Gå till innehåll
NX-01

Över warp 10

Rekommenderade inlägg

jag har alltid trott att warp 10 är den ultimata gränsen. eftersom man då är framme i precis samma ögonblick som man nådde warp 10, oavsett hur långt avståndet är. hur kan man då åka fortare??

i All Good Things åkte de i warp 13, vilket jag trodde var omöjligt.

är det någon som vet hur de kunde åka fortare än fortast??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja kanske men det vore ju lite konstigt... annars brukar det ju inte vara märkbara missar. men jag blev riktigt förvånad när de sa "plot a course to the devron system, warp 13". jag fattade ingeting.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Efter som det var i framtiden (alternativ tidslinje) så använde UFP (Federationen) transwarp eller Quantum slipstream. Det är alltså möjligt att åka snabbare än warp 10 (TNG skalan).

Notera också att när man gjorde TNG så ändrade man warp skalan.

Ex på raser som använder warp > 10: Borg, Species 116.

Läs mer här:

Transwarp

Quantum slipstream

Det kan också vara så att Star Fleet kom på ett sätt att resa snabbare än med warp 10. Men eftersom allt det där hände i en alternativ tidslinje så lär det inte bli så, det märker man redan i Generations där

Enterprise NCC-1701-D blir förstört, men i All Good things så är Enterprise fortfarande i tjänst.

Redigerad av Lt. Commander Kacper

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
crazy_voyagerSkickad den Igår, 21:45 notera att när du åker över warp 10 går hastigheten neråt igen. åtminstone enligt den teorin jag hört.

:blink: :blink: :blink: Jag förstod inte riktigt med warp och hastighet. Kan någon av er vara vänligen att förklara för mig var ni har hört teori ifrån? vilka teori syftar ni på?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Warpfaktorn (så som den har överförts som ett begrepp inom fysiken. Se mitt tidigare inlägg om fysikprofessorn Alcubierre) är ett mått på att man exponentiellt kortar ner avståndet mellan två punkter A och B genom att man sas komprimerar rymden framför skeppet och expanderar det bakom.

Redigerad av Fleetadmiral

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Efter som det var i framtiden (alternativ tidslinje) så använde UFP (Federationen) transwarp eller Quantum slipstream. Det är alltså möjligt att åka snabbare än warp 10 (TNG skalan).

Notera också att när man gjorde TNG så ändrade man warp skalan.

Ex på raser som använder warp > 10: Borg, Species 116.

Läs mer här:

Transwarp

Quantum slipstream

Det kan också vara så att Star Fleet kom på ett sätt att resa snabbare än med warp 10. Men eftersom allt det där hände i en alternativ tidslinje så lär det inte bli så, det märker man redan i Generations där

Enterprise NCC-1701-D blir förstört, men i All Good things så är Enterprise fortfarande i tjänst.

Enligt gällande normer är det omöjligt att åka snabbare än warp 10 då detta innebär att man är överallt samtidigt. Slipstream och transwarp och maskhål har alla hastigheter mycket nära warp 10 men överstiger inte det då det är omöjligt. Vad det gäller warp 13 se mitt tidigare inlägg i tidsparadoxer. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

den teorin klurade jag också ut förut. att högre tal än 10 fungerar bara som en genväg istället för att säga alla decimaler.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
den teorin klurade jag också ut förut. att högre tal än 10 fungerar bara som en genväg istället för att säga alla decimaler.

Faktum är att jag läste den någonstans (technical manual?) så den verkar vara ganska nära kanon. Men den känns bra helt enkelt eftersom man inte kan färdas fortare än warp 10 men däremot i warp 9,999999999999999999999999999999999 och det blir jobbigt att säga. Bättre då med warp 47 eller vad man nu vill ha. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alla som är intreserade av Warphastighet bör gå in på tråden "Warp? När?". Där står det utförligt om hur warp fungerar. Dessutom kan man kolla på databasen här på forumet, där står det också om hur Warp fungerar, under teknik.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu