Jump to content

Allmänna frågor om forumet

Recommended Posts

Det är en funktion som vi inte använder, så du kan helt enkelt ignorera det.

Om man vill så kan man sätta upp olika prenumerationspaket som medlemmarna kan betala för och för denna betalning kan den som sköter forumet erbjuda olika funktioner som ej betalande medlemmar kan få.

Jag har inte kunnat ta bort det från kontrollpanelen, så det får vara kvar.

• 1 month later...

Jag har en fråga hur det fungerar med räkningen på antalet inlägg. Jag har nu skrivit tre inlägg som alla blivit nummer 99. Jag tänkte skriva någon kommentar om att det var mitt hundrade inlägg, men så blev det inte... Måste inläggen vara av en viss längd för att räknas?

Kanske dett blir mitt hudrade inlägg? Yey, isåfall!

Jag har en fråga hur det fungerar med räkningen på antalet inlägg. Jag har nu skrivit tre inlägg som alla blivit nummer 99. Jag tänkte skriva någon kommentar om att det var mitt hundrade inlägg, men så blev det inte... Måste inläggen vara av en viss längd för att räknas?

Kanske dett blir mitt hudrade inlägg? Yey, isåfall!

Du kanske skrev i ten forward. De inläggen räknas inte

• 4 weeks later...

Hej :P !

Det är längsen att jag besökte det fina forumet men jag orkar inte hänga med i svängen eftersom det har skapat många intresstanta diskussionämne.

Tyvärr, jag har ganska svårt att hitta ämne i forumet och upptäckte att ämnetiteln i de flesta område, jag tar en exempel på en " Allmänt om star trek- viktigare diskussioner" (underrubrik- Läs innan du startar ett nytt ämne". Den har inte uppdaters efter år 2003 tror jag. :(:( ( upptäckte att jag läste fel datum , det ska vara 2005)

??r det möjligt att uppdatera ämnetitel ? För att få översikt vilka ämne har skapat i. :(

// Nettan som blev imponerad av att det har skrivits över 1000 poster på forumet

Edited by Nettan

Hej :P !

Det är längsen att jag besökte det fina forumet men jag orkar inte hänga med i svängen eftersom det har skapat många intresstanta diskussionämne.

Tyvärr, jag har ganska svårt att hitta ämne i forumet och upptäckte att ämnetiteln i de flesta område, jag tar en exempel på en " Allmänt om star trek- viktigare diskussioner" (underrubrik- Läs innan du startar ett nytt ämne". Den har inte uppdaters efter år 2003 tror jag. :(:( ( upptäckte att jag läste fel datum , det ska vara 2005)

Är det möjligt att uppdatera ämnetitel ? För att få översikt vilka ämne har skapat i. :(

// Nettan som blev imponerad av att det har skrivits över 1000 poster på forumet

Roligt att du tycker att det har skapats många intressata ämnen! ;) Jag har nu uppdaterat faq på allmänt om Star Trek. Jag hittade någa ämnen som vi inte lagt in där.

Faq uppdaterats av oss forumledare.

Ett annat tips om du vill kolla om någon skrivit något nytt intressant är att trycka på knappen visa nya inlägg. Du ser då alla ämnen som någon har skrivit något i sedan ditt senaste besök. Detta kanske du redan visste fast det är änå ett bra tips! :lol:

Är det möjligt att uppdatera ämnetitel ? För att få översikt vilka ämne har skapat i. :(

Vi har nu uppdaterat nästan alla "Viktigare diskussioner"-ämnen vi har (dom flesta behövde enbart mindre uppdateringar). För att se när ett "Viktigare diskussioner"-ämne senast uppdaterades så kollar du längst ner i ämnet, där finns texten "Detta inlägg har redigerats av...". Datumet du ser i ämneslistan är datumet när ämnet skapades, för att se när det senast uppdaterades så får du alltså kolla längst ner i ämnet/inlägget.

• 4 weeks later...
Kalendern.

Går det inte att lägga månads översikten till vänster med Måndag - Söndag schema istället?

Tyvärr så finns det ingen inställning som jag kan ändra så att veckan börjar med måndag. Om det ska ändras så får jag modifiera programfilerna. Jag ska titta på det och se vad jag kan hitta.

Varför vill du ha månadsöversikten till vänster?

• 3 weeks later...
Kalendern.

Går det inte att lägga månads översikten till vänster med Måndag - Söndag schema istället?

Tyvärr så finns det ingen inställning som jag kan ändra så att veckan börjar med måndag. Om det ska ändras så får jag modifiera programfilerna. Jag ska titta på det och se vad jag kan hitta.

Varför vill du ha månadsöversikten till vänster?

Tackar svaret & Beklagar otydligheten..

Jag menade månadsöversikten som är till vänster. Överblicken är bra som det är nu.

Men jag själv är van vid Måndag till Söndag almanacka så jag tittar ibland på fel ställe.

Tackar svaret & Beklagar otydligheten..

Jag menade månadsöversikten som är till vänster. Överblicken är bra som det är nu.

Men jag själv är van vid Måndag till Söndag almanacka så jag tittar ibland på fel ställe.

Jag har ändrat så att vi nu har måndag-söndag. Förhoppningsvis så kommer det finnas bland forumets inställningar vid nästa större version.

När det gäller kalenderns utseende så tycker jag det är bra som det är nu. Om det är fler medlemmar som tycker att det behövs flyttas om så kan vi alltid rösta om det.

(Ni vet väl att ni själva kan lägga in händelser i kalendern)

Jag har ändrat så att vi nu har måndag-söndag. Förhoppningsvis så kommer det finnas bland forumets inställningar vid nästa större version.

När det gäller kalenderns utseende så tycker jag det är bra som det är nu. Om det är fler medlemmar som tycker att det behövs flyttas om så kan vi alltid rösta om det.

(Ni vet väl att ni själva kan lägga in händelser i kalendern)

Impressiv!

:D

& Tackar

• Create New...