland Trekkies. Jag tycker att det är konstigt att så få trådar har skrivits om TNG under de år som forumet har funnits. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 12, 2005 Report Share Posted May 12, 2005 Ett enkelt svar som kanske inte förklarar allt är att dett forum från allra första början var mer av ett renodlat Voyager-forum (Under www.stvoyager.nu) och sedernera utökades till ett Enterprise-forum dessutom (under www.stenterprise.nu). TNG och de övriga serierna kom in först senare. Men det förklarar självklart inte allt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted May 12, 2005 Report Share Posted May 12, 2005 TNG verkar vara en av de mer populära ST serierna bland Trekkies. Jag tycker att det är konstigt att så få trådar har skrivits om TNG under de år som forumet har funnits. <{POST_SNAPBACK}> Jag håller med dig Smirf. Vi kanske skulle ta och dra igång lite mer aktivitet runt de serier som skapade hela star trek universumet. Tos var början och TNG gav den ett ytterligare djup.... det borde skrivas mer om TNG JA! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smirf Posted May 12, 2005 Author Report Share Posted May 12, 2005 En förklarning till varför det inte har pratats så mycket om TNG är den unga åldern bland många av våra medlemmar. De var helt enkelt för unga när TNG gick på SVT. Jag själv är t.ex. 26 år och jag kommer inte i håg det så pass mycket så att jag kan minnas enskilda avsnitt. Man får väl ta och investera i några säsonger på DVD när ekonomin tillåter det. Finns det förrästen några avsnitt som sticker ut ur mängden, sådana man bör/måste ha sett? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted May 12, 2005 Report Share Posted May 12, 2005 Finns det förrästen några avsnitt som sticker ut ur mängden, sådana man bör/måste ha sett? <{POST_SNAPBACK}> Jag säger Chain of Command, dubbelavsnitt. Det är bland det bästa Trek som någonsin gjorts!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted May 12, 2005 Report Share Posted May 12, 2005 Hmm. Visste inte att TNG gått på svt. Jag såg det på dåvarande kanal 5. Jo, nog finns det mycket härliga avsnitt. du kan ta och kolla på mina favouriter i tråden som statades av Kai dukat lista dina 10 favouritavsnitt. Annars kan jag väl nämna: Encounter at farpoint 1.1 Where no man has gone before 1.?. kolla i den andra tråden. där finns de jag gillar mest i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted May 12, 2005 Report Share Posted May 12, 2005 TNG verkar vara en av de mer populära ST serierna bland Trekkies. Jag tycker att det är konstigt att så få trådar har skrivits om TNG under de år som forumet har funnits. <{POST_SNAPBACK}> Jag tror att det är som du själv sa, det var länge sedan TNG var "hett" på TV. Angående bra avsnitt så vill jag, precis som MrsRiker, nämna dubbelavsnittet "Chain of Command" med Picard i högform. Även de andra dubbelavsnitten är kanonbra, speciellt "Gambit" från sjunde säsongen. Jag älskar den episoden. Vill du ha en kul stund? Välj då ett avsnitt som innehåller versalen Q Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted May 12, 2005 Report Share Posted May 12, 2005 Jag rekommenderar att se dom flesta dubbelavsnitten, där finns några av dom djupaste och mest intressanta avsnitten av alla. Och givetvis allt med Q ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted May 13, 2005 Report Share Posted May 13, 2005 TNG verkar vara en av de mer populära ST serierna bland Trekkies. Jag tycker att det är konstigt att så få trådar har skrivits om TNG under de år som forumet har funnits. <{POST_SNAPBACK}> Jag tror att det är som du själv sa, det var länge sedan TNG var "hett" på TV. Q <{POST_SNAPBACK}> Det är väl så...men samtidigt se hur det gick för ENT. När det gäller trådar i TNG så är mitt råd: KOM MED FLER! Jag kan uppleva något liknande med tråden DS9. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted May 13, 2005 Report Share Posted May 13, 2005 DS9 lider väl också lite av samma problem, det var ett tag sen det gick på TV, och då i en kanal som inte var så stor på den tiden. Men allt eftersom DVD-boxarna blir tillgängliga så kommer nog fler och fler att få upp ögonen för dessa serier. Tyvärr är boxarna så pass dyra än så länge så att det måste vara svårt för yngre studerande människor att ha råd med dessa, så vida man inte har välbärgade eller trekkiga föräldrar. Det är faktiskt en ekonomisk uppoffring även för mig, trots att jag har en fast inkomst. Att motivera alla dessa boxköp för min klingonkvinna är inte alltid så lätt. I en annan tråd diskuterades vilen serie som vi helst ville se i repris. TNG ligger bra till där tycker jag och även DS9. Det skulle lösa många problem och TNG samt DS9 trådarna skulle börja florera ssom aldrig förr! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted May 13, 2005 Report Share Posted May 13, 2005 Jag håller med er båda (EoNeel och OnO). Det är väl upp till oss som har sett derierna att öppna lite ämnen i dem. Ta gärna en titt på de jag igår startade i TNG (hoppas det inte är förbjudet med reklam ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts