Jump to content

Tony Alleyne's Star Trek-hem sålt.

Vorik

Recommended Posts

Dom flest trekkers känner säkert igen Tony Alleyne's skaparglädje i och med hans projekt att skapa ett hem inspirerat av Star Trek.

Enligt Trektoday.com så ville han ha minst £130,000 för den via en auktion på Ebay. Det slutgiltiga budet hamnade över £400,000 . :blink:

Källa 1

Källa 2

Edited by Tuvok

Tycker att det måste vara lite deprimerande att bo så mörkt, och utan fönster. Skulle det inte gå att skapa virituella fönster med plattskärmar, och lämpliga filmer att visa på dessa.

Någon som vet om han har högtalarsystem med Warpcore-bruset? Ingen STar Trek miljö är rätt utan det ljudet.

Man får väl ha lite luckor som man kan fälla upp o få lite dagsljus. Ja bakgrundsljudet skulle man ha! Och givetvis alla alert-ljuden!

Kan tänka mig köket:

- Varning, the milk is at kritikal mass.

Eller väckarklockan:

- Red alert, Klingon bird of Pray decloking.

:P

Man får väl ha lite luckor som man kan fälla upp o få lite dagsljus. Ja bakgrundsljudet skulle man ha! Och givetvis alla alert-ljuden!

Kan tänka mig köket:

Eller väckarklockan:

Absolut! Så vasst! :lol: Blir kul att få micron att se ut som en replicator bara! Men det ska gå. Och det finns ju redan röststyrning med dagens teknik! Men jag vill inte ha en hel djungel bakom skallen vid sängen som dom har på Enterprise. All ohyra som kan krypa ner i lakanen! :blink:

Blir lite svårt att få min hyresvärd att gå med på att sätta in automatiserad skjutdörr till entren bara... <_< Jag får nog nöja mej med att min telefon har dörrklockan från Enterprise som ringsignal.

Edited by michael ricochet

Kan tänka mig köket:

Eller väckarklockan:

Absolut! Så vasst! :lol: Blir kul att få micron att se ut som en replicator bara! Men det ska gå. Och det finns ju redan röststyrning med dagens teknik! Men jag vill inte ha en hel djungel bakom skallen vid sängen som dom har på Enterprise. All ohyra som kan krypa ner i lakanen! :blink:

Blir lite svårt att få min hyresvärd att gå med på att sätta in automatiserad skjutdörr till entren bara... <_< Jag får nog nöja mej med att min telefon har dörrklockan från Enterprise som ringsignal.

Det av oss som inte är enormt välförsedda med pengar (vilket är majoriteten) får nöja oss med att trekkifiera våra mobiler och datorer. Bygga hem med ST-miljö är få förunnat. Och trotts att man är en tokig trekker, inte skuller det vara roligt att ständigt vara omgiven av Star Trek.... :osäker: .......blir jag lynchad nu?

Fast kanske ett ST-rum, ett LOTR, SW m.m.,....nja tror inte det. Va säger ni andra?

Personligen gillar jag hans Trek-hem riktigt mycket. Tycker det både är trevligt att det blev så fint samt att han haft en sådan skaparglädje att han fullföljde projektet. Personligen skulle jag nog inte vilja leva i ett sådant hem, men jag skulle inte ha någonting emot att ha kanske ett rum eller en egen fritidslokal med liknande tema där man kan avnjuta Trek på olika sätt.

jag skulle vilja att sängen i mitt rum var som i picards hytt på enterprise-d men itsället skulle för att fönster vid sängen skulle jag ha tv skärmar som visar att stjärnorna far förbi. man borde nästan fixa någon sorts röststyrning till dom, så när man säger engage börjar stjärnorna röra på sig.

Kan tänka mig köket:

Eller väckarklockan:

Det av oss som inte är enormt välförsedda med pengar (vilket är majoriteten) får nöja oss med att trekkifiera våra mobiler och datorer. Bygga hem med ST-miljö är få förunnat. Och trotts att man är en tokig trekker, inte skuller det vara roligt att ständigt vara omgiven av Star Trek.... :osäker: .......blir jag lynchad nu?

Fast kanske ett ST-rum, ett LOTR, SW m.m.,....nja tror inte det. Va säger ni andra?

En egen bio fullproppad med memoria från olika bra filmer (inklusiver st) och serier skulle inte vara helt fel. J.

Ett biorumm med Star Trek-tema, skulle jag villja ha. Specielt fotöljerna i Enterprise-D vore önskvärda. Ni vet de som Data och rorsman sitter i. Dom ser sköna ut. Och mycket Okuda-gramm runt väggarna i rummet.

-Jaaaa, vilken bra idé. :w00t:

Det borde väl finns personer som redan nu har inrett sina biorum med olika teman. Tror det är dags att googla lite. ;)

Edit: :w00t:

star_trek_home%20cinema.jpg

Klicka på "Gary Reighn's "Star Trek" Bridge Home Theatre" för en virtuell rundtur.

Utförligare beskrivning av skapande av ovanstående filmsalong.

Edit igen: Kolla in denna filmsalong. Imponerande hur mycket pengar en del har samt vilken skaparglädje dom har. :)

Edited by Tuvok

låter ju smart att bygga om en smart. har aldrig tänkt på hur lik den är, men nu när du säger det så stämmer ju det faktiskt

Ja jag kom på det nu hur lik den är en liten skyttel. Gillar det bilen skarpt och ska köpa en framledes. Dock ej den nya...den är ju för stor. 20 cm längre! :)

http://img297.imageshack.us/my.php?image=images2ck2.jpg

Edited by michael ricochet

• 4 weeks later...

Whoa! Snyggare biosalong får man leta efter! *impad* Jag tittar ofta på HGTV och Look What I Did, men det avsnittet har jag ännu inte sett... Men ja, tänk om man vore snuskigt rik så man kunde slänga pengar på sådana onödiga saker. :P Min man kan mycket om byggbranschen, samtidigt som han har väldigt bestämda åsikter, så jag tvivlar starkt på att han skulle tillåta såpass omfattande Star Trek-inredning i vårt hem. Han gillar nämligen inte Star Trek lika mycket som jag gör. <_< :P

Det jag tycker mest om angående Star Trek-inredningsdesign är de rundade formerna på dörr- och fönsterkarmer m.m. Jag skulle gärna vilja bo i ett hus med fönster i ett sluttande tak, precis som hytterna i Star Trek. Det skulle släppa in mycket ljus (i kontrast till Tony Alleynes något mörklagda hem) och öppna upp utrymmet en hel del. Jag älskar träbågen på Enterprise D-bryggan. Genial och vacker design som går hand i hand med de jordnära beigefärgade väggarna. De annars gråa väggarna blir enformiga i längden, speciellt på Enterprise NX-01, därför är LCARS-skärmar sköna färgklickar. Både Federation- och Cardassian-skärmar (DS9) är snygga tycker jag!