Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

nehä det finns fyra Voyager skepp (vet inte om dom e med i någon mer serie)

Kolla här

The U.S.S. Voyager is the second of only four Intrepid-class starships built by Starfleet to date, launched in 2371 on stardate 48038.5.

Detta är tagit från www.Startrek.com s databas om skepp

• Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Det vinns visst fler en ett Voyager skepp, fyra faktiskt.

Det står på startrek.com.

Det är något knäpp här???

Jag skickar in meddelanden men dom kommer inte in i ämnet.=)

Postad

>>The U.S.S. Voyager is the second of only four Intrepid-class starships built by Starfleet to date, <<

Du kanske behöver en översättning? ;)

"U.S.S. Voyager är den andra av bara fyra Intrepid-klassade stjärnskepp som har byggts av Stjärnflottan till detta datum, "

Det finns alltså bara en Voyager, men sammanlagt fyra stjärnskepp av samma standard.

• 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postad

ok, här är något jag funderat ett bra tag på;

om Janeway den enda som kan ex, göra kommandot "Self-destruct"på skeppet, och om hon dör, måste ju Chakotay bli kapten, men då kan ju inte han sätta det kommandot, om han inte vet koden..? eller har alla en egen kod till det kommandot, fast det funkar inte förrän högre befäl  dör..

eller är jag helt ute å cyklar?

(en ursäkt får tilläggas om ni inte förstår mitt sammanhang.. klockan är runt halv 2 på natten :)

Postad

Jag tror (observera `tror´) att datorerna håller reda på det där åt dem.

Typ om Chakotay måste ta befälet så lyder datorn automatiskt hans koder som giltiga när den vet att Janeway är borta och inte kan protestera.

*Haha* Lika virrig jag. Fast klockan är 1600.

• 4 veckor senare...
Postad

Då måste jag passa på att fråga en sak jag också...

Hur i hela friden går dom på toa?

Jag har spelat Elite Force, och om man utforskar deras hytter så finns där ett badrum med dusch, men ingen toalett...

Dom kan la knappast hålla sig i 60 år till tills de kommer hem?!?

Postad

Ok, kollade in den, det leder till en annan fråga:

I TNG eller om det var TOS sa någon att det lägsta besättnings medlemarna skulle vara Fänrikar men på Voyager är det drösvis med dem, ok De flesta Maquis blev välle crewmen men de andra?

• 3 veckor senare...
Postad

Saxat från Startrek.com:

"The Starfleet starship registry prefix "NCC" doesn't officially mean anything other than it is the standard prefix for starships in service. There have been other prefixes, notably "NX," denoting a prototype, or experimental vessel. The two most famous ships with this prefix would be the U.S.S. Excelsior NX-2000 and the U.S.S. Defiant NX-74205. Once the U.S.S. Excelsior was rendered operational, the prefix changed to the standard NCC."

Alltså, NCC betyder egentligen bara att skeppet är "i tjänst" för stjärnflottan. Ett experimentiellt skepp som inte är färdigutvecklat heter "NX" innan det är helt klarttestat, sedan får det standard-prefixet NCC.

"When Star Trek creator Gene Roddenberry was asked this question, he replied that there was no significance to the letters and numbers comprising the registry of the U.S.S. Enterprise. At the time Star Trek first aired, airplanes

commonly had "NC" on them, and adding the extra "C" updated the look. Original series art director Matt Jefferies is reported to have said that he chose the "1701" number because it was legible from a distance."

Så, NCC betyder egentligen inget, men Seriens skapare Gene Roddenberry såg att prefixet "NC" ofta prydde dåtidens flygplan, så han la helt enkelt till ett "C" på slutet får att updatera prefixet till 2100-talet. :)

Postad

Det här har jag frågat förut nånstans på forat men jag vet inte var så vi tar det igen...

Vad brukar dom översätta "resistnace is futile" med?? Är det motstånd är meningslöst eller är det bara som jag har fått för mig? Jag kommer alltid att tänka på det här när jag inte har tillgång till video och kan kolla själv...

Postad
Citat: från Ella den 11:21 am den sep. 24, 2001

Det här har jag frågat förut nånstans på forat men jag vet inte var så vi tar det igen...

Vad brukar dom översätta "resistnace is futile" med?? Är det motstånd är meningslöst eller är det bara som jag har fått för mig? Jag kommer alltid att tänka på det här när jag inte har tillgång till video och kan kolla själv...

Jag tror det var "motstånd är onödigt eller meningslöst"

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...