Jump to content

Snart går tävlingen "Miss Klingon Empire" av stapeln!

Nyhet

Recommended Posts

Miss Klingon Empire är en skönhetstävling för dom som tycker om att klä ut sig till klingonska kvinnor. Tävlingen anordnas i staden Atlanta i Georgia varje år, och för de som planerar att delta måste anmälan göras före slutet på augusti. För att få en försmak av den hårda konkurrensen kan vi till vänster se segraren från år 2000.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Ferengiska kvinnor tillhör väl inte direkt skönhetseliten, men vulcaner kan ju vara riktigt attraktiva (tänker t.ex. på Kirstie Alley i "Wrath of Khan", nästan oemotståndlig), eller faktiskt vissa klingonska kvinnor också. Worfs f.d. fru t.ex.

Sen minns jag en Dominionkvinna som liknade en alv, som inte såg illa ut :)

nej det är inget fel på kroppsstrumpan, men jag har alltid undrat varför har dom inte vanlig starfleet uniform. det enda vettiga svaret jag kommit på är att producenterna helt enkelt ville framhäva kurvorna lite mer, vilket ändå inte förklarar varför just Seven eller T'pol som person inte skulle ha vanlig uniform. visst T'pol är vulcan, men hon borde ändå ha uniformen, Phlox har ju det. och Seven of Nine är ju människa om inte jag minns fel och bara för att hon varit Borg förklarar ju inte strumpan.

nej det är inget fel på kroppsstrumpan, men jag har alltid undrat varför har dom inte vanlig starfleet uniform. det enda vettiga svaret jag kommit på är att producenterna helt enkelt ville framhäva kurvorna lite mer, vilket ändå inte förklarar varför just Seven eller T'pol som person inte skulle ha vanlig uniform. visst T'pol är vulcan, men hon borde ändå ha uniformen, Phlox har ju det. och Seven of Nine är ju människa om inte jag minns fel och bara för att hon varit Borg förklarar ju inte strumpan.

men T'pol är inte med i jordens Stjärnflotta hon är tilldelad från Vulcans och de kan återkalla henne från hennes tjänst när de vill och seven är inte med i Stjärnflottan heller utan hon är civil , däremot tyckte jag att det var konstigt att Troi inte hade uniform eftersom hon var medlem(hon hade det i början om jag inte minns fel) :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Edited by K´hogh son of Klintoch

men Seven tjänstgjorde väl på Voyager eller liftade hon bara på vägen hem? om hon tjänstgjorde borde hon i alla fall ha haft uniform. Kes borde också ha uniform. bara för att man inte är med i starfleet ska inte det betyda att man inte får ha uniform, tycker jag. tänk om voyager förlorade halva sin besättning på vägen hem och behövde rekrytera några vänliga utomjordingar, hur skull det se ut? då har hälften uniform och hälften inte, det skulle ju se jätteknasigt ut ju.

ja Troi också ytterligare ett exempel på framhävning av kurvorna. hon borde också ha haft uniform. ja jag tycker att alla som tjänstgör för starfleet ska ha deras uniformer.

Jag undrar hur det ser ut på USS Titan! :huh:

jag har läst första och nästan hela andra boken och som jag fattat det så verkar det som att alla har starfleet uniform. men den är visserligen specialanpassad för vissa besättningsmedlemmar, som inte är humanoida.

Phlox har inte heller uniform. Ingen kroppsstrumpa fast han har inte likadan uniform som de andra. Det är kanske för att han är läkare. Jag undrar också varför kvinnorna alltid ska ha de tajtaste uniformerna. Fast det är väl bara för att locka manliga tittare. Vi kvinnor får ju också vårt när vi får se männen med bar överkropp. Trip som springer omkring i kalsonger är en höjdare. :wub:

• Create New...