Jump to content
Sign in to follow this  
thewhite

Fråga pga stöld

Recommended Posts

Hej

Jag har nyligen haft inbrott i mitt föråd och blivit bestulen på några av mina star trek saker som jag var dum nog att förvara där.

Nu undrar jag om någon här känner till namnet på en samlarbox innehållandes tre vhs'er där temat var att karaktärer ur TOS var med i en senare serie. Ett av avsnitten är TNG Unification, Part II där SPOCK dyker upp.

Just denna "box" spelade upp beaming ljudet när man tog ur en kassett ur den.

Är det någon som känner till den? Vet ni vad den kan tänkas vara värd osv?

Många tack.

//nicke

Edited by thewhite

Ja den boxen är det. Tackar.

Nu ska jag vidarebefodra informationen till försäkringsbolaget så får vi se vilka pengar man får tillbaka. Men det är väldigt tråkigt att ha förlorat den.

Ja den boxen är det. Tackar.

Nu ska jag vidarebefodra informationen till försäkringsbolaget så får vi se vilka pengar man får tillbaka. Men det är väldigt tråkigt att ha förlorat den.

Du får gärna berätta hur det går med den prylen på försäkringen, man har ju själv en massa samlarprylar och man vill ju hoppas att man får tillräckligt för att ersätta den och att de inte bara skrivs av som ruskigt ovärdefulla pga hög ålder.

Edited by DanielSchenström

Inte för att vara elak men stöld kan ju ske oavsett om det är materiellt eller andra sätt som är brottsligt.

Eftersom forumet förbjuder snack om kopierarstöld så har det väl aldrig fallit någon in att brottsligen kan sitta och delar ut stöldgodset i filmjölk eller D-vitamin med C

Låter det okey att tillåta ämnen om folks inbrott men i andra fall där ett

brott inte behöver ha sin roll så har forumet bestämt att dra kammen över alla?

I och med det så "kan" ju detta ha anknytning till dom binära alternativ

Inte kan man påstå i detta fall forumet vara opartisk eller?

Inte för att vara elak men stöld kan ju ske oavsett om det är materiellt eller andra sätt som är brottsligt.

Eftersom forumet förbjuder snack om kopierarstöld så har det väl aldrig fallit någon in att brottsligen kan sitta och delar ut stöldgodset i filmjölk eller D-vitamin med C

Låter det okey att tillåta ämnen om folks inbrott men i andra fall där ett

brott inte behöver ha sin roll så har forumet bestämt att dra kammen över alla?

I och med det så "kan" ju detta ha anknytning till dom binära alternativ

Inte kan man påstå i detta fall forumet vara opartisk eller?

Supertreck, nu fattar jag verkligen inte vad du menar. Vi förbjuder diskussioner om nerladdning av upphovsrättsskyddat material och andra olagligheter pga av att det är förbjudet enligt svensk lag.

Detta ämne handlar om ett brott som har begåtts mot thewhite och denna medlems sökande efter information om det som blev stulet. Jag kan inte på något sätt se att detta ämne är olagligt.

Säger du det Jocke

Brottsligen kanske sitter och delar ut det på nätet och då blir ju

ämnet anknyten till fildelning.

1.Stulet

2 tjuven hem

3 dela ut på nätet

Vi säger hypotetisk att du hittar dina stulna filmer på nätet som

delas ut i fildelarprogram. Hur opartisk är du i så fall? Tänker du bryta mot reglerna och upplysa om dina filmer?

Märkligt nog är det inte mot regler att upplysa stöldgods som säljs på nätet. Då har ju man också gjort reklam.

Som exempel efter den stora tsunamin i Asien så vill inte polisen

ge ut offentligt vilka som inte har kommit hem. det skulle locka

inbrottstjuvar när ingen är hemma.

Varför skulle inte samma sak gälla här för att undvika att nån lägger

manny i hast som kanske fick syn på denna tråd som inte bryr sig

om andra?

DanielSchenström länkade ju till ebay

Supertreck: Vem har sagt att objektet på Ebay verkligen var stöldgods? Det var troligen inte stöldgods från Sverige i alla fall (kostnaden att först transportera objektet till Storbritannien för att sedan sälja den via Ebay, känns som ett tillräckligt bra indicium...). Och om det var stöldgods - vore det inte bra om vi fick upp ögonen för det då, så att någon kunde anmäla till Ebay att det finns oegentligheter i deras auktioner? Stöldgods är faktiskt mot deras regler, och är skäl för avstängning av både auktion och säljare.

Syftet med denna diskussion var och är att få tips hur mycket en sådan box kan vara värd, för ett försäkringsärende. Det kan inte vara förbjudet att tipsa om stöldgods funnet på nätet, för detta stoppar enbart försäljningen av sådant stöldgods. Man kan dessutom inte längre hävda att man köpt objektet i god tro, när man faktiskt visste om att det var stöldgods.

Jag hoppas att du nöjer dig med denna förklaring.

1.Stulet

2 tjuven hem

3 dela ut på nätet

Ursäkta, men är inte det där lite väl långsökt?

1.Stulet

2 tjuven hem

3 dela ut på nätet

Hur kan du tycka det? Hur kan det vara långsökt att sno någons vhs-band, föra över det till ett digitalt format, sen lägga upp det och dela ut det? Gör inte alla så? Eller du kanske tror att folk då hellre kör direkt från en digital kopia på en gång?

Ja, jag är sarkastisk...

1.Stulet

2 tjuven hem

3 dela ut på nätet

Hur kan du tycka det? Hur kan det vara långsökt att sno någons vhs-band, föra över det till ett digitalt format, sen lägga upp det och dela ut det? Gör inte alla så? Eller du kanske tror att folk då hellre kör direkt från en digital kopia på en gång?

Ja, jag är sarkastisk...

Nej det är du inte. Tyvärr kan jag inte ta upp saken eftersom det skulle strida

mot reglerna. Men folk kanske hellre väljer det för att slippa en massa krångel.