b00t3r Posted November 29, 2006 Report Share Posted November 29, 2006 Hur ser ert skrivbord ut? Jag antar att många liksom jag har ett Star Trek-inspirerat sådant. Jag tycker att det berättar mycket om personen som äger datorn att se hur skrivbordet ser ut. Så, se detta antingen som en chans att städa på skrivbordet eller visa upp ditt egentliga jag ;) Här är mitt. Använder Rainlendar som kalender med Vistalendar som skin. Kör även Windowblinds med skinet Aura. Vad tycks? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted November 29, 2006 Report Share Posted November 29, 2006 Coolt. Jag brukar variera mellan olika saker. Just nu är det bara ett tråkigt stone henge foto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted November 29, 2006 Report Share Posted November 29, 2006 Jag fattar inte hur man får bilden att visas här men här är en länk iaf: http://img49.imageshack.us/img49/5941/skrivbordzs6.jpg Att jag har många ikoner är naturligt för mig. Att de ligger så oordnade som de gör beror på att varje gång jag skickar ut bilden på TV:n och sedan hoppar tillbaka så lägger de sig så. Jag orkar helt enkelt inte snygga till det varje gång :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b00t3r Posted November 30, 2006 Author Report Share Posted November 30, 2006 (edited) Jag fattar inte hur man får bilden att visas här men här är en länk iaf: http://img49.imageshack.us/img49/5941/skrivbordzs6.jpg Att jag har många ikoner är naturligt för mig. Att de ligger så oordnade som de gör beror på att varje gång jag skickar ut bilden på TV:n och sedan hoppar tillbaka så lägger de sig så. Jag orkar helt enkelt inte snygga till det varje gång :P Taggen för att lägga in bilden är [ IMG ] bild url [ / IMG ] utan mellanslag naturligtvis. Det såg lite rörigt ut men jag kan se på vilka program du använder att du inte är helt vilse i en dator, men att använda bmp-bilder känns lite 90-tal ;) Du kan ju använda horisontell förlängning av skrivbordet istället. Då han du använda datorn samtidigt som du tittar på film på TV:n oxå. Edited November 30, 2006 by b00t3r Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted November 30, 2006 Report Share Posted November 30, 2006 Mitt skrivbord: Har nyligen uppgraderat datorn och installerat om Windows, vanligtvis så brukar jag ha fler ikoner på skrivbordet, blir ibland lite rörigt. Det enda jag brukar göra med skrivbordet när det gäller modifiering är att byta skrivbordsunderlägget ibland. Det finns en del snygga här och här. Om ni är ute efter Star Trek-skrivbordsunderlägg så får ni såklart inte missa dom vi har på sidan. Jag fattar inte hur man får bilden att visas här men här är en länk iaf: http://img49.imageshack.us/img49/5941/skrivbordzs6.jpg När du har laddat upp bilden till ImageShack så kopierar du länken i fältet "Thumbnail for forums (1)" så får du upp en liten tummbild i inlägget, som jag har gjort ovan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted November 30, 2006 Report Share Posted November 30, 2006 Skrivbordet så som det ser ut hos mig: För er som undrar så är det en bild på sångerskan i bandet Lacuna Coil (jag tror hon är lyckligt ovetande om vad hennes efternamn låter väldigt nära som på svenska...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted November 30, 2006 Report Share Posted November 30, 2006 Det såg lite rörigt ut men jag kan se på vilka program du använder att du inte är helt vilse i en dator, men att använda bmp-bilder känns lite 90-tal ;) Nejdå, jag kan en hel del med datorer. Och BMP? Det är ju en JPG-bild!!? Du kan ju använda horisontell förlängning av skrivbordet istället. Då han du använda datorn samtidigt som du tittar på film på TV:n oxå. Nix, mitt grafikkort har bara ett "huvud" och klarar således bara att skicka bilden till en utkälla i taget. (Jag har inte råd att uppgradera min stackars maskin...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b00t3r Posted December 1, 2006 Author Report Share Posted December 1, 2006 Det såg lite rörigt ut men jag kan se på vilka program du använder att du inte är helt vilse i en dator, men att använda bmp-bilder känns lite 90-tal ;) Nejdå, jag kan en hel del med datorer. Och BMP? Det är ju en JPG-bild!!? Du kan ju använda horisontell förlängning av skrivbordet istället. Då han du använda datorn samtidigt som du tittar på film på TV:n oxå.Nix, mitt grafikkort har bara ett "huvud" och klarar således bara att skicka bilden till en utkälla i taget. (Jag har inte råd att uppgradera min stackars maskin...) Ja menar filerna på skrivbordet tabort.bmp och wiliam.bmp Ajdå. Det var synd.. Horisontell förlängning funkar klockrent för mig. Har S-video-kabel till TV:n. Min burk skulle oxå behöva en uppgradering. Den skulle behöva: Ny processor, nytt grafikkort, en till HDD, mer i ram...Billigare att köpa en ny.... :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted December 1, 2006 Report Share Posted December 1, 2006 Min Print Screen-funktion verkar inte funka... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b00t3r Posted December 7, 2006 Author Report Share Posted December 7, 2006 Ingen mer som har hittat Print Screen-knappen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted January 4, 2007 Report Share Posted January 4, 2007 (edited) Ey, b00t3r, var fick du din bakgrundsbild ifrån? Skulle du kunna posta den här, fast inte som en skärmdump (förstås)? :P Den är jättesnygg! *vill ha* Min bakgrundsbild är ett snyggt foto på en palm nere i Key West, där jag var på besök för en månad sen. Edited January 4, 2007 by Nina Janeway Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b00t3r Posted January 7, 2007 Author Report Share Posted January 7, 2007 Ey, b00t3r, var fick du din bakgrundsbild ifrån? Skulle du kunna posta den här, fast inte som en skärmdump (förstås)? :P Den är jättesnygg! *vill ha* Min bakgrundsbild är ett snyggt foto på en palm nere i Key West, där jag var på besök för en månad sen. Här är den: http://www.desktopstarships.com/StGallery/...ome_at_last.jpg ... Finns mycket fint att hitta på den sidan.. Nu har jag Enterprise NX1 istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Legolas Posted January 7, 2007 Report Share Posted January 7, 2007 Jag hade ett tag en bild på klingonloggan, men jag tröttnade på den och har inte kunnat hitta någon riktigt snygg Star Trek-bild, så därför har jag en tecknad bild på T-Bag från Prison Break tillsvidare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 19, 2007 Report Share Posted January 19, 2007 Jag har en datorpanel som jag hittade från en bra sida. Den blinkar och har sig så käckt. Har också gjort om ikonerna på skärmen(om det syns) Sedan så kan man har sin starfleet-windowsmediaplayer uppe på skärmen också så blir det ännu maffigare. Använder system47 som skärmsläckare. Den är maffig tung! Star trekkänsla! http://img350.imageshack.us/my.php?image=s...mindatorxh8.jpg http://img350.imageshack.us/img350/5053/st...mindatorxh8.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 Är det nån´som har en bra länk eller liknande till nån´sida som har star trek logos som är av hög kvalitet. OCH om ni vet nån´sida eller liknande som har hyfsat stora logos som är animerade/roterar. Skulle vilja ha nåt´snyggt på skärmen. Gärna federation of planets. Tack på förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 Är det nån´som har en bra länk eller liknande till nån´sida som har star trek logos som är av hög kvalitet. OCH om ni vet nån´sida eller liknande som har hyfsat stora logos som är animerade/roterar. Skulle vilja ha nåt´snyggt på skärmen. Gärna federation of planets. Tack på förhand! Vi har några på sidan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 (edited) Är det nån´som har en bra länk eller liknande till nån´sida som har star trek logos som är av hög kvalitet. OCH om ni vet nån´sida eller liknande som har hyfsat stora logos som är animerade/roterar. Skulle vilja ha nåt´snyggt på skärmen. Gärna federation of planets. Tack på förhand! Vi har några på sidan Tackar! Och fina är dom. Dock så skulle jag hemsk gäran vilja ha animerad logos(helst united federation of planets eller starfleet) Alltså en sådan där roterande logga eller annan typ av animering. Men man kanske behöver nån´insticks tjoffsan á la DivX och då bara köra det som skärmsläckare. Men kom gärna med tips! Edited February 15, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 17, 2007 Report Share Posted February 17, 2007 Please. Är det nån´som vet nån´sida där det finns bra desktop-teman till datorn(självklart star trek) mycket gärna LCARS insprierat! Har hittat ett enda men det var alldeles för mörkt och murrigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 22, 2007 Report Share Posted February 22, 2007 (edited) Så här ser det ut när man är lite för mycket trekkie! :lol: Snyggt och prydligt! Edited February 22, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted March 1, 2007 Report Share Posted March 1, 2007 (edited) Hur ser ert skrivbord ut? Jag antar att många liksom jag har ett Star Trek-inspirerat sådant. Jag tycker att det berättar mycket om personen som äger datorn att se hur skrivbordet ser ut. Så, se detta antingen som en chans att städa på skrivbordet eller visa upp ditt egentliga jag ;) Här är mitt. Använder Rainlendar som kalender med Vistalendar som skin. Kör även Windowblinds med skinet Aura. Vad tycks? Hhhmm.... Den där start ikonen i hörnet är misstänkt likt företaget Stardocks logga. Edited March 1, 2007 by P'kea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted March 2, 2007 Report Share Posted March 2, 2007 Mitt skrivbord: Har nyligen uppgraderat datorn och installerat om Windows, vanligtvis så brukar jag ha fler ikoner på skrivbordet, blir ibland lite rörigt. Det enda jag brukar göra med skrivbordet när det gäller modifiering är att byta skrivbordsunderlägget ibland. Det finns en del snygga här och här. Om ni är ute efter Star Trek-skrivbordsunderlägg så får ni såklart inte missa dom vi har på sidan. Jag fattar inte hur man får bilden att visas här men här är en länk iaf: http://img49.imageshack.us/img49/5941/skrivbordzs6.jpg När du har laddat upp bilden till ImageShack så kopierar du länken i fältet "Thumbnail for forums (1)" så får du upp en liten tummbild i inlägget, som jag har gjort ovan. Vad använder man SpeedFan till? Så här ser det ut när man är lite för mycket trekkie! :lol: Snyggt och prydligt! Snyggt rymdskepp du har gjort i 3D Studio Max. Min lillebror pysslar med det programmet och han har lyckats få exakt samma effekter som på din bild. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted March 2, 2007 Report Share Posted March 2, 2007 Vad använder man SpeedFan till? Speedfan används till att visa temperaturer, fläkthastigheter och volt i datorn. Det kan även styra fläkthastigheterna. http://www.almico.com/speedfan.php Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted March 2, 2007 Report Share Posted March 2, 2007 (edited) Så här ser det ut när man är lite för mycket trekkie! :lol: Snyggt och prydligt! Snyggt rymdskepp du har gjort i 3D Studio Max. Min lillebror pysslar med det programmet och han har lyckats få exakt samma effekter som på din bild. Tackar men jag kan inte på något sett ta åt mej någon ära för denna bild. Den har jag helt enkelt hittat på nätet. Jag gillar den för att den är väldigt skarp o realistisk. Sedan så gillar jag bilder när man kombinerar ett skepp och en m-klassplanet. I detta fall tellus. Kul att man ser Spanien! Edited March 2, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted March 5, 2007 Report Share Posted March 5, 2007 (edited) En dag så hade major Kira det sådär extra långtråkigt på jobbet och hon försökte hitta på sätt att få tiden att gå. Så hon kom på att -hänga på tavlor DET hade minnsan ingen provat på. Sagt och gjort.... Kanske man skulle ha som skrivbordsbild?? :knäpp: Edited March 5, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsMorn Posted June 15, 2007 Report Share Posted June 15, 2007 Jag har en färgglad bild med federationsloggan på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts