Fredrik Posted June 27, 2001 Report Share Posted June 27, 2001 Vissa här är Captains. Jag e Ensign. Hur går man upp i grad???//Fredrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted June 27, 2001 Report Share Posted June 27, 2001 Du går upp i grad genom att göra fler inlägg. Om du klickar på Hjäp => Visa Medlemstitlar, så visas alla medlemstitlar och hur många inlägg du måste göra för att få en högre grad. T.ex. så måste du göra 10 inlägg för att bli Lieutenant. (Detta görs automatiskt.) Men jag ber er att inte göra en massa meningslösa inlägg bara för att få en högre grad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted June 27, 2001 Report Share Posted June 27, 2001 #Moderation ModeFlyttat hit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 5, 2001 Report Share Posted July 5, 2001 Har du fortfarande funderingar på att någon gång ändra ranking-indelningen? Med så många inlägg som det börjar bli nu, är det fyra som har kommit över 100 inlägg och alltså inte kan se fram emot en högre karriär. Problemet med en förändring i rankingstrukturen är väl att de flesta blir degraderade först, innan de kan börja arbeta sig uppåt igen... Tough life! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted July 5, 2001 Report Share Posted July 5, 2001 Jovisst, jag har funderat på att ändra rankningssystemet, men som du säger så kommer en del att degraderas och andra graderas. Jag skall fundera på detta ett tag och se hur jag gör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted July 5, 2001 Author Report Share Posted July 5, 2001 PETER PETER PETER!!! Jag har en frågra (kanske kommer olägligt) Vad är man innan Vive amiral?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted July 5, 2001 Author Report Share Posted July 5, 2001 Du behöver inte svara. Jag kolla Hjälpfilen precis efter Jag skrev inlägget :biggrin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 6, 2001 Report Share Posted July 6, 2001 Så här är rankingen på Section31.com. Man får inte kopiera det i sin helhet, men man kan ju ha den som en inspirationskälla.0 - Cadet 1st Year 5 - Cadet 2nd Year 15 - Cadet 3rd Year 25 - Cadet 4th Year 35 - Ensign 100 - Lt. Junior Grade 200 - Lt. 500 - Lt. Commander 1000 - Commander 1500 - Executive Commander 2500 - Captain 3500 - Fleet Captain 4000 - Commodore 4500 - Rear Admiral 5000 - Vice Admiral 5500 - Admiral N/A - Moderator N/A - Administrator N/A - Elite AdministratorDetta forum är betydligt större än stvoyager.nu , så siffrorna är väl inte riktigt adekvata, men i varje fall... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 6, 2001 Report Share Posted July 6, 2001 vi kanske inte behöver ha *riktigt* så höga krav... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted July 6, 2001 Report Share Posted July 6, 2001 En liten fråga bara hur många i det forumet har postat mer än 5500 inläg? det låter väl stort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted July 7, 2001 Report Share Posted July 7, 2001 När jag ändrar på rankningen så kommer den högsta inte att ligga på 5000+, kanske 500 är lämpligare. Sections 31 Forum är rätt så stort, flera hundra medlemmar och hundratals inlägg om dagen.Tex så har Trek BBS dessa rankningar: 0-5 Cadet 5-25 Ensign 25-50 Lieutenant Junior Grade 50-100 Lieutenant 100-250 Lieutenant Commander 250-500 Commander 500-1000 Captain 1000-2000 Fleet Captain 2000-4000 Commodore 4000+ Rear Admiral 10000+ Vice AdmiralDär finns 6000+ medlemmar! Så jag tror vi får satsa lite lägre ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted July 8, 2001 Report Share Posted July 8, 2001 Ja det finns ju bara 9miljoner svenskar och alla tittare ju inte på ST voyager ju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted July 12, 2001 Author Report Share Posted July 12, 2001 Jocke ditt för slag va bra med BBS raning Det räcker tycker jag. (kanske fin slipa på sifffrorna bara) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted July 13, 2001 Author Report Share Posted July 13, 2001 Men om vi ska ha sådan ranking. Då måste vi börja värva medlemmar. Vilka har hemsidor???? Lägga i några banners????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 16, 2001 Report Share Posted July 16, 2001 Nu är jag skrämmande förvirrad. Har du redan ändrat på rankingen?? När jag kollade bara för några timmar sen hade jag precis blivit captain, och jag *vet* att Quiet var det oxå. Nu är det inte så... Då måste du ha ändrat eller??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 16, 2001 Report Share Posted July 16, 2001 och åter igen kommer ett tillfälle när Ella borde läsa nyheterna... fast jag började faktiskt skriva inlägget innan nyheter hade uppdaterats. så det så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted July 16, 2001 Report Share Posted July 16, 2001 Japp jag ändrade rankingen för 5min sedan. Du är snabb Ella ;) Som jag skriver i Nyheterna så kommer en del degraderas, så nu får ni kämpa er upp till nästa nivå igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 16, 2001 Report Share Posted July 16, 2001 Men nu är det ju annorlunda igen... ? Hur många gånger har du ändrat?? I morse var jag Captain, sen var jag Lieutenant Commander och nu är jag Commander. Såå många inlägg har jag väl inte hunnit skriva?? Äsch, spelar ingen roll Kanske är min dator som är seg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted July 16, 2001 Report Share Posted July 16, 2001 Citat: från Ella den 3:59 pm den juli 16, 2001 Men nu är det ju annorlunda igen... ? Hur många gånger har du ändrat?? I morse var jag Captain, sen var jag Lieutenant Commander och nu är jag Commander. Såå många inlägg har jag väl inte hunnit skriva?? Äsch, spelar ingen roll Kanske är min dator som är seg. Eftersom du har över 100 inlägg så skall du ha ranken Commander, nästa nivå är Captain vid 150 inlägg. Om du var inne och kollade på medlemslistan, så uppdaterade jag den nyligen, så det kan hända att du såg den gamla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 17, 2001 Report Share Posted July 17, 2001 Såg ändringarna.. Du ligger värkligen i måste jag säga... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 17, 2001 Report Share Posted July 17, 2001 Det var nog den gamla jag såg... Bra, nu har vi löst det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted July 17, 2001 Report Share Posted July 17, 2001 Jag blev befodrad vilket kanske är lite ovanligt, men det nya systemet är bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted July 17, 2001 Author Report Share Posted July 17, 2001 Citat: från Mikael den 7:34 pm den juli 17, 2001 Jag blev befodrad vilket kanske är lite ovanligt, men det nya systemet är bra.Ja det är det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 18, 2001 Report Share Posted July 18, 2001 Det nya vart mycket bättre Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 den hära rankningen vi får.. är det hämtat från startrek eller något ni har hittat på för kuls skull Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts