K'mpec Posted July 30, 2002 Report Share Posted July 30, 2002 :klingon: Först vill jag klaga lite på erat forum för att ni inte vill vara internationella utan stänger alla inlägg som är på engelska, ni pallar engelsk-taliga startrek avsnitt men inte text:D, hoppas för er skull att ni inte kollar på dubbat:]... Sen undrar jag vilka avsnitt i Voyager serien som innehåller Klingons? (De avsnitt jag sett är de ifrån SVT... Så jag är väll en relativt ny startrek anhängare...) Blivit lite smått förälskad i denna ädla warrior ras, läser allt jag kan komma över om den, håller till och med på att lära mig att tala/skriva deras språk... Sist så skulle jag gärna ta lite tips var man kan köpa Voyager avsnitt på DVD, billigt skall tilläggas:] Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted July 30, 2002 Report Share Posted July 30, 2002 :klingon: Först vill jag klaga lite på erat forum för att ni inte vill vara internationella utan stänger alla inlägg som är på engelska, ni pallar engelsk-taliga startrek avsnitt men inte text:D, hoppas för er skull att ni inte kollar på dubbat:]... Sen undrar jag vilka avsnitt i Voyager serien som innehåller Klingons? (De avsnitt jag sett är de ifrån SVT... Så jag är väll en relativt ny startrek anhängare...) Blivit lite smått förälskad i denna ädla warrior ras, läser allt jag kan komma över om den, håller till och med på att lära mig att tala/skriva deras språk... Sist så skulle jag gärna ta lite tips var man kan köpa Voyager avsnitt på DVD, billigt skall tilläggas:] Har svarat på klingon fråga som du postade nånannanstans. Hursomhelst Voyager har inte släppts på DVD än. Vill du verkligen se klingons dock, sså rekomenderas TNG DVD:erna (om du inte redan ha dem), finns ruskigt bra klingon avsnitt i TNG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 30, 2002 Report Share Posted July 30, 2002 :klingon: Först vill jag klaga lite på erat forum för att ni inte vill vara internationella utan stänger alla inlägg som är på engelska, ni pallar engelsk-taliga startrek avsnitt men inte text:D, hoppas för er skull att ni inte kollar på dubbat:]... Sen undrar jag vilka avsnitt i Voyager serien som innehåller Klingons? (De avsnitt jag sett är de ifrån SVT... Så jag är väll en relativt ny startrek anhängare...) Blivit lite smått förälskad i denna ädla warrior ras, läser allt jag kan komma över om den, håller till och med på att lära mig att tala/skriva deras språk... Sist så skulle jag gärna ta lite tips var man kan köpa Voyager avsnitt på DVD, billigt skall tilläggas:] Alltså, vill du ha ett internationellt forum så finns det gott om såna. trekbbs.com,tex. Jag trodde först att du var från nåt annat land, eftersom du postade på engelska. Om du talar svenska, och ser att forumet är på svenska, varför inte posta på svenska? Red gärna ut det åt mig Och, *finns* det dubbade Trek avsnitt? Ett sånt vill jag se iasåfall! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted July 30, 2002 Report Share Posted July 30, 2002 :klingon: Först vill jag klaga lite på erat forum för att ni inte vill vara internationella utan stänger alla inlägg som är på engelska, ni pallar engelsk-taliga startrek avsnitt men inte text:D, hoppas för er skull att ni inte kollar på dubbat:]... Anledningen till att jag stängde dina inlägg var att jag trodde att du endast var engelsk talande, skulle du på något sätt ha indikerat att du är svensk så skulle jag antagligen inte ha låst ämnena. Vi kan inte börja blanda engelska och svenska här i forumet för det blir himla rörigt och alla kanske inte kan engelska så bra (dom kollar antagligen på dom textade avsnitten). Dina två inlägg på engelska var dom första vi haft, så vi har inte stängt så många och sen så var dom i fel forum, läs gärna beskrivningarna lite noggrannare ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
K'mpec Posted July 30, 2002 Author Report Share Posted July 30, 2002 :klingon: Hmm... Det var inte lite suspekt att en endast engelsk-talande skrev på era forum:D, liksom man måste ju pilla sig igenom registrering å dylikt... Jaja, ska hålla mig till ett språk som alla förstår... Tack för svar på DVD frågan iaf, tycker dock att det borde komma en Voyager dvd snart, eller? Sen undrar jag om det finns fler grupper som Spock, fler som sjunger om Star Trek asså... Mer space-pop:] Heghlu'meH QaQ jajvam:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted July 30, 2002 Report Share Posted July 30, 2002 Sen undrar jag om det finns fler grupper som Spock, fler som sjunger om Star Trek asså... Mer space-pop:] Heghlu'meH QaQ jajvam:D The Firm har gjort en låt som heter Star Treking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted July 30, 2002 Report Share Posted July 30, 2002 Och, *finns* det dubbade Trek avsnitt? Ett sånt vill jag se iasåfall! De finns dubbade star trek-avsnitt. De är dock dubbade till tyska. Jag har sett ett och det var ingen hit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted July 30, 2002 Report Share Posted July 30, 2002 Dubbat till tyska? Dubba till Klingon istället, det vore roligare! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 30, 2002 Report Share Posted July 30, 2002 Och, *finns* det dubbade Trek avsnitt? Ett sånt vill jag se iasåfall! De finns dubbade star trek-avsnitt. De är dock dubbade till tyska. Jag har sett ett och det var ingen hit. Säg nåt som *inte* är dubbat på tyska... Men det var svenska jag tänkte på, det finns väl inte? Han som gör rösten till farbror Joakim i Ducktales skulle passa som Harry Kim... Link to comment Share on other sites More sharing options...
K'mpec Posted July 30, 2002 Author Report Share Posted July 30, 2002 :klingon: Skulle det finnas ett intresse om man skapade en relativt "stor" databas där man samlade så mycket fakta som möjligt om olika raser? (Ja jag tänker på den maffiga databasen som enterprise har:)) Tanken var att man byggde en databas där man slängde in allt man hittade i princip, fast klart att man måste sortera in i kategorier med mera... Men sen skulle det ju faktiskt kunna gå att göra relativt avancerade sökningar... Högsta önskan vore ju förståss att den skulle vara röst-styrd "Computer bring out all information related by the klingon K'mpec" :] Skulle någon här vara villig att hjälpa till med en sådan databas? Inte byggandet det behövs ingen hjälp med, men att samlas ursäkta språket "en ##### massa text"... Eller finns det en sådan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted August 4, 2002 Report Share Posted August 4, 2002 Jag tror att det behövs så mycket fakta för att skapa en sådan databas att ingen har lust att samla allt på sin fritid, åtminstone inte utan betalning. Därför finns det bra encyklopedier att köpa, men inga 'gratis', över nätet eller så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted August 4, 2002 Report Share Posted August 4, 2002 Finns det nån lista över alla aliens? Det finns ju inte ens en officiell lista på vilka planeter/raser som är med i Federationen. Sen så dyker det upp aliensar i avsnitt som man inte får veta vad det är för några..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted August 4, 2002 Report Share Posted August 4, 2002 Finns det nån lista över alla aliens? Det finns ju inte ens en officiell lista på vilka planeter/raser som är med i Federationen. Sen så dyker det upp aliensar i avsnitt som man inte får veta vad det är för några..... Nja, ganska många av dem finns ju med på startrek.com, på deras 'xenology'-lista. Den finns här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 4, 2002 Report Share Posted August 4, 2002 Finns det nån lista över alla aliens? Det finns ju inte ens en officiell lista på vilka planeter/raser som är med i Federationen. Sen så dyker det upp aliensar i avsnitt som man inte får veta vad det är för några..... STARTREK.COM har en nästan komplett lista över alla utomjordingar, gå till Library => Xenology, dom senaste från Enterprise är nog inte med, men dom kan du hitta på ST: Enterprise Databas ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted August 5, 2002 Report Share Posted August 5, 2002 Sen undrar jag om det finns fler grupper som Spock, fler som sjunger om Star Trek asså... Mer space-pop:] Heghlu'meH QaQ jajvam:D Gruppen SMPJ (Sista Mannen På Jorden) finns ju. Dock låter dom ganska likt S.P.O.C.K, fast med svenska texter. Detta beror väl främst på att Eddie Bengtsson är/har varit med i båda grupperna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts