Gå till innehåll

WCTs jubileum


Centerwall

Rekommenderade inlägg

Trekkers! Jag hoppas ingen har missat att WCT firar 10-årsjubileum i år med en hel helg på den anrika biografen Draken i Göteborg i September då alla filmer kommer att visas. För att arrangemanget ska gå av stapeln måste det vara ekonomiskt säkrat redan i april, så vad väntar ni på - anmäl er redan nu! WCT har lagt ut en ny jubileumswebb där ni hittar all info: trekkers.se

För den som inte har varit på Draken är det en upplevelse i sig. Det är en av Sveriges största (lite över 700 platser) och vackraste biograf. Att se på Star Trek på Draken kan bara beskrivas med ett ord: fantastiskt!

Och bara för att påpeka vad jag redan har sagt: medlemmar från TSS och ST behöver inte lösa medlemskap i WCT! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl anse mig vara den felande länken (med tanke på antydningarna från Delta Q) då jag är både Stockholm Trekkers och WCT. :blink:

Kan inget annat än att rekomendera att ta chansen och åka ned Göteborg till hösten. För den här gången finns en ännu större möjlighet att utvidga sin sociala kompetens utöver Treffen i sig.

(märkte C-wall passen?)

Draken i sig är en rackarns bra bio och ligger så suveränt centralt som man kan önska sig.

Min avsikt är att åka ned, så är det fler i Stockholms trakten som funderar på att åka ned, hör av er. Om inte här, så finns jag i entren på Trekdagen den 1 april.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Jepp, Farpoint har rätt: det kommer bli mycket tid över för att bara umgås med en massa sköna trekkers under helgen. Förutom film och fest (och en massa fika mellan filmerna) så finns det planer på bland annat en pysselhörna, brädspel, utställningar med mera.

Det är dessutom hög tid att betala - det saknas några anmälningar till men snart är det hela i hamn. Så vad väntar du på? För du vill väll se alla långfilmerna på en av Sveriges största biografer i bästa tänkbara sällskap? :D

Läs mer och anmäl dig på trekkers.se

Redigerad av Centerwall
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut med bokningar? Har minimigränsen paserats så att projektet är i hamn?

Det har ju inte varit allt för mycket aktivitet i ST-Sverige det senaste, så det vore verkligen kul om detta kunde bli av.

Jag känner mig mycket stolt över att även ha kunnat övertala flera mindre ST-intresserade vänner av att köpa biljett till evenemanget (samt naturligtvis mer erfarna WCT:are). ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Vet man något om hur många från några andra föreningar som kan tänkas komma?

Ingen aning faktiskt. Ni som är medlemmar i TSS och ST, vet ni något om hur det ser ut?

Hur ser det ut med bokningar? Har minimigränsen paserats så att projektet är i hamn?

Det har ju inte varit allt för mycket aktivitet i ST-Sverige det senaste, så det vore verkligen kul om detta kunde bli av.

Mätaren på trekkers.se visar nu att 129 personer har betalt. Det saknas med andra ord 30 pers, och jag skulle bli väldigt förvånad om det inte ros i hamn nu.

Jag känner mig mycket stolt över att även ha kunnat övertala flera mindre ST-intresserade vänner av att köpa biljett till evenemanget (samt naturligtvis mer erfarna WCT:are). ;)

BRAVO! :D

Jag har själv övertalat en bunta folk, och tjatar fortfarande på några som inte anmält sig ännu... Jag hoppas att fler tjatar på vänner och bekanta!

Redigerad av Centerwall
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Saxat ur WCTs medlemsutskick:

Styrelsen har beslutat att föreningen kommer att genomföra sitt 10-årsjubileum i höst på Draken den 15-17 september. I skrivande stund har vi fått in 134 förhandsbetalningar, men det kommer att vara ett begränsat antal platser så om du inte betalt än, gör det nu. All information om hur detta enklast går till finns på vår jubileumssida. Vår målsättning är att vi ska vara minst 160 glada trekkers som tillsammans med Paramount firar att WCT fyller 10 och Star Trek 40 år!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Är det nån söderifrån som ska dit? (är själv i Halmstad)

Man kan kanske spara in ett par tågbiljetter på att samåka.

Nån som vet hur det funkar om man köper dagsbiljett i dörren? Behöver man vara medlem för att få göra det? Vore nämligen ett lämpligt sätt att introducera icke-trekkers till ST. Det är nog lättare att övertyga ointresserade människor om att lägga en hundralapp på att få se tre filmer en dag än att lägga 350:- och tillbringa en hel helg i biografen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet hur det funkar om man köper dagsbiljett i dörren? Behöver man vara medlem för att få göra det? Vore nämligen ett lämpligt sätt att introducera icke-trekkers till ST. Det är nog lättare att övertyga ointresserade människor om att lägga en hundralapp på att få se tre filmer en dag än att lägga 350:- och tillbringa en hel helg i biografen.

Medlemsskap krävs och kan lösas på plats. Anledningen till detta handlar bland annat om att man måste vara ett slutet sällskap för att visa filmerna. Det går att få till tillstånd att visa dem ändå, men det är oftast lite mer komplicerat. Förhandsvisningen av Nemesis var faktiskt öppen för alla, vilket man märker med all önskvärd tydlighet på den här bilden: Publiken under förhandsvisningen av Nemesis

Köper man dagsbiljetter kostar den 100 kronor för fredag, 150 för lördag och 100 för söndag.

Och betänk att det kostar nästan 100 kronor att se en film idag. För 200 kronor, dvs medlemskap och inträde på söndagen får du se tre filmer. Och får alla andra fördelar som ett medlemskap ger (exempelvis ett antal rabatter).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon speciell anledning till att "Göteborgs mini-hotel" inte är med i listan över rekommenderade vandrarhem?

Det verkar ju ligga närmare Draken än något annat vandrarhem.

Mig veterligen så finns det ingen anledning.

Men - hur var jublet?

Stämningen var på topp från början och det var länge sedan det var så härlig stämning under en treff. För det är ju en av de roligaste sakerna med att gå på en treff - att publiken verkligen är på hugget. Man skrattar, applåderar och har riktigt kul. Det är mer fest än vanlig filmvisning.

Själv valde jag att inte se alla filmerna, och förutom att jag missade Insurrection så känns mitt val klockrent. Eftersom jag inte var med på Star Treff 97 (då alla filmerna sist visades på Draken) så har jag inte sett alla filmerna på en riktigt stor duk, och vissa av dem har jag bara sett på taskig VHS-kopia (jag ska köpa alla filmerna på DVD, frågan är bara när) så bara det var en stor upplevelse. Filmerna är olika bra, men framförallt The wrath of Khan, The Voyage Home och The undiscovered country är riktigt bra filmer. Inte bara bra Star Trek utan också riktigt bra SF. Synd att TNG får en så dålig avslutning i och med Nemesis som enligt min mening är väldigt oengagerad film.

Roligt var det också att återse så många trekkers. Ett antal ansikten som man inte har sett på WCT:s arrangemang på ett bra tag dök upp, och det bidrog naturligtvis till den allmänna stämningen. Och det var mycket trevlig mingel i Drakens härliga foajé. Folk fikade, pratade, handlade hos SF-bokhandeln, beundrade fan-arten och köpte knappar med texten ”Spock för President!”. En knapp som nog väckte en hel del frågor ute på Järntorget där partierna kampanjade för fullt inför valet.

I den sedvanliga kostymtävlingen fick vi se många fantastiska kreationer, framförallt en combadge (!) och the crystalline entity från avsnittet Datalore. The crystalline entity vann! Själv vann jag för andra gången någonsin på utlottningen. Eller egentligen vann jag inte. Det var kompisens program som jag vaktade när han hade gått. Vinsten blev ett par Spock-öron. Kommer nog klä kompisens son…

Festen under lördagkvällen var också den mycket lyckad. Det var inte så många som bjöd fd ordförande på drinkar i baren, men jag lyckades förfriska mig bra ändå. Och så fick jag och alla andra gamla styrelseledamöter som var på plats varsin ros och en värmande applåd.

På det stora hela, en mycket lyckad helg. Live long and prosper!

Redigerad av Centerwall
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...