Gå till innehåll
Blob

Allmänt om Voyager, del 1

Rekommenderade inlägg

hur kommer det sig att Voyager blir sönderskjutet i nästan varje avsnitt? alla raser vill komma över Voyagers teknologi men ändå lyckas de göra stora skador.vad ska de med voyager till då ?..trodde att Voyager hade samlat på sig teknologi och förbättrat vapenarsenal mm.......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att Voyager ofta får så mycket stryk är nog för att dom oftast blir anfallna av flera och större skepp. Tex så anföll ju Kazon dom för att dom ville ha deras transportörer och replikatorer.

Voyager kan ju faktiskt inte använda vilken teknologi dom vill, för att vissa Starfleet regler hindrar dom från att göra det.

OBS! Jag flyttade detta inlägg till Serierna för att detta helt klart är en diskussion om Voyager.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Citat: från Blob den 1:38 pm den maj 18, 2001

hur kommer det sig att Voyager blir sönderskjutet i nästan varje avsnitt?

Skulle det vara roligt att titta på ett rymdskepp som problemfritt bara förflyttade sig genom rymden ?

//Lollo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Citat: Från Blob den 1.38pm den maj 18, 2001 Hur kommer det sig att Voyager blir sönderskjutet i nästan varje avsnitt?

Märkligt :o ! Trots att Vogayer kanske har begränsning av resur till  försvar, repartion, medicin och förnödenheter (och besättning?)

Anser att den här situation liknar något som ett utopi.

Hoppas att ni inte tar det som en förolämping om Voyager.:(            

Ursäkt för min dåliga svenska

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Citat:Från Blob den 1.38pm den maj 18, 2001. Hur kommer det sig att Voyager blir sönderskjutet i nästan varje avsnitt?

Hmm.... Om vi tar bokstavligen på denna meningen "Voyger blir sönderskjutet" , då det inte stämmer.

Om vi startar från Voyager´s fjärde säsongen, (bortser från den första avsnitt i den fjärde säsongen), uppskattar jag ungerfär  att det hittills blir  5-6 avsnitt, där Voyager har bliivt sönderskjutet.

Ännu har jag inte sett de resten avsnitt i säsongen 4.

Ursäkt för min dålig svenska.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag kanske överdrev lite med sönderskjutningen, men jag menade att i nästan varje avsnitt så blir de beskjutna och sköldarna faller till typ 10%...har för mig att de har uppgraderat dessa vid olika tillfällen..ändå så räcker ett skott för att förstöra sköldarna så snabbt....sedan när Voyager skjuter tillbaka så blir det knappt repor på fiendeskeppen....såg sista delen på säsong 6 där Voyager skjuter mot en borgkub och gör stor skada med lasrarna...........tycker det är konstigt att ibland åstadkommer de stor skada på skepp och ibland ingenting mot svagare fiender

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Citat: från Nettan den 10:05 pm den maj 20, 2001

Ursäkt för min dålig svenska.

Du behöver inte be om ursäkt. Det finns många fler i vårt forum som inte alls är bra på svenska. Själv är jag språklig humanist och har av den anledningen "svårt" att läsa vissa inlägg, men ditt är ändå ett av de bättre. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag stavar fel rätt ofta då jag gör flera saker samtidigt framför datorn och snackar i telefon med kunder....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ibland...sitter mest framför Lunarstorm och det här forumet.....och även andra forum...har fått musarm....inte bra

:dance:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

(Diskussionen börjar att spåra ur, tycker jag.)

Jag har en fråga om Voyager.

Finns det fler sådan typ av skepp (Voyager)? Förutom  i Voyager-serie.

(Därför att min svenska är dålig  för att svenska inte är  mitt modersmål.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Voyager är vad jag har förstått det enda i sitt slag. I ett avsnitt från säsong 1 (den när de får kontakt med ett Romulanskepp genom maskhålet "Harry Kim Wormhole") nämner Janeway att skeppet är helt nytt och att det inte heller är klassat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Från Peter, den 8:50am den maj 28, 2001

'skeppet är helt nytt och att det inte heller är klassat'

Peter. Tack för svaret på min fråga om skeppet.

:shocked:  Oj, jag visste inte att skeppet Voyager inte är "klassat" !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Citat : Från Archangels den 8:58am den maj 28, 2001. Det var nytt men är ganska gammalt nu. Det märktes i messages in a bottel.

Archangels. Menar du att Stjärnflottan har utvecklat och förbättrat arbetet inom teknik/vetenskap, bland annat akutläkare(hologram)-program, medan Voyager är i Deltakvadrant?

En intresstant teori.... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att stjärnflottan utvecklas hela tiden måste jag hålla med om (dom slutar inte att utveckla sin teknik medan Voyager är borta) och det syns i Messages in a bottel för skeppet Prometheus, U.S.S. (NX-59650) är ju ganska avanserat och ska vara lanserat 3 år efter Voyager.

Men att Voyager inte är klassat? vad menar du då Peter, är inte skepet ett Interpid klass, avsnittet heter Eye of the Needle och kan det inte vara så att hon ljuger för honnom med tanke på att han lever 20 år bakåt i tiden. Har en länk här med lite info om Voyager.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, jag ser på din länk att den är Intrepid Class. Men i Eye of the Needle säger hon just detta, kolla efter själv. Nu är inte alltid manusförfattarna särskilt konsekventa, skall ju medges.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.