Jump to content

TAS

mumle

Recommended Posts

Innan One igår hade jag o en kompiss laddat upp med popcorn och dricka och grejjer, det va ju Star Trek! Vi värmde upp med ett Underbart avsnitt från säsong 7. När det var slut var det  det var 30 minuter kvar, så vi tänkte: "Ahhh....man kanske skulle kolla på en TAS, dom e ju bara 25 minuter!"

Så vi tryckte igång avsnittet och visst va det tecknat! Avsnittet hette "The Infinitive Vulcan" och va skrivet av mr Walter Keonig (Pavel Chekov). Vi tittade lite, fast med avsmak. Det blev bara värre och värre.

Jag törs knappt säga det här inne...men det lilla jag har sett av TAS är värkligen totalt ruttet. Då Spock blev bortrövad av ett par gigantiska rosa fåglar tyckte vi att det hade blivit för mycket. Det slutade med att vi stängde av, och väntade på "One" genom at poppa fler popcorn.

Jag vet inte vad jag hade väntat mig, men klart var att det inte stog upp för mina förväntningar.

Va tycker ni som sett TAS?

• 1 month later...

nja....ganska kass. Har bara 2 mbit upp och ner. Får för hoppningsvis bättre om några månader...Hade bara två avsnitt dock. Fast dom andra finns att få tag på på det magiska världsomspännande internet :). (IRC DalNet --> #StarTrek-Sweden ,#StarTrek-Central eller SciFi-Central)

//mumle

• 8 months later...
På min .avi-fil syns inte bilden. Vet någon hur man gör för att kunna se den? (Jag har Windows Media Player)

du saknar antagligen någon codec till wmp... När jag har problem med att se filmer på wmp, brukar jag vända mig till VirtualDub.. visserligen är det ett redegeringsverktyg, men det passar utmärkt till att se olika sorters filmfiler!

Annars är det bara till att ge sig ut å leta efter codecen som saknas.. fråga mig inte vilken, eftersom mn wmp, inte alls följer de lagar som finns så..

På min .avi-fil syns inte bilden. Vet någon hur man gör för att kunna se den? (Jag har Windows Media Player)

lätt.

du saknar ett DivX codec. Du hittar ett på www.download.com här. Bara tryck download ta hem det, installera. När du installerat får du en massa konstiga verktyg och grejor till, du kan lika väl ignorera alla och bara sätta igång din fil i Windows Media Player som vanligt.

Jag såg den på WCT  treffen......

Ja, asså jag kan inte göra annat än att hålla med. Ganska kasst tecknat och hyfsat fånig story. Och några fräcka aliens var det ju  inte...

Iofs så är jag emot att döma en serie efter bara ett avsnitt, men efter vad jag hört och sett så kan jag säga att jag inte gillar den. Inget jag skulle spendera tid på att se. Då är det bättre att dammsuga eller nåt. *haha*

TAS suger inte, ni kan ju inte döma serien efter ett avsnitt. Ett avsnitt som är bra som ni borde se är Yesteryear som är ett bra Spock avsnitt. Det finns fler bra avsnitt också. Sen är det ju lite roliga besättningsmän också t ex Lt. Arex som har tre armar.

• 4 months later...
  • 2 weeks later...
Det är det officella nmnet. The Original Serie=TOS. :)

Är du säker på det? Den kan ju inte ha hetat så när de var ny, eftersom de då inte visste att de skulle göra fler serier. Och det står ju faktiskt bara "Star Trek" i början (jmfr "Star Trek The Next Generation").

Och för övrigt så står TOS för "The Original Series

• 1 year later...
  • 1 year later...

I tas verkar de ha använt sig av en hel del olika aliens som inte använts i andra serier (bara presenterats) som catians osv. Stämmer det? Någon som vet?

Jag tänker mig att mycket av behållningen med tas skulle kunna vara just det att man får lite mer inblick på vad som tänkts med alla raser man t.ex. ser i star trek 4 och 6. Jag är i alla fall lite nyfiken på dem.

Edited by orville

• 1 month later...