mumle Posted July 16, 2001 Report Share Posted July 16, 2001 Innan One igår hade jag o en kompiss laddat upp med popcorn och dricka och grejjer, det va ju Star Trek! Vi värmde upp med ett Underbart avsnitt från säsong 7. När det var slut var det det var 30 minuter kvar, så vi tänkte: "Ahhh....man kanske skulle kolla på en TAS, dom e ju bara 25 minuter!" Så vi tryckte igång avsnittet och visst va det tecknat! Avsnittet hette "The Infinitive Vulcan" och va skrivet av mr Walter Keonig (Pavel Chekov). Vi tittade lite, fast med avsmak. Det blev bara värre och värre. Jag törs knappt säga det här inne...men det lilla jag har sett av TAS är värkligen totalt ruttet. Då Spock blev bortrövad av ett par gigantiska rosa fåglar tyckte vi att det hade blivit för mycket. Det slutade med att vi stängde av, och väntade på "One" genom at poppa fler popcorn. Jag vet inte vad jag hade väntat mig, men klart var att det inte stog upp för mina förväntningar.Va tycker ni som sett TAS? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted July 16, 2001 Report Share Posted July 16, 2001 Har sätt lite av ett TAS avsnitt, för läänge sedan, jag och min kompis slängde ut bandet innan vi var helt förstörda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted August 18, 2001 Report Share Posted August 18, 2001 Tyckte det avsnittet jag såg var coolt. Tecknat star trek med orginal rösterna. Har försökt att få tag på mer avsnitt för att se om jag kanske sett det bästa avsnittet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted August 18, 2001 Author Report Share Posted August 18, 2001 Jag tror jag har alla...lite osäker på om jag har dom kvar eller inte...kan kolla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted August 21, 2001 Report Share Posted August 21, 2001 Hmm... vilket media? =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted August 21, 2001 Author Report Share Posted August 21, 2001 avi. Ganska kass kvalle dock. Typ 40-60 mb. Fast funkar ganska stabillt o kolla på TV. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted August 24, 2001 Report Share Posted August 24, 2001 Ja, men det är ju "bara tecknat" så det duger. Huvudsaken inte det är helt kasst ljud! Har du möjligen en bra uppkoppling? :smile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted August 28, 2001 Author Report Share Posted August 28, 2001 nja....ganska kass. Har bara 2 mbit upp och ner. Får för hoppningsvis bättre om några månader...Hade bara två avsnitt dock. Fast dom andra finns att få tag på på det magiska världsomspännande internet . (IRC DalNet --> #StarTrek-Sweden ,#StarTrek-Central eller SciFi-Central) //mumle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_V Posted May 4, 2002 Report Share Posted May 4, 2002 På min .avi-fil syns inte bilden. Vet någon hur man gör för att kunna se den? (Jag har Windows Media Player) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted May 4, 2002 Report Share Posted May 4, 2002 På min .avi-fil syns inte bilden. Vet någon hur man gör för att kunna se den? (Jag har Windows Media Player) du saknar antagligen någon codec till wmp... När jag har problem med att se filmer på wmp, brukar jag vända mig till VirtualDub.. visserligen är det ett redegeringsverktyg, men det passar utmärkt till att se olika sorters filmfiler! Annars är det bara till att ge sig ut å leta efter codecen som saknas.. fråga mig inte vilken, eftersom mn wmp, inte alls följer de lagar som finns så.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted May 4, 2002 Report Share Posted May 4, 2002 På min .avi-fil syns inte bilden. Vet någon hur man gör för att kunna se den? (Jag har Windows Media Player) lätt. du saknar ett DivX codec. Du hittar ett på www.download.com här. Bara tryck download ta hem det, installera. När du installerat får du en massa konstiga verktyg och grejor till, du kan lika väl ignorera alla och bara sätta igång din fil i Windows Media Player som vanligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted May 5, 2002 Report Share Posted May 5, 2002 Jag tycker TAS låter dåligt. Rosa fåglar... Det enda som låter bra är orginal rösterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted May 5, 2002 Report Share Posted May 5, 2002 Jag såg den på WCT treffen...... TAS Sög verkligen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted May 5, 2002 Report Share Posted May 5, 2002 Jag såg den på WCT treffen...... Ja, asså jag kan inte göra annat än att hålla med. Ganska kasst tecknat och hyfsat fånig story. Och några fräcka aliens var det ju inte... Iofs så är jag emot att döma en serie efter bara ett avsnitt, men efter vad jag hört och sett så kan jag säga att jag inte gillar den. Inget jag skulle spendera tid på att se. Då är det bättre att dammsuga eller nåt. *haha* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phlox Posted May 5, 2002 Report Share Posted May 5, 2002 TAS suger inte, ni kan ju inte döma serien efter ett avsnitt. Ett avsnitt som är bra som ni borde se är Yesteryear som är ett bra Spock avsnitt. Det finns fler bra avsnitt också. Sen är det ju lite roliga besättningsmän också t ex Lt. Arex som har tre armar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted May 5, 2002 Report Share Posted May 5, 2002 jag tycker att det verkar ganska kul.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 24, 2002 Report Share Posted September 24, 2002 På startrek.com kallas serien för: The Animated Adventures. Ngn som vet varför den fått 2 olika namn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted September 24, 2002 Report Share Posted September 24, 2002 På startrek.com kallas serien för: The Animated Adventures. Ngn som vet varför den fått 2 olika namn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 25, 2002 Report Share Posted September 25, 2002 The Animated Adventures är nog det s.k. officiella namnet, men den kallas i folkmun för The Animated Series. Inte för att jag frågat någon på Paramount, men det är en kvalificerad gissning. ;) Är TOS det med?, eller är det ett officiellt namn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Det är det officella nmnet. The Original Serie=TOS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Det är det officella nmnet. The Original Serie=TOS. Är du säker på det? Den kan ju inte ha hetat så när de var ny, eftersom de då inte visste att de skulle göra fler serier. Och det står ju faktiskt bara "Star Trek" i början (jmfr "Star Trek The Next Generation"). Och för övrigt så står TOS för "The Original Series Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirk^4 Posted May 10, 2004 Report Share Posted May 10, 2004 Jag tycker TAS är fett bra, avsnitten är ju inte så långa i alla fall. Nej, ärligt talat, de flesta avsnitt är rätt värdelösa men endel är lite kul. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted May 10, 2004 Report Share Posted May 10, 2004 Asså, allt beror på vad men ser det som. Jag tror inte att avsnitten är så bra men kan men se dem som oseriös underhållning i "Star Tre universumet" så får det säkert att se på. Men man ska väl inte förvänta sig några högklassinga avsnitt med vanliga mnått mätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted January 19, 2006 Report Share Posted January 19, 2006 (edited) I tas verkar de ha använt sig av en hel del olika aliens som inte använts i andra serier (bara presenterats) som catians osv. Stämmer det? Någon som vet? Jag tänker mig att mycket av behållningen med tas skulle kunna vara just det att man får lite mer inblick på vad som tänkts med alla raser man t.ex. ser i star trek 4 och 6. Jag är i alla fall lite nyfiken på dem. Edited January 19, 2006 by orville Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted March 7, 2006 Report Share Posted March 7, 2006 (edited) Jag tycker att TAS är lite småroligt just för att det är tecknat. Kvalitén kanske kan diskuteras, men vad då, det är ju Star Trek.... ;) Fanfar! Mitt 500:ade inlägg! Edited March 7, 2006 by Thalaxian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts