Nyhet Posted June 11, 2007 Report Share Posted June 11, 2007 Shatner säger sig inte veta något om den nya Star Trek-filmen och i ett humoristiskt inlägg på WilliamShatner.com säger han att, precis som tabloidtidningar betalar pengar för att folk skall berätta om kändisar så betalar han nu för att få veta vad som händer i studion. Ronald D Moore (DS9, Battlestar Galactica) å sin sida menar i en intervju med Trek Movie Report att även det är en fråga om att märket Star Trek går bakåt i tiden för att komma närmare vår tid så är det ändå den säkra vägen att gå. Han håller därmed med Ira Behr (DS9) som även han upplever att den planerade filmen omkring yngre upplagor av Kirk och Spock är en självklar väg att gå, för att starta om, så att säga. [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted June 11, 2007 Report Share Posted June 11, 2007 Neee! Jag tycker INTE att gå bakåt i tiden är den rätta vägen att gå i storyn om star trek. Star trek ska blicka framåt. Jag tycker att det är en den av hela star trek-andan! Man borde kanske göra en röstning här och se vad fansen på star trek db tycker!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted June 11, 2007 Report Share Posted June 11, 2007 Neee! Jag tycker INTE att gå bakåt i tiden är den rätta vägen att gå i storyn om star trek. Star trek ska blicka framåt. Jag tycker att det är en den av hela star trek-andan! Man borde kanske göra en röstning här och se vad fansen på star trek db tycker!? ' ja , jag håller med star trek borde fortsätta med år 2379 där det slutade med "Nemesis"! :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted June 11, 2007 Report Share Posted June 11, 2007 Neee! Jag tycker INTE att gå bakåt i tiden är den rätta vägen att gå i storyn om star trek. Star trek ska blicka framåt. Jag tycker att det är en den av hela star trek-andan! Man borde kanske göra en röstning här och se vad fansen på star trek db tycker!? ' ja , jag håller med star trek borde fortsätta med år 2379 där det slutade med "Nemesis"! :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh hållert med er till 100%, behöver jag säga mer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted June 11, 2007 Report Share Posted June 11, 2007 Jag tror att en röstning här skulle ge en stor majoritet till tanken att star trek ska fortsätta framåt i tiden och inte blick bakåt. Skulle tippa på att 80-85 % tycker som vi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted June 11, 2007 Report Share Posted June 11, 2007 Tycker också att ST borde blicka framåt. Det känns annars lite grand som "det var bättre förr", vilket det ju knappast var! :blink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted June 11, 2007 Report Share Posted June 11, 2007 "Det var bättre förr, ju förr dess bättre!" ;) Ne som sagt: Framåt ska det blickas. Fattar inte hur dom tänker. Kanske tror dom att dom kör med säkra kort när dom blickar bakåt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted June 11, 2007 Report Share Posted June 11, 2007 JA! Inga mer "titta bakåt" serier! 2379 och framåt som K´hogh sa ska det vara! Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted June 11, 2007 Report Share Posted June 11, 2007 jag kanske gjorde något förhastat i mitt förra inlägg. egentligen tycker jag att det ska gå framåt när det gäller filmer och serier. men jag tycker att Enterprise är riktigt bra ändå, det är nog faktiskt min favoritserie. så jag borde väl säga att jag håller med till 85%. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted June 11, 2007 Report Share Posted June 11, 2007 Tycker också att ST borde blicka framåt. Det känns annars lite grand som "det var bättre förr", vilket det ju knappast var! :blink: Hehe, klart vi ska blicka framåt! Men oavsett om det är fram till 2063 då Zefram Cochrane uppfinner warpdriften eller 2151 då enterprise utspelar sig eller 2379 då Nemesis utspelar sig så är det framåt! ALLT i star treks historia är intressant, inte bara det som kommer att ske efter Nemesis. Det finns massor av "hål" i tidslinjen att fylla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted June 11, 2007 Report Share Posted June 11, 2007 Tycker också att ST borde blicka framåt. Det känns annars lite grand som "det var bättre förr", vilket det ju knappast var! :blink: Hehe, klart vi ska blicka framåt! Men oavsett om det är fram till 2063 då Zefram Cochrane uppfinner warpdriften eller 2151 då enterprise utspelar sig eller 2379 då Nemesis utspelar sig så är det framåt! ALLT i star treks historia är intressant, inte bara det som kommer att ske efter Nemesis. Det finns massor av "hål" i tidslinjen att fylla. Förvisso men jag är mer nyfiken på vad som händer efter Nemesis än vad jag är på vad som h??nde innan. Känns som att Enterprise-serien fyllde en bra bit av det tomrummet vad gäller tidslinjen innan Nemesis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted June 11, 2007 Report Share Posted June 11, 2007 Star trek hade mer tittar förr alltså är allt bättre förr, det vill säga på Kirks tid. Det är i varje fall så paramountfolket tycks resonera. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 12, 2007 Report Share Posted June 12, 2007 (edited) Neee! Jag tycker INTE att gå bakåt i tiden är den rätta vägen att gå i storyn om star trek. Star trek ska blicka framåt. Jag tycker att det är en den av hela star trek-andan! Man borde kanske göra en röstning här och se vad fansen på star trek db tycker!? ' ja , jag håller med star trek borde fortsätta med år 2379 där det slutade med "Nemesis"! :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh hållert med er till 100%, behöver jag säga mer... Me to! Till 120%. Bakåt är helt fel riktning. Har aldrig gillar Ira Behr. Han har en negativ syn på framtiden och verkar vilja göra ST efter sinna egna ideer. Något som givetvis är fel. ST bygger på Gene Roddenberrys ideer och vill man göra ST bör man gå tillbaka till roten för att förstå ST. Star trek hade mer tittar förr alltså är allt bättre förr, det vill säga på Kirks tid. Det är i varje fall så paramountfolket tycks resonera. J. Japp, ju fler tittare, ju bättre måste det ju varit. Pengar är det enda som styr. Sorgligt Edited June 12, 2007 by Unkas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts