Fmi Postad 13 Mars, 2009 Rapport Postad 13 Mars, 2009 Livar upp tråden med en Lcars-look jag fixade till min dator Citera
Mr Trek Postad 13 Mars, 2009 Rapport Postad 13 Mars, 2009 Till vilket operativsystem har du lyckats med det där? Citera
Fmi Postad 13 Mars, 2009 Rapport Postad 13 Mars, 2009 Till vilket operativsystem har du lyckats med det där? Det är Linux med fluxbox som fönsterhanterare. Citera
Mr Trek Postad 13 Mars, 2009 Rapport Postad 13 Mars, 2009 *** också. Jag har mac, är det någon som vet om det finns möjligheter att göra om "interfacet" på macar? Citera
Fmi Postad 13 Mars, 2009 Rapport Postad 13 Mars, 2009 *** också. Jag har mac, är det någon som vet om det finns möjligheter att göra om "interfacet" på macar? Att få något som är hyffsat likt det jag fixade ihop borde inte vara alls svårt. Mitt är trots allt bara en bakgrundsbild, en minimal taskbar samt två terminaler (för de som inte använder unix-aktiga OS kan det jämföras med en mycket mer kraftig msdos-prompt). Om man lär sig att använda terminaler så blir det genast mer "scifi:ig" känsla på operativsystemet. Eftersom OSX är baserat på BSD så bör det finnas terminalprogram installerade i standardinstallationen. Citera
Keiko Postad 14 Mars, 2009 Rapport Postad 14 Mars, 2009 Hehe, jag måste erkänna att jag inte har ST som skrivbordsunderlägg... :rodna: Utan jag brukar i stället klippa ihop en massa färgglada mangabilder från animeserier jag gillar. Just nu är det Mermaid Melody... :lol: Citera
Mr Trek Postad 22 Mars, 2009 Rapport Postad 22 Mars, 2009 *** också. Jag har mac, är det någon som vet om det finns möjligheter att göra om "interfacet" på macar? Att få något som är hyffsat likt det jag fixade ihop borde inte vara alls svårt. Mitt är trots allt bara en bakgrundsbild, en minimal taskbar samt två terminaler (för de som inte använder unix-aktiga OS kan det jämföras med en mycket mer kraftig msdos-prompt). Om man lär sig att använda terminaler så blir det genast mer "scifi:ig" känsla på operativsystemet. Eftersom OSX är baserat på BSD så bör det finnas terminalprogram installerade i standardinstallationen. Jag kollade och det finns terminaler, nu behöver jag bara lära mig att använda dem... Citera
Mr Trek Postad 6 April, 2009 Rapport Postad 6 April, 2009 (redigerade) Här är en länk till hur mitt skrivbord ser ut just nu på den ena datorn(bildformatet funkade inte på detta forum ): http://img223.imageshack.us/my.php?image=409.tif Andra datorn kanske kommer senare. Redigerad 6 April, 2009 av Mr Trek Citera
Fmi Postad 6 April, 2009 Rapport Postad 6 April, 2009 Så här ser det ut hos mig för närvarande :P Skärm 1: Skärm 2: Lite flygplan är aldrig fel Citera
Supreme Commander JAF Postad 6 April, 2009 Rapport Postad 6 April, 2009 Trevligt med flygplan! Den nedre är en f-16 i alla fall men den övre blev jag väldans osäker på. Det första som dök upp i huvudet var JAS men om man antar att det där röda täcker luftintaget så torde det snarare vara en eurofighter. J. Citera
Fmi Postad 6 April, 2009 Rapport Postad 6 April, 2009 Trevligt med flygplan! Den nedre är en f-16 i alla fall men den övre blev jag väldans osäker på. Det första som dök upp i huvudet var JAS men om man antar att det där röda täcker luftintaget så torde det snarare vara en eurofighter. J. Helt korrekt, en Eurofighter och en F-16 . Ruggigt snygga plan båda två. Citera
Supreme Commander JAF Postad 6 April, 2009 Rapport Postad 6 April, 2009 Jag håller med även om det finns läckrare flygplan. Har du kollat in F-22 Raptor (tror jag att det heter) till exempel? F15E är inte så dumt det heller... Hm, sa jag att jag gillar allt kamoflaugemålat? J. Citera
Mikael Postad 6 April, 2009 Rapport Postad 6 April, 2009 Jag håller med även om det finns läckrare flygplan. Har du kollat in F-22 Raptor (tror jag att det heter) till exempel? F15E är inte så dumt det heller... Hm, sa jag att jag gillar allt kamoflaugemålat? J. Om du tycker JAS39 ser trevlig ut så har jag den här till dig: Liten och trevlig bild som tjänat mig väl som bakgrundsbild Citera
Fmi Postad 6 April, 2009 Rapport Postad 6 April, 2009 (redigerade) Jag håller med även om det finns läckrare flygplan. Har du kollat in F-22 Raptor (tror jag att det heter) till exempel? F15E är inte så dumt det heller... Hm, sa jag att jag gillar allt kamoflaugemålat? J. F-22 var under ganska lång tid min favorit, främst p.g.a. att jag spelade F-22 Lightning II ganska mycket när jag var 12-13 år gammal . Dock har jag aldrig egentligen tyckt att det är särskilt snyggt. På något sätt ser den så stor och klumpig ut, till skillnad mot t.ex. F-16's "eleganta och smidiga" form. Om du gillar kamo-målning antar jag att du gillar Israelernas F-16i; http://cdn-www.airliners.net/aviation-phot...9/0/1349090.jpg Redigerad 6 April, 2009 av Fmi Citera
Supreme Commander JAF Postad 6 April, 2009 Rapport Postad 6 April, 2009 Cool! Ser ut som en riktig mud fighter. J. Citera
Fmi Postad 7 Augusti, 2009 Rapport Postad 7 Augusti, 2009 Blev åter en Startrek-wallpaper. Bilden finns här om någon vill ha. Citera
Jocke Postad 30 Augusti, 2009 Rapport Postad 30 Augusti, 2009 Mitt nuvarande skrivbord. Brukar normalt ha någon sci-fi inspirerad bakgrund, men denna gång blev det något annat. Citera
RoLaren Postad 30 Augusti, 2009 Rapport Postad 30 Augusti, 2009 Brukar inte byta bakgrundsbild så ofta. Citera
commander ricochet Postad 31 Augusti, 2009 Rapport Postad 31 Augusti, 2009 Har städat upp mitt skrivbord nu. Så det är just nu en blandning av star trek och vy från min sommarstuga ;) Citera
RoLaren Postad 1 September, 2009 Rapport Postad 1 September, 2009 Snyggt Gillar verkligen den utsikten. Coola iconer. Själv jobbar jag inte så mycket på att få ett snyggt skrivbord. Motivet på min bakgrundsbild är min favoritgitarrist; Matt Bellamy. Citera
commander ricochet Postad 1 September, 2009 Rapport Postad 1 September, 2009 Tackar! Ikonerna finns att ladda ner nån´stan på nätet (om inte här på databasen via länk) MR Trek vet i alla falla var för det var han som hittade dom. Några är från lite olika program och den blågula gjorde jag själv med en testversion av ett "icon-program". Men visst- man behöver inte göra mer än att lägga upp nån´trevlig bild för att ens skrivbord ska vara fint! SJälv så håller jag på och letar efter en snygg kalender med veckonummer och klocka..men inte hittat nån´ännu som är bra. Den får gärna se star trek-aktig ut ;) Någon som kan rekommendera något bra? Citera
Mr Trek Postad 1 September, 2009 Rapport Postad 1 September, 2009 (redigerade) Om någon vill veta var man får ikonerna, så säg bara till, då kan jag hitta dem snabbt Redigerad 1 September, 2009 av Mr Trek Citera
commander ricochet Postad 2 September, 2009 Rapport Postad 2 September, 2009 Hmm nu börjar det likna nåt´! B) Se särskilt uppe i högra hörnet av skärmen ;) Citera
RoLaren Postad 3 September, 2009 Rapport Postad 3 September, 2009 Den var också snygg, men sommarstugeutsikten var finare :P Trekkig klocka. Själv har jag hederlig XP på min dator. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.