Gå till innehåll
B'Elanna

Spiderman 3

Rekommenderade inlägg

Spiderman 3 börjar med att Peter Parker är mycket lycklig och planerar att fria till MJ. MJ har fått en roll på Broadway. Peter tycker att hon är jätte bra men det tycker tyvärr inte kritikerna - hon förlorar rollen. Peters bästa vän Harryförsöker mörda Spiderman eftersom han tror att Spiderman är skyldig till att hans pappa dog. Harrylyckas dock inte utan blir allvarligt skadad och drabbas av minnesförlust. När Harryvaknar kommer han bara i håg att Peter är hans bästa vän. Peter försöker fria til MJ men misslyckas totalt.

Samtidigt hamnar en förrymd brottsling av misstag i ett fält som upplöser honom i molekyler. Han blir sandman. En svart substans från en meteor har hamnat hemma hos Peter Parker. Denna substans förstärker ondska, aggressioner och ilska. När Peter får veta att det var sandman som mördade hans onkel försöker han hämnas. Spindelmannsdräkten blir svart och "levande". Han blir black-spiderman. Detta ger honom mer makt fast han har väldigt svårt att kontrollera sin ilska. Harryhar fått tillbaka minnet och tvingar MJ att lämna Peter. För att hämnas går Peter ut med en annan kvinna. Han hämnas även på kvinnans pojkvän, Eddie då han avslöjar att hans bilder på spiderman är falska.

Sandman och Eddie samarbetar för att hämnas på Spiderman. Peter sliter av sig den svarta dräkten som faller ned på Eddie. Han samarbetar med Sandman och kidnappar MJ. Spiderman är tvungen att utkämpa en sista strid som han omöjligen kan klara ensam. Han ber därför Harry om hjälp. Frågan är om hjälp kommer innan det är för sent.

Jag tycker det är en jätte bra film som jag verkligen rekommenderar. Jätte bra specialeffekter. Häftig action men även väldigt bra personporträtt. Det beskrivs väldigt bra hur ondska och makt kan korrumpera men att man i slutändan alltid har ett val att göra det som är rätt. Jag som har varit i New York kände igen mig. Jätte härliga miljöer. Denna film får verkligen högsta betyg. 2, 5 timmar av spänning, action och jätte bra skådespeleri.

Redigerad av Mikael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

såg filmen i söndags. även om de andra två var ganska bra så var den här lätt den bästa. här kom spänningen in direkt (till skillnad från den första som var seg den första timmen) och det var intressanta fiender (till skillnad från tvåan som hade en gammal småknubbig gubbe med några extra metallarmar). gillade den här filmen starkt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med NX-01, var nog den bästa och det blev lite fart direkt, klart bästa fienden också som blev min favorit direkt :D ... Venom. Var o såg den för nån vecka sen nu tror jag och rekommenderar alla som inte sett den och gillade de förra filmerna att se den. Om inte för att den är bra, så för att han har en mer evil dräkt ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Personligen min favorit, är inget Spider-man fan, och fullständigt hatade 2:an. 1:an är väl ok, men den har var riktigt bra enligt mig. Typisk bio-film, får kanske se om den är lika bra på DVD när den kommer ut <_<

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu