Gå till innehåll
Tom_Hell

Avsnitt 5.02: The Ship - Benziter som andas syre?

Rekommenderade inlägg

Sitter just nu och kollar på detta avsnitt men jag blev tvungen att pausa och spola tillbaka några gånger för att det var något som inte stämde riktigt. Efter en bra stund kom jag på det. När Sisko & co är nere på planeten i början så kommunicerar han med en Benzit på skeppet i omloppsbana (Defiant?). Denna Benzit saknar ju den livsviktiga andningsapparat de behöver.

Efter en stund tänkte jag att de kan ju ha anpassat atmosfären i skeppet men det håller inte då man klart och tydligt ser människor på bryggan. Nån som känner till om det finns en förklaring till detta eller om det är en ren blunder?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns ingenting som heter blunder i star treks underbara värld :blink: :huh: ! Vi får väl helt enkelt anta att dom har kommit på något sätt att skapa den atmosfär dom behöver så att det inte syns att dom använder andningsutrustning. Dom kanske har ett nanorör genom näsan eller vad? J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
jag tror att han höll andan :P

Eller hur :P :lol: , men det kan så klart vara vad som helst! :)

Jag gissar på att det finns en kraftfält runt honom med en sorts syre som han kan andas i.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag tror att han höll andan tongue.gif

Eller hur tongue.giflaugh.gif , men det kan så klart vara vad som helst! smile.gif
Jag gissar på att det finns en kraftfält runt honom med en sorts syre som han kan andas i.

eller så är hon bara tre fjärdedelars Benzit , och den del av hennes fysiologi som är nåt annat gör att hon kan andas vanlig luft :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''
K´hogh son of Klintoch av huset Koragh
Redigerad av K´hogh son of Klintoch

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu