Jump to content

Defiant avs. 9/3

MrsMorn

Recommended Posts

Har precis tittat på detta avsnittet och jag undrar vad Will/Tom menar med att han och Chief O'Brian inte har något att säga varran när de möts ombord på Defiant. Har det med att göra att O'Brian lämnade Enterprise eller ligger det i det avsnittet i TNG då Enterprise hittar Will Riker nr 2?

jag tror att det bara handlar om att O´Brien känner Riker tillräckligt väl för att upptäcka att det INTE är Will utan Tom , vilket skulle sabba Tom Rikers planer innan han ens började. :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Edited by K´hogh son of Klintoch

Den förklaringen låter bra men varför skulle o´brien släppa igenom ett så stort "Security threat" bara för att manusförfattarna ville ha en story? Det känns inte rätt helt enkelt. Vet man att någon är en bad gay så slår man larm. J.

Jo men O´Brian vet ju inte då att han är en bad gay. Han tror att det är den riktiga Will.

• 4 years later...

Jag har sätt om avsnittet och denna gång tittade jag extra noga på O'Brians ögon och det syns att han misstänker att det inte är Will utan att det är Tom. Det är väldigt vagt men tittar man riktigt noga så ser man det.

Såg precis avsnittet och kollade lite extar på just O´Brien men som jag uppfattade det hela tycktes det mig som att han var mer fundersam på Rikers uppförande än att han misstänkte att det skulle vara Tom. Försökte fånga blicken men allt jag såg var som sagt funderation.