Jump to content

In a Mirror Darkly-kniv

contec

Recommended Posts

Jag gick i affärer i göteborg på fredag eftermiddagen och kan ni gissa att jag blev paff när jag såg

detta i fönstret på hobbex:

knifelm8.jpg

Samma kniv som Hoshi och gänget har i Mirror Universumet

hoshimt6.jpg

Kostade 719 kr men det var den värd.

Expediten sa att det var den enda dom hade tagit in eftersom deras chef bara tillåter några knivar/svärd åt gången.

Så det är kanske inte så troligt att det kommer in mera.

Jag e glad :lol:

/Conny

Antagligen så var det väl star trek folket som använde en sådan kniv när dom gjorde avsnittet... J.

tror inte att det var en riktig(vass) kniv som användes . om rekvisitafolket hittat en riktig kniv som de använde slipades nog eggen ner tills den var "ofarlig" :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Edited by K´hogh son of Klintoch

Antagligen så var det väl star trek folket som använde en sådan kniv när dom gjorde avsnittet... J.

tror inte att det var en riktig(vass) kniv som användes . om rekvisitafolket hittat en riktig kniv som de använde slipades nog eggen ner tills den var "ofarlig"

Självklart använder dom inte vassa knivar. Vad jag menade var att dom förmodligen sökte igenom nätet efter roliga knivar med annorlunda utseende och då upptäckte denna. J.

riktigt coolt att du hittat en precis likadan, för det är ju knappast samma :P den där kniven är riktigt grym, förstår varför dom valde att ha en sån med i serien. jag gjorde en kniv i slöjden i år, men hade jag sett den här först hade jag självklart gjort så lika som möjligt, fast det hade varit rätt svårt att göra en snygg likadan. aja jag får nöja mig med hur min kniv blev, vilket är riktigt bra ändå, fick MVG även fast den inte är trekkig.

jag undrar bara, har du en större version av den bilden du lagt upp med kniven "in action"? jag måste säga att jag verkligen gillar den bliden väldigt mycket och det vore fint med en som man kan ha som skrivbordsunderlägg.

riktigt coolt att du hittat en precis likadan, för det är ju knappast samma :P den där kniven är riktigt grym, förstår varför dom valde att ha en sån med i serien. jag gjorde en kniv i slöjden i år, men hade jag sett den här först hade jag självklart gjort så lika som möjligt, fast det hade varit rätt svårt att göra en snygg likadan. aja jag får nöja mig med hur min kniv blev, vilket är riktigt bra ändå, fick MVG även fast den inte är trekkig.

jag undrar bara, har du en större version av den bilden du lagt upp med kniven "in action"? jag måste säga att jag verkligen gillar den bliden väldigt mycket och det vore fint med en som man kan ha som skrivbordsunderlägg.

Här e en större bild.

/Conny

http://img259.imageshack.us/img259/2262/cap001qh3.jpg

Jag sitter i bilen på väg till kiruna (det ösregnar). Jag vill inte öppna länken på mobilen så det får vänta tills jag kommer hem. Men tack i alla fall! Det blir säkert bra.

så nu har jag kollat upp det, tack så mycket det blev bättre än vad jag hade väntat mig även om den var lite suddig.

jag var riktigt förvånad att det första i meddelandet kom fram för jag satt på mobilen då och den sa att länken var för stor när jag tryckte på svara, men det gick ju så det var bra.

Edited by NX-01