Quiet Posted October 15, 2001 Report Share Posted October 15, 2001 Kolla in http://www.wildstorm.com/universe.html och leta er fram till Star Trek Voyager: Encounters with the Unknown TP. Varning: sidan är inte fri från saker som kan väcka anstöt hos känsliga personer direkt. Finns även en nyutgiven serie om TNG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted October 16, 2001 Report Share Posted October 16, 2001 Tackar.. Det fans även vissa bra bilder... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted October 16, 2001 Author Report Share Posted October 16, 2001 Ja, jag har nu framsidebilden med Janeway, Seven och doktorn som wallpaper nu. De är otroligt nog snyggare där än i verkligheten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted October 16, 2001 Report Share Posted October 16, 2001 Den såg jag inte.. Får gå tillbaka och titta lite närmare.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrs Skywalker Posted October 16, 2001 Report Share Posted October 16, 2001 Jag tycker att serierna på den sidan är rätt så groteska. (Ändrad av Mrs Skywalker kl. 12:15 pm den okt. 16, 2001) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 16, 2001 Report Share Posted October 16, 2001 Vet ni om dessa ST serier går att få till Sverige? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted October 16, 2001 Author Report Share Posted October 16, 2001 Jag tänkte faktiskt gå till PressStop i Göteborg och fråga om de kan importera. Men frågan är hur mycket det kostar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted October 25, 2001 Author Report Share Posted October 25, 2001 Kolla in: :lol:'>http://www.ucomics.com/foxtrot/viewft.htm:lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted November 10, 2004 Report Share Posted November 10, 2004 Hittade denna gamla länken Tänkte jag kunna bjussa på en förteckning över de svenska serietidningar som utkommit. STAR TREK 1981: 1, 2, 3 1982: 1. 2. 3. 4 SPOCK 1992: 1, 2, 3 STAR TREK THE NEXT GENERATION 1993: 1, 2 12 nummer att samla. Verkar överkomligt, då priserna för ett exemplar i toppskick ligger under 50-lappen. Själv har jag nr 1/81 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted November 10, 2004 Report Share Posted November 10, 2004 Själv har jag nr 1/81 <{POST_SNAPBACK}> Hur går det med de andra jag rekommenderade? Utgivandet av svenska ST serier är bedrövligt. Som ni ser ett litet fåtal. Men vill ni ha amerikanska finns det en uppsjö... Har mycket amerikanska serier, men inga ST. Det finns så mycker annat högintressanta serier, så det är svårt att prioritera... Det får räcka med de svenska, ganska trista tidningarna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted November 10, 2004 Report Share Posted November 10, 2004 Vad jag vet så finns det amerikanska serietidningar (comics) utgivna av både av DC, marvel och massa andra förlag. Holodoc, du är duktig på det här med amerikanska original serietidningar (comics), kanske du kunne bjussa på en komplett förteckning... Den svenska förteckning som jag skrev om innan är komplett... (tror jag) Ev. om Jocke vill så kan vi lägga upp en förteckning i data basen. Som komplettering till all övrig litteratur (böcker). Skulle kunna tänka mig att engagera mig i detta projekt, om holodoc vill hjälpa mig... :kyss: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 10, 2004 Report Share Posted November 10, 2004 (edited) Det skall finnas ST-serier från sent 60-tal... Från 1967 närmare bestämt. Edited November 10, 2004 by EoNeel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 10, 2004 Report Share Posted November 10, 2004 EoNeel: Är dessa serier från Sverige eller från USA? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 10, 2004 Report Share Posted November 10, 2004 De är från U.S.A och är utgivna av Gold Key. De gav ut 61st nr. Man kan se de underbara omslagen på: curtdanhauser.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted November 10, 2004 Report Share Posted November 10, 2004 Det skall finnas ST-serier från sent 60-tal... Från 1967 närmare bestämt. <{POST_SNAPBACK}> Japp, Amerikanska Gold Key publicerade 61 Star Trek tidningar (comics) mellan 1967 och 1979. Här är en bild på den första från Juli 1967: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted November 10, 2004 Report Share Posted November 10, 2004 EoNeel: Är dessa serier från Sverige eller från USA? <{POST_SNAPBACK}> Sverige har tyvärr bara gett ut det OnO skrev...äldsta 1981... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 10, 2004 Report Share Posted November 10, 2004 Det skall även finnas DS9 i serieform. Är det någon som känner till det eller vet var man kan få tag på dem så hör av er!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted November 10, 2004 Report Share Posted November 10, 2004 Det skall även finnas DS9 i serieform. Är det någon som känner till det eller vet var man kan få tag på dem så hör av er!!!!!! <{POST_SNAPBACK}> DS9 comics, hmm, låt se. Publisher.....Series........Title............................................... .#.....Notes DC..............DS9/TNG...........................................................2......mini-series Malibu.........DS9...........Limited Edition Preview.....................1......ashcan Malibu.........DS9...........Deep Space Nine............................32......series Malibu.........DS9...........Deep Space Nine Annuals.................2 Malibu.........DS9...........Deep Space Nine Specials.................4 Malibu.........DS9...........Celebrity Series...............................2......one-shots Malibu.........DS9...........Hearts and Minds..............................4......mini-series Malibu.........DS9/TNG.............................................................2......mini-series Malibu.........DS9...........The Maquis: Soldier of Peace.............3......mini-series Marvel.........ST.............Telepathy War (TNG/DS9/VOY/SA)....1......one-shot Marvel.........DS9...........Deep Space Nine............................15.....series Wildstorm....DS9...........N-Vector..........................................4.....mini-series Wildstorm....ST.............Special (TOS/TNG/DS9/VOY).............1.....one-shot Wildstorm....TNG/DS9... Divided We Fall................................4.....mini-series Totalt 77 tidningar med DS9. Detta är vad som finns att samla på vad det gäller Deep Space Nine. Var man kan köpa amerikanska serier här i sverige vet jag inte, kanske holodoc kan komma med något tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted November 11, 2004 Report Share Posted November 11, 2004 (edited) Har redan skickat en länk till Mr EoNeel... Edited November 11, 2004 by holodoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 11, 2004 Report Share Posted November 11, 2004 (edited) Tack skall ni ha. Nu skall jag börja beställa!!! Jag tycker det är så häftigt att du, Ono och holodoc alltid lägger ner sånt syveränt arbete, och det uppskattas verkligen! Edited November 11, 2004 by EoNeel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted December 9, 2004 Report Share Posted December 9, 2004 (edited) Idag lyckades jag komma över ett nr av tidningen SPOCK, nr2 från 92. Storyn heter Domen och handlar så klart om att Kirk har strulat till det igen. En annan lustig detalj är att Kirk svär som en borstbindare i serien och Spock tar efter. Är det någon som vet hur många nr som gavs ut av tidningen SPOCK på svenska? OOPS! Såg precis att OnO skrivit att det är tre nr. Edited December 9, 2004 by EoNeel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted December 9, 2004 Report Share Posted December 9, 2004 Idag lyckades jag komma över ett nr av tidningen SPOCK, nr2 från 92. Storyn heter Domen och handlar så klart om att Kirk har strulat till det igen. En annan lustig detalj är att Kirk svär som en borstbindare i serien och Spock tar efter. Är det någon som vet hur många nr som gavs ut av tidningen SPOCK på svenska? OOPS! Såg precis att OnO skrivit att det är tre nr. <{POST_SNAPBACK}> Kul! Jag fick också en tidning i brevlådan fast i förgår. Star trek the next generation nr. 2 - 1993. (2.a och sista numret). Den består av 4 små berättelser på sammanlagt 98 sidor. Berättelserna heter. Sirenernas Sång (Stardate 43878.1) Vapnet Förbjuden Frukt... Plikt & Heder Samt ett heluppslag med en presentation av Gene Roddenberry. Verkar vara vårdat språk tidningen igenom, till skillnad från EoNeel's SPOCK 2:a Ganska fint tecknad och färglagd, fast inget exeptionellt vackert. Utgiven av Atlantic Förlags AB. Kan återkomma med recension, om så önskas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted December 9, 2004 Report Share Posted December 9, 2004 Idag lyckades jag komma över ett nr av tidningen SPOCK, nr2 från 92. Storyn heter Domen och handlar så klart om att Kirk har strulat till det igen. En annan lustig detalj är att Kirk svär som en borstbindare i serien och Spock tar efter. Är det någon som vet hur många nr som gavs ut av tidningen SPOCK på svenska? OOPS! Såg precis att OnO skrivit att det är tre nr. <{POST_SNAPBACK}> Kul! Jag fick också en tidning i brevlådan fast i förgår. Star trek the next generation nr. 2 - 1993. (2.a och sista numret). Den består av 4 små berättelser på sammanlagt 98 sidor. Berättelserna heter. Sirenernas Sång (Stardate 43878.1) Vapnet Förbjuden Frukt... Plikt & Heder Samt ett heluppslag med en presentation av Gene Roddenberry. Verkar vara vårdat språk tidningen igenom, till skillnad från EoNeel's SPOCK 2:a Ganska fint tecknad och färglagd, fast inget exeptionellt vackert. Utgiven av Atlantic Förlags AB. Kan återkomma med recension, om så önskas <{POST_SNAPBACK}> Det jag gillade med SPOCK-nr't var att det var snyggt tecknat, vilket de tidigare nr från 70-talet inte var. Hur var det nr du fått, var det bra tecknat? Jag tycker det är stor svängning när det gäller kvaliten på den fronten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted December 9, 2004 Report Share Posted December 9, 2004 Idag lyckades jag komma över ett nr av tidningen SPOCK, nr2 från 92. Storyn heter Domen och handlar så klart om att Kirk har strulat till det igen. En annan lustig detalj är att Kirk svär som en borstbindare i serien och Spock tar efter. Är det någon som vet hur många nr som gavs ut av tidningen SPOCK på svenska? OOPS! Såg precis att OnO skrivit att det är tre nr. <{POST_SNAPBACK}> Kul! Jag fick också en tidning i brevlådan fast i förgår. Star trek the next generation nr. 2 - 1993. (2.a och sista numret). Den består av 4 små berättelser på sammanlagt 98 sidor. Berättelserna heter. Sirenernas Sång (Stardate 43878.1) Vapnet Förbjuden Frukt... Plikt & Heder Samt ett heluppslag med en presentation av Gene Roddenberry. Verkar vara vårdat språk tidningen igenom, till skillnad från EoNeel's SPOCK 2:a Ganska fint tecknad och färglagd, fast inget exeptionellt vackert. Utgiven av Atlantic Förlags AB. Kan återkomma med recension, om så önskas <{POST_SNAPBACK}> Det jag gillade med SPOCK-nr't var att det var snyggt tecknat, vilket de tidigare nr från 70-talet inte var. Hur var det nr du fått, var det bra tecknat? Jag tycker det är stor svängning när det gäller kvaliten på den fronten. <{POST_SNAPBACK}> JAG tycker INTE TNG det är bra tecknat! Men det beror väl på att man blivit bortskämd med alla serier man läser, som är rena konstverken...t ex serier från förlaget Image (Spawn mm..) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted December 9, 2004 Report Share Posted December 9, 2004 Idag lyckades jag komma över ett nr av tidningen SPOCK, nr2 från 92. Storyn heter Domen och handlar så klart om att Kirk har strulat till det igen. En annan lustig detalj är att Kirk svär som en borstbindare i serien och Spock tar efter. Är det någon som vet hur många nr som gavs ut av tidningen SPOCK på svenska? OOPS! Såg precis att OnO skrivit att det är tre nr. <{POST_SNAPBACK}> Kul! Jag fick också en tidning i brevlådan fast i förgår. Star trek the next generation nr. 2 - 1993. (2.a och sista numret). Den består av 4 små berättelser på sammanlagt 98 sidor. Berättelserna heter. Sirenernas Sång (Stardate 43878.1) Vapnet Förbjuden Frukt... Plikt & Heder Samt ett heluppslag med en presentation av Gene Roddenberry. Verkar vara vårdat språk tidningen igenom, till skillnad från EoNeel's SPOCK 2:a Ganska fint tecknad och färglagd, fast inget exeptionellt vackert. Utgiven av Atlantic Förlags AB. Kan återkomma med recension, om så önskas <{POST_SNAPBACK}> Det jag gillade med SPOCK-nr't var att det var snyggt tecknat, vilket de tidigare nr från 70-talet inte var. Hur var det nr du fått, var det bra tecknat? Jag tycker det är stor svängning när det gäller kvaliten på den fronten. <{POST_SNAPBACK}> JAG tycker INTE TNG det är bra tecknat! Men det beror väl på att man blivit bortskämd med alla serier man läser, som är rena konstverken...t ex serier från förlaget Image (Spawn mm..) <{POST_SNAPBACK}> Jo men det är ju exeptionellt vackert som jag skrev att TNG inte är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts