Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
*** också. Jag har mac, är det någon som vet om det finns möjligheter att göra om "interfacet" på macar?

Att få något som är hyffsat likt det jag fixade ihop borde inte vara alls svårt. Mitt är trots allt bara en bakgrundsbild, en minimal taskbar samt två terminaler (för de som inte använder unix-aktiga OS kan det jämföras med en mycket mer kraftig msdos-prompt).

Om man lär sig att använda terminaler så blir det genast mer "scifi:ig" känsla på operativsystemet. Eftersom OSX är baserat på BSD så bör det finnas terminalprogram installerade i standardinstallationen.

Postad

Hehe, jag måste erkänna att jag inte har ST som skrivbordsunderlägg... :rodna: Utan jag brukar i stället klippa ihop en massa färgglada mangabilder från animeserier jag gillar. Just nu är det Mermaid Melody... :lol:

Postad
*** också. Jag har mac, är det någon som vet om det finns möjligheter att göra om "interfacet" på macar?

Att få något som är hyffsat likt det jag fixade ihop borde inte vara alls svårt. Mitt är trots allt bara en bakgrundsbild, en minimal taskbar samt två terminaler (för de som inte använder unix-aktiga OS kan det jämföras med en mycket mer kraftig msdos-prompt).

Om man lär sig att använda terminaler så blir det genast mer "scifi:ig" känsla på operativsystemet. Eftersom OSX är baserat på BSD så bör det finnas terminalprogram installerade i standardinstallationen.

Jag kollade och det finns terminaler, nu behöver jag bara lära mig att använda dem...

• 3 veckor senare...
Postad
Trevligt med flygplan! Den nedre är en f-16 i alla fall men den övre blev jag väldans osäker på. Det första som dök upp i huvudet var JAS men om man antar att det där röda täcker luftintaget så torde det snarare vara en eurofighter. J.

Helt korrekt, en Eurofighter och en F-16 :). Ruggigt snygga plan båda två.

Postad
Jag håller med även om det finns läckrare flygplan. Har du kollat in F-22 Raptor (tror jag att det heter) till exempel? F15E är inte så dumt det heller... Hm, sa jag att jag gillar allt kamoflaugemålat? J.

Om du tycker JAS39 ser trevlig ut så har jag den här till dig:

rollout01ll8.th.jpg

Liten och trevlig bild som tjänat mig väl som bakgrundsbild :)

Postad (redigerade)
Jag håller med även om det finns läckrare flygplan. Har du kollat in F-22 Raptor (tror jag att det heter) till exempel? F15E är inte så dumt det heller... Hm, sa jag att jag gillar allt kamoflaugemålat? J.

F-22 var under ganska lång tid min favorit, främst p.g.a. att jag spelade F-22 Lightning II ganska mycket när jag var 12-13 år gammal :D. Dock har jag aldrig egentligen tyckt att det är särskilt snyggt. På något sätt ser den så stor och klumpig ut, till skillnad mot t.ex. F-16's "eleganta och smidiga" form.

Om du gillar kamo-målning antar jag att du gillar Israelernas F-16i; http://cdn-www.airliners.net/aviation-phot...9/0/1349090.jpg

Redigerad av Fmi
  • 4 månader senare...
  • 3 veckor senare...
Postad

Tackar!

Ikonerna finns att ladda ner nån´stan på nätet (om inte här på databasen via länk) MR Trek vet i alla falla var för det var han som hittade dom.

Några är från lite olika program och den blågula gjorde jag själv med en testversion av ett "icon-program".

Men visst- man behöver inte göra mer än att lägga upp nån´trevlig bild för att ens skrivbord ska vara fint! :)

SJälv så håller jag på och letar efter en snygg kalender med veckonummer och klocka..men inte hittat nån´ännu som är bra. Den får gärna se star trek-aktig ut ;) Någon som kan rekommendera något bra?

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...