Pjotr'k Postad 12 September, 2010 Rapport Postad 12 September, 2010 Jättekul med någon som fastnat för serien - ofta säger folk negativa saker om serien, men jag tycker den är bra, jag med. Visst är den komisk ibland, men tittar man på de flesta tecknade TV-serier så är de just komiska på många sätt. Serien skulle ju dessutom vara till för den mer yngre skaran av tittare, detta gör ju att man "måste" vara lite mer komisk. Kika gärna på vår TAS-del i Star Trek Databas - alla uppdateringar välkomnas! Citera
pela Postad 13 September, 2010 Rapport Postad 13 September, 2010 Tycker också att TAS är kul. Speciellt gillar jag att de tar ut svängarna med utomjordingarna. De är ju inte begränsade av att det skall fungera med make up. Personligen hoppas jag att de plockar in en del av TAS-karaktärerna i de nya filmerna, nu när det är tekniskt möjligt. Även en del scenerier är mer storstilade än i TOS. När det är tecknat kostar det ju inget extra att ha karaktärerna i ett jättetämpel istället för på ännu en papier-mache-klippa. Visst krävs det mer fantasi för att leva sig in i det, men den saken är oftast inget problem när man vänder sig till yngre tittare. Det är vi gamlingar som har problem med fantasin... En annan kul sak med TAS är att flera av TOS-skådisarna fått visa vad de går för i andra roller än de vanliga. De flesta gör rösten för många olika karaktärer. Om jag inte minns fel nämnde de i kommentatorspåren på DVD-boxen att en del avsnitt var omskrivna versioner av historier som ursprungligen var tänkta till TOS. Det tycker jag också gör det värt att titta igenom serien. Citera
Sarek Postad 26 September, 2010 Rapport Postad 26 September, 2010 TOS och TAS är ursprunget. Kvaliteten är kanske ej den bästa, men trots allt är story och kvaliteten bättre än ST: Enterprise. Tacksam mer TOS och TAS på treffarna. Citera
RoLaren Postad 26 September, 2010 Rapport Postad 26 September, 2010 Jag tycker man ska ge TAS en chans. Serien är mycket bättre än ENT i alla avseenden och ofta bättre än VOY. Många trekkers på de olika föreningarnas träffar står hellre över TAS än att kolla på det trots att man oftast inte sett ett enda avsnitt eller bara något enstaka. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.