Fredrik Postad 30 Juni, 2001 Rapport Postad 30 Juni, 2001 nehä det finns fyra Voyager skepp (vet inte om dom e med i någon mer serie) Kolla här The U.S.S. Voyager is the second of only four Intrepid-class starships built by Starfleet to date, launched in 2371 on stardate 48038.5. Detta är tagit från www.Startrek.com s databas om skepp
Fredrik Postad 1 Juli, 2001 Rapport Postad 1 Juli, 2001 Det vinns visst fler en ett Voyager skepp, fyra faktiskt. Det står på startrek.com. Det är något knäpp här??? Jag skickar in meddelanden men dom kommer inte in i ämnet.=)
Fredrik Postad 1 Juli, 2001 Rapport Postad 1 Juli, 2001 Förlåt det var inte mening nu fattar jag. på sida tre hehe
Pjotr'k Postad 2 Juli, 2001 Rapport Postad 2 Juli, 2001 >>The U.S.S. Voyager is the second of only four Intrepid-class starships built by Starfleet to date, << Du kanske behöver en översättning? ;)"U.S.S. Voyager är den andra av bara fyra Intrepid-klassade stjärnskepp som har byggts av Stjärnflottan till detta datum, " Det finns alltså bara en Voyager, men sammanlagt fyra stjärnskepp av samma standard.
Fredrik Postad 2 Juli, 2001 Rapport Postad 2 Juli, 2001 DEt är väl klart att man inte har 4 extakt likadana skepp. Men det vins Interperied kanske ser ut som en extakt voyager äsch jag fattar noll!
Me Postad 25 Juli, 2001 Rapport Postad 25 Juli, 2001 ok, här är något jag funderat ett bra tag på; om Janeway den enda som kan ex, göra kommandot "Self-destruct"på skeppet, och om hon dör, måste ju Chakotay bli kapten, men då kan ju inte han sätta det kommandot, om han inte vet koden..? eller har alla en egen kod till det kommandot, fast det funkar inte förrän högre befäl dör.. eller är jag helt ute å cyklar? (en ursäkt får tilläggas om ni inte förstår mitt sammanhang.. klockan är runt halv 2 på natten
Quiet Postad 26 Juli, 2001 Rapport Postad 26 Juli, 2001 Jag tror (observera `tror´) att datorerna håller reda på det där åt dem. Typ om Chakotay måste ta befälet så lyder datorn automatiskt hans koder som giltiga när den vet att Janeway är borta och inte kan protestera. *Haha* Lika virrig jag. Fast klockan är 1600.
Me Postad 26 Juli, 2001 Rapport Postad 26 Juli, 2001 Det kan det vara... har legat å grubblat på det ett bra tag tackar så mycket!
Space Herman Postad 18 Augusti, 2001 Rapport Postad 18 Augusti, 2001 Voyager är ett Intrepid-Class skepp och på senare tid har det byggts flera. I Ds9 sista Striden mot Dominion så ser man flera Intrepidskepp.
Mr Banana Postad 20 Augusti, 2001 Rapport Postad 20 Augusti, 2001 Då måste jag passa på att fråga en sak jag också...Hur i hela friden går dom på toa?Jag har spelat Elite Force, och om man utforskar deras hytter så finns där ett badrum med dusch, men ingen toalett...Dom kan la knappast hålla sig i 60 år till tills de kommer hem?!?
Pjotr'k Postad 21 Augusti, 2001 Rapport Postad 21 Augusti, 2001 Toalettdiskussion pågår i http://www.stvoyager.nu/cgi-bin....opic=37 . Jag hänvisar därför dit.
Mikael Postad 27 Augusti, 2001 Rapport Postad 27 Augusti, 2001 Vet någon hur mycket folk som dog i "transport grejen" som tog de bort till Delta i första avsnittet?
Pjotr'k Postad 28 Augusti, 2001 Rapport Postad 28 Augusti, 2001 På den mycket förträffliga sidan http://seska.home.netcom.com/rcnotes.html är noterat alla som dött eller tillkommit på Voyager. Däremot vet de inget om hur många som dog i Caretaker. Av den anledningen drar jag slutsatsen att det inte är känt.
Mikael Postad 28 Augusti, 2001 Rapport Postad 28 Augusti, 2001 Ok, kollade in den, det leder till en annan fråga: I TNG eller om det var TOS sa någon att det lägsta besättnings medlemarna skulle vara Fänrikar men på Voyager är det drösvis med dem, ok De flesta Maquis blev välle crewmen men de andra?
Quiet Postad 28 Augusti, 2001 Rapport Postad 28 Augusti, 2001 Ja, det är drösvis med dem på Tng och Tos också. Fast här dör de inte lika ofta. Manusförfattarna kan ju inte direkt slösa med dem.. ;)
pelle28k Postad 29 Augusti, 2001 Rapport Postad 29 Augusti, 2001 Men det är många som dött som man inte har sett eller märkt i serien...
Archangels Postad 18 September, 2001 Rapport Postad 18 September, 2001 en litten fråga vad betyder NCC på alla federation skepp???
Pjotr'k Postad 19 September, 2001 Rapport Postad 19 September, 2001 Har ingen aning, det skall bli kul att höra om någon annan vet? (Konstigt att man inte tänkt på det tidigare...)
Quiet Postad 19 September, 2001 Rapport Postad 19 September, 2001 Saxat från Startrek.com: "The Starfleet starship registry prefix "NCC" doesn't officially mean anything other than it is the standard prefix for starships in service. There have been other prefixes, notably "NX," denoting a prototype, or experimental vessel. The two most famous ships with this prefix would be the U.S.S. Excelsior NX-2000 and the U.S.S. Defiant NX-74205. Once the U.S.S. Excelsior was rendered operational, the prefix changed to the standard NCC." Alltså, NCC betyder egentligen bara att skeppet är "i tjänst" för stjärnflottan. Ett experimentiellt skepp som inte är färdigutvecklat heter "NX" innan det är helt klarttestat, sedan får det standard-prefixet NCC. "When Star Trek creator Gene Roddenberry was asked this question, he replied that there was no significance to the letters and numbers comprising the registry of the U.S.S. Enterprise. At the time Star Trek first aired, airplanes commonly had "NC" on them, and adding the extra "C" updated the look. Original series art director Matt Jefferies is reported to have said that he chose the "1701" number because it was legible from a distance." Så, NCC betyder egentligen inget, men Seriens skapare Gene Roddenberry såg att prefixet "NC" ofta prydde dåtidens flygplan, så han la helt enkelt till ett "C" på slutet får att updatera prefixet till 2100-talet.
Ella Postad 24 September, 2001 Rapport Postad 24 September, 2001 Det här har jag frågat förut nånstans på forat men jag vet inte var så vi tar det igen... Vad brukar dom översätta "resistnace is futile" med?? Är det motstånd är meningslöst eller är det bara som jag har fått för mig? Jag kommer alltid att tänka på det här när jag inte har tillgång till video och kan kolla själv...
pelle28k Postad 24 September, 2001 Rapport Postad 24 September, 2001 Citat: från Ella den 11:21 am den sep. 24, 2001 Det här har jag frågat förut nånstans på forat men jag vet inte var så vi tar det igen... Vad brukar dom översätta "resistnace is futile" med?? Är det motstånd är meningslöst eller är det bara som jag har fått för mig? Jag kommer alltid att tänka på det här när jag inte har tillgång till video och kan kolla själv... Jag tror det var "motstånd är onödigt eller meningslöst"
Mikael Postad 24 September, 2001 Rapport Postad 24 September, 2001 Janeway säger att skeppet är nytt men inte hemlighetsstämplat (Classe- nåt), Voyager är ju av independ eller hur det nu stavas.
Quiet Postad 24 September, 2001 Rapport Postad 24 September, 2001 Voyager är klassat Intrepid, jag har förklarat betydelsen förr. Det finns fler Intrepid-klassade skepp i tjänst för federationen.
Rekommenderade inlägg