Kahn Posted April 22, 2007 Report Share Posted April 22, 2007 Alså är det någon mer än jag som tyker att i början av TNG så haar många så Kinky kläder på sig typ korta kjolar och så lite gubbsjukt faktist,,, och killarna ser ju också fina ut :P :lol: Qapla ------------ Peace and Long Life Live long and prosper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 22, 2007 Report Share Posted April 22, 2007 Alså är det någon mer än jag som tyker att i början av TNG så haar många så Kinky kläder på sig typ korta kjolar och så lite gubbsjukt faktist,,, och killarna ser ju också fina ut :P :lol: Qapla ------------ Peace and Long Life Live long and prosper Mja men dom kom på det (Dom sa i dokumentären om TNG att Troy såg ut som en cheer leader) men ändrade sedan klädseln. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted April 22, 2007 Report Share Posted April 22, 2007 (edited) Min åsikt är att alla uniformer ser lite fula ut i början. Tycker att "kjol uniformerna" ser ut ungefär som som dam uniformerna i TOS. Det är bra att dom ändrade uniformerna. Sweet child 'o mine av Guns N Roses är en bland dom bästa låtar som finns Edited April 22, 2007 by P'kea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 22, 2007 Report Share Posted April 22, 2007 Jadzia Dax säger i "Trials and Tribelations" när hon tar på sig uniformen kvinnorna bar i TOS: Women wore less. Och nog är den kort. Verkligen minimelängd. Inget överskott på tyg där inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 23, 2007 Report Share Posted April 23, 2007 Alså är det någon mer än jag som tyker att i början av TNG så haar många så Kinky kläder på sig typ korta kjolar och så lite gubbsjukt faktist,,, och killarna ser ju också fina ut :P :lol: Qapla ------------ Peace and Long Life Live long and prosper Jag antar att du inte sett originalserien än. Där kan man tala om kort kort damklädsel. Perfekt för oss som är gubbsjuka. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted April 28, 2007 Report Share Posted April 28, 2007 Min åsikt är att alla uniformer ser lite fula ut i början. Tycker att "kjol uniformerna" ser ut ungefär som som dam uniformerna i TOS. Det är bra att dom ändrade uniformerna. De i början av TNG är inget vidare. Minns att Troi hade någon förfärlig skapelse ett tag. Men de i TOS är ju skitsnygga! Mer sådant! Har jagat en sådan åt min flickvän men de kostar så mycket... Och förresten, vad är det som är gubbsjukt med det? Skulel vara intressant att höra den definitionen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 29, 2007 Report Share Posted April 29, 2007 Min åsikt är att alla uniformer ser lite fula ut i början. Tycker att "kjol uniformerna" ser ut ungefär som som dam uniformerna i TOS. Det är bra att dom ändrade uniformerna. De i början av TNG är inget vidare. Minns att Troi hade någon förfärlig skapelse ett tag. Men de i TOS är ju skitsnygga! Mer sådant! Har jagat en sådan åt min flickvän men de kostar så mycket... Och förresten, vad är det som är gubbsjukt med det? Skulel vara intressant att höra den definitionen... Gubbsjukt är det när man tittar mer på kvinnornas klädsel och former än på vad som händer i avsnittet. Men Tos uniformerna lär väl inte slå Leias slavbikini i SW eller de kvinnliga uniformerna i ENT:s mirror avsnitt i det hänseendet. *dreglar* :rodna: J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kahn Posted May 1, 2007 Author Report Share Posted May 1, 2007 Min åsikt är att alla uniformer ser lite fula ut i början. Tycker att "kjol uniformerna" ser ut ungefär som som dam uniformerna i TOS. Det är bra att dom ändrade uniformerna. De i början av TNG är inget vidare. Minns att Troi hade någon förfärlig skapelse ett tag. Men de i TOS är ju skitsnygga! Mer sådant! Har jagat en sådan åt min flickvän men de kostar så mycket... Och förresten, vad är det som är gubbsjukt med det? Skulel vara intressant att höra den definitionen... Tyker bara att dom snygga tjerna ska licksom ha korta "kjolar" det tycker jag är lite konstigt när nästan alla män har Hel mundering =) ------------------------------------ Live long and prosper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted May 10, 2007 Report Share Posted May 10, 2007 Gubbsjukt är det när man tittar mer på kvinnornas klädsel och former än på vad som händer i avsnittet. Men Tos uniformerna lär väl inte slå Leias slavbikini i SW eller de kvinnliga uniformerna i ENT:s mirror avsnitt i det hänseendet. *dreglar* :rodna: J. Nej, "Gubbsjuka" är när äldre män börjar sukta åt väldigt mycket yngre tjejer. Jag undrar om någon av oss är i farozonen för det vad det gäller Star Trek. Att någon tittar mer efter urringningarna än följer handlingen handlar väl bara om tycke och smak egentligen. Visst kan man "anklaga" personen för att objektifiera tjejer, men det är en tunn skiljelinje däremellan enligt mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted June 7, 2007 Report Share Posted June 7, 2007 Glöm inte att det också finns "Tantsjuka", när äldre tanter lystet tittar på yngre välbyggda män. (Väldigt jobbigt ska jag säga, ha, ha, ha) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofumannen Posted June 8, 2007 Report Share Posted June 8, 2007 Well, har inte läst igenom hela tråden men jag tänker på följande: Om en kvinnas kropp framhävs med klädsel eller icke-klädsel i t.ex. star trek så får man ju inse att det finns en MENING med det. Det är alltså ett medvetet val för att åstadkomma vad......? Precis, mäns blickar. Om en kvinna själv framhäver sin kropp på samma sätt i vardagslivet så är det ju OCKSÅ(...) men en anledning. Att sen då tycka att män som tittar är gubbsjuka(oavsett ålder) är ju inget annat än hyckleri. Detsamma gäller givetvis omvänt, med vissa reservationer(går inte in på det här) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeoH Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 Jag säger bara en sak: Seven of Nine! Fullt påklädd, iofs, men ändå - mycket tajtare kan det inte bli... Mer sånt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted June 26, 2007 Report Share Posted June 26, 2007 Om kläderna framhäver vackra, kvinnliga former så ser jag inget fel i det så länge det inte blir det primära och storyn hamnar i skymundan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted June 27, 2007 Report Share Posted June 27, 2007 Om kläderna framhäver vackra, kvinnliga former så ser jag inget fel i det så länge det inte blir det primära och storyn hamnar i skymundan. håller helt med dej , nog för att det på mina inlägg ibland verkar som om jag tycker att storyn inte är viktig så länge tjejerna är snygga och lättklädda (även om diskutionen om tjejerna är för lättklädda är rent löjlig enligt min mening) men det du säger förklarar min ståndpunkt på ett bra sätt ! :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts