Jump to content
Sign in to follow this  
Kopla

Vad såg du senast?

Recommended Posts

Hej!

Jag har just sett DS9:Soldiers of the Empire

Grymt avsnitt :)

DS9 har verkligen lyckats med att få kniviga personliga lösningar på alla olösliga problem :)

-kpl

Hej!

Jag har just sett DS9:Soldiers of the Empire

Grymt avsnitt :)

DS9 har verkligen lyckats med att få kniviga personliga lösningar på alla olösliga problem :)

-kpl

<{POST_SNAPBACK}>

Eftersom det här ämnet ligger i Ten Forward antar jag att man får svara det man såg senast även om det inte är Trek?

I såna fall så var det ett reprisavsnitt på CSI (Las Vegas, den ursprungliga) inatt när jag kom hem efter att ha spenderat kvällen hos en god vän, drickandes vin och sura över att det gick så dåligt för Martin Stenmark i Melodifestivalen. Inte var han så dålig så att han förtjänade en NITTONDE plats? :(

Men CSI är en av mina stora passioner förutom ST, och Las Vegasversionen är bäst, även om NY är helt OK också. Jag har dock svårt för Miamivarianten. Jag har gillat deckare sen jag var liten och fastnade för Agatha Christie och jag är fascinerad av seriemördare, profilers och forensic science! Så CSI är ett TV-program som gjort för mig! :)

Avsnittet som gick inatt var "Bully for you" där Nick och Sarah undersöker en kropp som är jätteförruttnad. Det är så bra gjort så att man nästan känner odören genom TV-apparaten. Både jag och älsklingen låg och höll för näsan!! :)

Det senaste i ST väg jag såg var The Search, DS9 säsong 3. Fastän jag nyss har tittat klart på hela DS9 så har jag börjat om. Det är en fantastisk serie!! :)

Jag har börjat följa the 4400 på tv3. Visst det är bara 2 avsnitt som hittills gått men det kommer jag att fortsätta följa. I övrigt håller jag på att se klart en Sci-fi serie som heter taken. Riktigt kul ide om några generationer av familjer som blir påverkade av aliens..

Vad det gäller star trek så håller jag på att titta igenom tng igen...tror att jag såg the drumhead sist.

Jag såg Monaco's Grand Prix i dag, och igår såg jag melodifestivalen, där Grekland vann, med min lilla familj... :rodna:

Gällande Star Trek så såg jag TOS episoderna "Patterns of Force" och "By Any Other Name" från andra säsongen igår.

Och nu ska jag kolla på TOS "The Omega Glory" en episod som fått mycket kritik här på forumet i en annan tråd...

Keep on trekkin´ :)

Vad gäller Trek så såg jag senast dokumentärerna på nyutgåvan av Generations. Jag tycker väl inte riktigt att det var så intressant som jag hade hoppats på, men är man intresserad så måste man ha allt!

Vad gäller övrig rörligbildförströelse så såg jag ett avsnitt av Pang i bygget som är en helt genialisk om än påfrestande serie. Avsnittet var det när Basil råkar tafsa på en snygg tjej hela tiden, skrattade mycket gott när han letar efter lysknappen och trycker på kvinnans bröst samtidigt som hans fru kommer in i rummet.

Jag såg även ett avsnitt av Red Dwarf säsong 1. Eftersom jag älskar brittisk humor och rymdserier :wub: så köpte jag denna till synes ultimata blandning av de båda. Men än så länge så tycker jag att det är lite mediokert, men tror nog att det kan ta sig i kommande säsonger.

Eftersom det här ämnet ligger i Ten Forward antar jag att man får svara det man såg senast även om det inte är Trek?

Självklart! :)

I såna fall så var det ett reprisavsnitt på CSI (Las Vegas, den ursprungliga) inatt när jag kom hem efter att ha spenderat kvällen hos en god vän, drickandes vin och sura över att det gick så dåligt för Martin Stenmark i Melodifestivalen. Inte var han så dålig så att han förtjänade en NITTONDE plats? :(

Men CSI är en av mina stora passioner förutom ST, och Las Vegasversionen är bäst, även om NY är helt OK också. Jag har dock svårt för Miamivarianten. Jag har gillat deckare sen jag var liten och fastnade för Agatha Christie och jag är fascinerad av seriemördare, profilers och forensic science! Så CSI är ett TV-program som gjort för mig! :)

Avsnittet som gick inatt var "Bully for you" där Nick och Sarah undersöker en kropp som är jätteförruttnad. Det är så bra gjort så att man nästan känner odören genom TV-apparaten. Både jag och älsklingen låg och höll för näsan!! :)

Jag håller med CSI är en högklassig serie! Det skulle vara kul att se CSI i ST miljö :)

Med Odo :) hihi

Jag gillar oxå Las Vegas och NY mest. Vet inte varför jag haft så svårt för Miami men jag gillar den unge killen "Wolf" eller vad han heter :)

Har du sett det senaste CSI Las Vegas dubbelavsnittet som Quentin Tarantino varit med och gjort? Det rekommenderas starkt - det är lite annorlunda men väldigt bra!

Sesong 5, avsnitt 24 och 25 tror jag det är.

Det senaste i ST väg jag såg var The Search, DS9 säsong 3. Fastän jag nyss har tittat klart på hela DS9 så har jag börjat om. Det är en fantastisk serie!! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Nyss såg jag senaste avsnittet av Trailer Park Boys - en sjukt rolig kanadensisk serie.

Ha det så gott!

-kpl

...I övrigt håller jag på att se klart en Sci-fi serie som heter taken. Riktigt kul ide om några generationer av familjer som blir påverkade av aliens...

<{POST_SNAPBACK}>

Den var väldigt mysig som jag minns den - var nog ett år sedan jag tittade igenom Taken sist. Den unga tjejen som är huvudperson har gjort bra ifrån sig även i andra roller tycker jag.

ha det fint!

-kpl